نسخه جدید یکی از بزرگ‌ترین سری‌بازی‌های شرکت EA احتمالا فراتر از انتظارات و پیش‌بینی‌ها در زمینه فروش عمل کرده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Venturebeat، بتازگی شرکت Morgan Stanley، جزئیات جالبی را پیرامون عملکرد مالی شرکت EA را منتشر کرده است.

براساس این گزارش عملکرد بازی Battelfield 1 در مقایسه با آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد بهتر بوده است و به نظر می‌رسد این بازی در سه ماهه اول انتشار خود که تقریبا مصادف با سه ماهه سوم سال مالی شرکت EA است، موفق به ثبت فروش 15 میلیون واحدی شده است. این در شرایطی است که پیش‌بینی شرکت EA دستیابی به فروش 15 میلیونی تا پایان سال مالی جاری یعنی ماه آوریل (فروردین) بود.

این فروش بسیار عالی نشان می‌دهد که برخلاف دهه گذشته، بار دیگر مردم نسبت به عناوین جنگ جهانی دیدگاه مثبتی پیدا کرده‌اند به طوری حتی می‌توانند در مقایسه با اثار مدرن از لحاظ فروش بهتر عمل کنند.

به گفته تحلیلگر Morgan Stanley، این فروش با ارزیابی دقیق تخفیفات و میزان فروش در طول تعطیلات کریسمس تخمین زده شده است. در این شرایط Battlefield 1 می‌تواند نقطه عطفی شاخص در بازار بازی‌های شوتر باشد که توانسته است رقابت با پیشتاز این ژانر یعنی Call Of Duty را تنگ‌تر کند. براساس گزارش ماه گذشته موسسه اقتصادی NPD، عنوان Call of Duty: Infinite Warfare پرفروش‌ترین بازی سال 2016 بوده است و Battlefield 1 در جایگاه دوم قرار دارد.

اما در بخش دیگری از این گزارش مالی، تخمینی برای فروش Titanfall 2 نیز زده شده است. بر این اساس عنوان تحسین شده استودیو Respawn، تاکنون موفق شده است که بیش از 4 میلیون نسخه فروش داشته باشد. این فروش بی‌شک کمتر از پتانسیل این بازی است. به طور مثال نسخه قبلی Titanfall تا حدود یک سال و نیم پس از عرضه بیش از 10 میلیون نسخه فروش داشت. نکته قابل تامل در این است که این میزان فروش نسخه اول با در نظر گرفتن عدم عرضه بازی بر روی پرفروش‌ترین کنسول نسل هشتم یعنی PS4 شکل گرفته بود.

حال نسخه دوم Titanfall که بر روی تمامی پلتفرم‌ها منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد از لحاظ فروش بسیار کمتر از آن چیزی که پتانسیل‌اش را دارد عمل کرده است. پیش از این نیز انتقاداتی نسبت به سیاست‌گذاری EAA در زمان انتشار بازی نیز بیان شده بود.

در هر صورت نباید فراموش کرد که این اطلاعات منتشر شده تنها بر پایه تخمین براساس اطلاعات موجود در بازار است و آمار دقیق فروش احتمالا در گزارش مالی سالانه شرکت EAA منتشر خواهد شد.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *