با جمع‌بندی کنفرانس مایکروسافت در گیمزکام 2017 همراه گیم شات باشید تا در کنار هم مروری داشته باشیم بر حواشی و اتفاقات این کنفرانس.

در اولین روز از شروع یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های ویدئوگیمی سال، یعنی گیمزکام 2017، لحظاتی قبل بود که کمپانی مایکروسافت در جریان یک استریم زنده گوشه‌ای از داشته‌های خود را برای علاقه‌مندان رو کرد. کنفرانسی که به معنای واقعی کلمه، دردناک و بسیار کسل کننده سپری شد و علارغم پتانسیل بسیار بالایی که داشت به چند عدد تریلر پیش پا افتاده خلاصه گردید. در این بین جزئیات اندکی هم از برخی عناوین در دست تولید و همچنین خصوصیات کنسول میان نسلی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس وان ایکس به نمایش در آمد که در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد. پس اگر شما هم مانند بسیاری از علاقه‌مندان به حوزه سرگرمی، مخصوصا ویدئو گیم هستید و موفق به تماشای این استریم زنده نشده‌اید، با ما در ادامه همراه باشید تا تمامی اتفاقات این یک ساعت از گیمزکام را مرور کنیم.

بازی Jurassic World Evolution توسط استودیو سازنده Frontier در دست ساخت قرار دارد که همچنین برای بازی‌های Elite Dangerous و Planet Coaster نیز شناخته شده است. این استودیو همچنین بر روی مجموعه RollerCoaster Tycoon و بازی RCT 3 نیز کار کرده است.

بازیکنان در این عنوان کنترل شخصیت «ایسلا نوبلار» (Isla Nublar) و محیط پیرامون را برعهده دارند و می‌توانند پارک مختص به خودشان را بسازند. بازیکنان همچنین می‌توانند در مراکز تحقیقاتی خود دایناسورهایی جدید خلق کنند.

برای آن دسته از مخاطبان گیم شات که با بازی Assassin’s Creed Origins آشنایی کافی را ندارند باید بگویم که عنوان مذکور یکی از مورد انتظارترین عناوین در دست تولید شرکت یوبی‌‌سافت به شمار می‌رود که پس از یک سال وقفه در انتشار این مجموعه، سرانجام در جریان E3 2017 از آن رونمایی شد. بازی Assassin’s Creed Origins بازیکنان را به مصر باستان می‌برد و با توجه به اطلاعات موجود، سیستم مبارزات در این نسخه به طور کامل دچار تحول شده است. از طرفی شاهد حضور برخی از المان‌های نقش‌آفرینی در دنیای Assassin’s Creed Origins هستیم که بازیکنان را نسبت به موفقیت آن امیدوار کرده است. شما می‌توانید این تریلر را از اینجا تماشا نمایید.

استودیوی سازنده بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds در کنفرانس گیمزکام 2017 مایکروسافت اعلام کرد که با این شرکت به توافق رسیده است تا در آینده عنوان خود را برای کنسول ایکس باکس وان منتشر کند. البته در کنفرانس E3 2017 اعلام شده بود که این عنوان برای کنسول مایکروسافت منتشر می‌شود، اما اکنون مشخص شده است که خود مایکروسافت وظیفه نشر و انتشار آن را بر عهده خواهد داشت.

در بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds بازیکنان باید با کشتن رقبای خود، از مسابقات جان سالم به در ببرند و با گشتن در محیط، سلاح‌های جدیدی را برای خود پیدا کنند. لازم به ذکر بوده که محیط این بازی نیز یک جزیره با وسعت 8 کیلومتر در 8 کیلومتر مربع است.

در گیمزکام 2017 خبرهای خوشی در رابطه با کنسول میان نسلی شرکت مایکروسافت منتشر شد. این شرکت اعلام کرد که در آینده‌ای نزدیک، به روزرسانی مخصوص کنسول ایکس باکس وان ایکس را برای 100 بازی منتشر خواهد کرد تا این عناوین با کیفیت بسیار بالایی بر روی این کنسول اجرا شوند.

شاید بسیاری تصور می‌کردند کنسول ایکس باکس وان ایکس برای آینده برنامه‌ریزی شده است، البته باید گفت که این تصور اصلا غلط نیست، اما دلیل نمی‌شود که پشتیبانی از بازی‌های قدیمی آن هم به صورت رایگان، متوقف شود.

بازی Recore

طبیعتا در جریان هستید که بازی Recore سال گذشته منتشر شد و با وجود پتانسیل‌های بسیار بالایی که داشت نتوانست آن طور که باید انتظارات را برآورده کند. به هر حال مایکروسافت در جریان لایو استریم خود در نمایشگاه گیمزکام نسخه بهبود یافته این عنوان که تهیه کنندگی آن را کیجی اینافونه بر عهده داشته است را معرفی کرد.

بر اساس اطلاعات تازه‌ای که مایکروسافت منتشر کرده است، نسخه جدید بازی Recore قرار است که به طور کامل از قدرت کنسول میان نسلی و توانای ایکس باکس وان ایکس استفاده کند. بنابر این و طبق اظهارات مایکروسافت، این عنوان با وضوح 4K و با بهره گیری از فناوری HDR بر روی ایکس باکس وان ایکس اجرا خواهد شد.

«مایک یابارا» (Mike Ybarra)، مدیر برندهای ایکس باکس و ویندوز، در جریان کنفرانس گیمزکام 2017 شرکت مایکرسافت اعلام کرد که انتقال اطلاعات از ایکس باکس وان به ایکس باکس وان ایکس به راحتی انجام پذیر است.

برای این کار، بازیکنان باید تنظیمات کنسول‌های ایکس باکس گذشته خود را درون یک حافظه خارجی کپی کنند و حافظه مورد نظر را به ایکس باکس وان ایکس خود متصل کنند. پس از انتقال فایل‌های مربطه، همه تنظیمات کنسول قبلی در ایکس باکس وان ایکس نیز اعمال خواهند شد.

برای آن‌هایی که نمی‌دانند، بازی shadow of war دنباله‌ای بر نسخه قبلی این عنوان با اسم Shadow Of Mordor است که تقریبا می‌توان گفت بسیاری از ویژگی‌های بزرگ و موفق عنوان مذکور را به ارث برده است. بازیکنان در shadow of war شاهد گیم‌پلی ارتقایافته‌تری نسبت به نسخه گذشته خواهند بود و همچنین دنیای بازی در مقایسه با نسخه قبلی وسعت بیشتری دارد. بازی shadow of war مدتی قبل از آغاز E3 2017 رسما معرفی شد و حالا در جریان گیمزکام 2017 شاهد انتشار تریلر جدیدی از بازی بودیم. تریلری که در جریان کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت به نمایش درآمد.

تغییر جدیدی در داشبود و رابط کاربری ایکس‌باکس وان ایجاد خواهد شد و طی کنفرانس مایکروسافت در گیمزکام، یک حالت روشن برای رابط کاربری این کنسول معرفی شد. تمرکز تغییرات ایجاد شده در رباط کاربری ایکس‌باکس وان بر روی سرعت، شخصی‌سازی و زیبایی است. شما از این به بعد سریع‌تر از همیشه به هدف خود می‌رسید و می‌توانید آیتم‌های منوی اصلی را نیز شخصی‌سازی کنید.

بازی World of Tanks

بدون شک یکی از بازی‌های هیجان‌انگیز و البته متفاوت چند نفره در چند سال اخیر، بازی World of Tanks بوده است که توانست با تکیه بر گیم‌پلی بی‌نظیر و هیجان انگیز، گرافیک بالا و بسیاری از فاکتور‌های دیگر به راحتی جایگاه خود را در میان بازیکنان پیدا کرد. حالا مایکروسافت تصمیم گرفته است که این بازی محبوب را برای کنسول ایکس باکس وان ایکس منتشر کند.

بازی Sea of Thieves

استودیو سازنده این بازی عنوان کرد که این عنوان از جمله عناوینی خواهد بود که از ویژگی کراس‎پلی بین کامپیوترهای شخصی و ایکس باکس وان بهره می‎برد و به بازیکنان هر دو پلتفرم اجازه بازی کردن با هم یا علیه هم را می‎دهد؛ این بازی سال دیگر منتشر خواهد شد.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *