روز گذشته به‌روزرسان بزرگی برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر شد که بسیاری از ویژگی‌های معرفی شده پیشین را به کنسول آورد.

ویژگی‌های جدید بیشتر برروی داشبورد کنسول و منوی اصلی آن تمرکز کرده است تا سرعت آن را بیش از پیش سریع‌ نماید. منوی اصلی ایکس‌باکس تغییرات بسیاری دیده و حال از همیشه سریع‌تر و قابل دسترس‌تر است.

در ادامه نگاهی به تغییرات این به‌روزرسان می‌ندازیم.

به‌روزرسانی رابط کاربری ایکس‌باکس وان: نخستین نکته‌ای که پس از به‌روزرسانی متوجه می‌شوید تغییر ظاهری رابط کاربری‌تان است. ما رابط کاربری را تغییر داده‌ایم تا منوی ایکس‌باکس ساده‌تر شده و ویژگی‌های آن در دسترس‌تر باشد. برای اینکار با سرعت پاسخ سیستم را افزایش داده‌ایم و تمامی ویژگی‌هایی که شما بازی‌بازان از آن استفاده می‌کنید تا کنار دستتان گذاشته‌ایم.

Guide سریع‌تر و پاسخگوتر: دومین نکته‌ای که متوجه می‌شوید تغییر سیستم Guide است. با یکبار فشردن کلید Home برروی کنترلرتان، سیستم Guide بالا می‌آید و شما شاهد بهبودها هستید. اهمیتی ندارد که چه بازی انجام می‌دهید، سیستم جدید Guide مهم‌ترین ویژگی‌های موردنیازتان را دم دستتان قرار می‌دهد. نخستین صفحه سیستم Guide جدید شامل ویژگی‌های است که شما استفاده زیادی می‌کنید، مثل کتابخانه‌ بازی‌هایتان یا فروشگاه و صفحه اصلی کنسول. جدیدترین بازی‌های رایگان شده، تخفیفات و موزیک پس زمینه از اینجا قابل استفاده است. اگر موزیکی هم از طریق موزیک پس زمینه در حال گوش دادن هستید، سیستم Guide به شما اجازه می‌دهد آن را کم و زیاد یا جلو و عقب ببرید. در آخر هم شما می‌توانید اسکرین شات یا ویدیوهای خود را به راحتی با یک کلیک ضبط کنید. در بخش Game DVR هم انتخاب‌های بیشتری برای نحوه شخصی‌سازی کلیپ‌های ضبط شده دارید. هم‌اکنون شما انتخاب‌های زیادی مبنی بر چند دقیقه قبل را ضبط کردن دارید، که تا ده دقیقه می‌رود.

سیستم مولتی تسکینک جدید: با اضافه شدن Guide جدید ما سیستم جدیدی را معرفی کرده‌ایم تا بازی‌بازان با راحتی بیشتری چندکار را همزمان انجام دهند. این سیستم جدید با توجه به Guide جدید توسعه داده شده. ما سیستم دنبال کننده اچیومنت جدیدی را اضافه کرده‌ایم که به شما اجازه می‌دهد چندین اچیومنت بازی را مارک کنید و به‌دنبالشان بروید.

بهبود Cortanaبه‌روزرسان جدید Cortana را برای ایکس‌باکس هوشمندتر می‌کند. در این به‌روزرسان شما می‌توانید به Cortana یادآور و هشدار بدهید تا درزمانی که با دوستان‌تان قرار بازی گذاشتید، باخبرتان کند. همچنین Cortana بهبودهای بسیاری در عملکرد خود دریافت می‌کند.

بهبود بخش به‌روزرسان: حال وقتی برای کنسول‌تان به‌روزرسان می‌آید شما از مرحله‌ای که به‌روزرسان در آن حضور دارد با خبر هستید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که کدام بازی‌ها وبرنامه‌ها درصورت دریافت به‌روزرسانی به‌صورت خودکار به‌روز شوند.

با استفاده از Beam به‌سرعت محتوای ایکس‌باکس وان یا ویندوز ۱۰ خود را استریم کنید: با استفاده Beam به‌راحتی محتوای موردعلاقه خود را از ایکس‌باکس لایو استریم کنید. با وارد شدن به ایکس‌باکس لایو و یک بار فشردن کلید Guide می‌توانید به‌راحتی گزینه استریم را انتخاب نمایید. برروی ویندوز ۱۰ نیز با فشردن کلید ویندوز و G از این ویژگی استفاده خواهید کرد.

تبدیل دو کنترلر ایکس‌باکس وان به یک کنترلر: در این به‌روزرسانی شاهد اضافه شدن ویژگی Copilot هستیم. این ویژگی به شما امکان آن را می‌دهد که از دو کنترلر به‌عنوان یکی استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی کسانی که با دوستان‌ خود به‌صورت محلی و چندنفره بازی می‌کنند حس رقابتی بهتری دریافت کنند برای مثال شما می‌توانید بازی Killer Instinct را با دو کنترلر به‌صورت چهارنفره بازی کنید که بسیار جذاب و رقابتی است. شما می‌توانید این ویژگی جدید را در بخش Settings و سپس Ease of Access پیدا نمایید.

گیمفا

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *