Bloodborne یک شاهکار در در تمام زمینه ها بود. بازی که یکی از بی‎نقص ترین عناوینی است که در نسل هشتم منتشر شده است و در تک تک بخش های خود از گرافیک و گیم‌پلی گرفته تا صداگذاری و … کیفیت فوق العاده بالایی دارد و شهر Yharnam یکی از مخوف‌ترین شهرها و محیط‌هایی است که تا به حال بازی‎های رایانه‎ای به خود دیده‌اند. ارزش تکرار این شاهکار بسیار بسیار بالاست و حتی با وجود بارها بازی کردن Bloodborne، به هیج وجه این عنوان برای ما خسته کننده نمی‌شود و باز هم دوست داریم تا آن را تجربه کنیم. بر طبق قولی که داده بودم بعد از راهنمای عنوان دارک سولز ۳، نوبت به راهنمای قدم به قدم بازی Bloodborne می رسد که تصمیم گرفتم تا با توحه به شناخت و تسلط کاملی که از این عنوان دارم و ترجمه مطالب و راهنماهای خارجی، یک راهنمای قدم به قدم فارسی در مورد تمامی مراحل این عنوان و نحوه پیشروی در آن ها و مبازه با باس ها و …. به صورت جامع و به زبان فارسی برای شما عزیزان تهیه شود. لازم به ذکر است که این مطالب از ان جهت اختصاصی گبمفا هستند که مانند آنها به زبان فارسی و به صورت یک راهنمای کامل نوشتاری وجود ندارد وگرنه قطعا بخش های زیادی از این مطالب با توجه به اطلاعات و نوشته های انگلیسی و راهنماهای این بازی نوشته و ترجمه شده اند، اما در ایران این راهنمای فارسی نوشتاری و قدم به قدم Bloodborne برای اولین بار تاکنون توسط گیمفا انجام شده است.

img

راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne

 قصد داریم تا این راهنما را به صورت قسمت های مفصل تر از قبل برای شما قرار دهیم تا اگر دوباره قصد دارید این بازی را انجام دهید به برخی نکاتی که شاید در دفعات قبلی متوجهشان نبوده اید دست پیدا کنید و تمام موارد مخفی و آیتم های مهم و پنهان در بازی را کاملا بشناسید. اگر هم که می خواهید بازی را از ابتدا برای اولین بار اغاز کنید و تا به حال به خاطر سختی بازی و… می ترسیده اید، اکنون با این راهنمای فارسی و قدم به قدم، احساس بهتری برای شروع بازی داشته باشید افراد و بازیبازان بیشتری بتوانند پای به این دنیای شاهکار بگذارند و قطعا بعد از این بازی است که تازه عاشق دارک سولز هم خواهند شد. در ابن راهنما از شروع بازی به صورت مرحله به مرحله تمامی بخش های بازی کاملا قدم به قدم شرح داده خواهند شد تا در نهایت کاملترین راهنمای نوشتاری جامع فارسی برای این بازی به دست اید و اختصاصا توسط گیمفا به شما تقدیم گردد. امیدوارم که این راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne که برای اولین بار توسط گیمفا به زبان فارسی تهیه می شود نیز به مانند راهنمای شخصیت های دارک سولز ۳ مورد رضایت و توجه شما عزیزان قرار بگیرد و این مقالات راهنما بتوانند گاهی به کمک شما بیایند. لازم به ذکر است قبل از آن که وارد راهنمای قدم به قدم از شروع بازی شویم و پیشروی در مراحل را آغاز کنیم طی دو قسمت برای شما عزیزان برخی موارد مهم در بازی را شرح دادیم تا بعد از آن وارد راهنمای اصلی بازی شویم. مواردی مانند کاوننت ها و نحوه چگونگی کسب و استفاده از ایتم Insight. امروز با بیست و ششمین قسمت سری مقالات راهنمای قدم به قدم و جامع Bloodborne در خدمت شما خواهیم بود. با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا همراه شوید.

به محض شروع مبارزه به سمت انتهای منطقه باس فایت و سمت چپ بروید و از پله هایی که آن جا وجود دارند بالا بروید تا به بالکن برسید. ۳ عدد زن زگوله پا اینجا قرار دارند که باید همه آن ها را بکشید.

مبارزه با The One Reborn

نخستین کار در مبارزه با The One Reborn کشتن زنان زنگوله پاست. به محض شروع مبارزه به سمت انتهای منطقه باس فایت و سمت چپ بروید و از پله هایی که آن جا وجود دارند بالا بروید تا به بالکن برسید. ۳ عدد زن زگوله پا اینجا قرار دارند که باید همه آن ها را بکشید. زمانی که مشغول کشتن اینها هستید باس به سمت شما گلوله های آتشین پرتاب می کند و یا با پنجه های خود قصد زدن شما را از پایین دارد که البته فرار از این ضربات کار سختی نیست.  وقتی زنان را کشتید پایین به محوطه اصلی بروید و حالا مبارزه واقعی آغاز می شود. ۳ حمله وجود دارد که شما باید مراقب آن ها باشید. نخستین حمله، وقتی است که او به سمت شما گلوله هایی پرتاب می کند که وقتی بالای سر او یک کره درخشان ظاهر می شود یعنی می خواهد این حمله را انجام دهد. به هر سمتی بخواهید می توانید جاخالی دهید اما مراقب بعد از آن که اعضای مختلف بدن، بر سر شما شروع به باریدن می کنند باشید.

بعد از هر یک از حملات این باس، مدتی زمان دارید که بدوید و تا می توانید به او ضر به بزنید. وی تلاش می کند که به شما لگد بزند ولی جاخالی دادن از آن ها خیلی راحت است و می توانید بین پاهای وی قرار بگیرید تا اصلا به شما نخورد

همچنین The One Reborn علاقه به بالا آوردن دارد که برخورد با آن هم آسیب زیادی وارد می کند و هم دامنه اثر بالایی دارد. در این مواقع به سمت پله ها بدوید و اگر وی جلوی پله هاست به گوشه روبروی آن پناه ببرید. همچنین وی حمله ای دارد که کل اطراف وی را در بر می گیرد و البته این حمله را کمتر انجام می دهد. اگر دیدید که شکم وی شروع به درخشش قرمز رنگ کرد سریعا از او دور شوید. بعد از هر یک از این ۳ حمله مدتی زمان دارید که بدوید و تا می توانید به باس ضر به بزنید. وی تلاش میکند که به شما لگد بزند ولی جاخالی دادن از آن ها خیلی راحت است و می توانید بین پاهای وی قرار بگیرید تا اصلا به شما نخورد و یا این که مدام به پشت یا جلوی او بچرخید و حرکت کنید و ضربه بزنید تا نتواند به شما اسیبی وارد نماید. همین کار را ادامه دهید تا وی کشته شود. دیدید؟ چندان هم کار سختی نیست. شما سپس ۳ عدد Yellow Backbone دریافت می کنید. فانوس Advent Plaza Lantern را روشن کنید. حالا وقت خیلی خوبی است که بروید و باس انتخابی که قبلا گفتیم یعنی Darkbeast Paarl مبارزه نمایید.

بین حملات مختلف Darkbeast Paarl در اصل تنها یکی از آنهاست که باید خیلی مراقب آن باشید و علامت اجرای آن توسط باس به این شکل است: Darkbeast Paarl ثابت می ایستد و الکتریسیته ای که کل بدن وی را فرا گرفته است قوی تر و روشن تر می شود. وقتی چنین صحنه ای را دیدید با سرعت تمام هر چقدر که می توانید از باس دور شوید.

مبارزه با Darkbeast Paarl 

بلادبورن چند باس و منطقه انتخابی دارد که  Darkbeast Paarl یکی از آن باس هاست و در قسمت قبلی نحوه رسیدن به آن را توضیح دادیم ولی به مبارزه با آن نرفتیم تا ابتدا یک میانبر باز کنیم و باس اصلی مرحله را هم شکست دهیم تا بعد به سراغ کشتن این باس انتخابی برویم. به هانترز دریم برگردید و اگر قصد دارید خود را مجهز کنید و شخصیت خود را ارتقا داده و … ، به طور کامل این کارها را انجام دهید و خود را آماده نبرد کنید. به فانوس Yahar’gul, Unseen Village lantern و از مبانبری که قسمت قبلی توضیح دادیم برای رسیدن به باس انتخابی مناسب است، مسیر را طبق قسمت قبلی این راهنما طی کنید تا به بخش مبارزه با  Darkbeast Paarl برسید.

نخستین و مهم ترین مشکل شما در این مبارزه میزان سرعت و واکنش های سریع این باس است که البته اگر شما نیز واکنش های سریع داشته باشید می توانید وی را شکست دهید البته نه به راحتی The One Reborn. بین حملات مختلف Darkbeast Paarl در اصل تنها یکی از آنهاست که باید خیلی مراقب آن باشید و علامت اجرای آن توسط باس به این شکل است: Darkbeast Paarl ثابت می ایستد و الکتریسیته ای که کل بدن وی را فرا گرفته است قوی تر و روشن تر می شود. وقتی چنین صحنه ای را دیدید با سرعت تمام هر چقدر که می توانید از باس دور شوید.

برای این که به زیر بدن این باس بروید بهتر است که به جلوی او رفته و وقتی که شروع به زدن یک کمبوی ۲-۳ ضربه ای می کند به جلو غلت بزنید و به زیر بدن وی می رسید و باید سریعا شروع کنید به زدن ضربات پشت سر هم و قدرتمند. لازم به ذکر است که در مبارزه با این باس استفاده از آتش موثر و مفید می باشد.

شما می توانید در مبارزه با این باس همواره سعی کنید که زیر بدن وی باشید و به او ضربه های کارا و قدرتمندی را بزنید که البته این کار چندان هم اسان نیست زیرا که این باس سریعا می پرد و به این طرف و آن طرف می رود و این که باز بخواهید مدام به زیر وی بروید خیلی اسان هم نیست ولی روش خوبی برای شکست دادن اوست. برای این که به زیر بدن این باس بروید بهتر است که به جلوی او رفته و وقتی که شروع به زدن یک کمبوی ۲-۳ ضربه ای می کند به جلو غلت بزنید و به زیر بدن وی می رسید و باید سریعا شروع کنید به زدن ضربات پشت سر هم و قدرتمند. لازم به ذکر است که در مبارزه با این باس استفاده از آتش موثر و مفید می باشد.

وقتی که به مقدار کافی به باس ضربه وارد کنید Darkbeast Paarl به نوعی تخلیه انرژی می شود و الکتریسیته دور بدنش را از دست می دهد و در این مواقع شما فرصت دارید تا با خیال راحت تر به او ضربه زده و البته ضرباتتان آسیب بیشتری نیز در این حالت به او می زنند. معمولا بعد از چند ضربه وی دوباره ریکاوری کرده و شروع به شارژ مجدد خود می کند که در این مواقع از وی سریعا دور شوید. با استفاده از این روش می توانید Darkbeast Paarl را شکست دهید و آیتم ارزشمند Spark Hunter Badge را دریافت نمایید. (همواره باس های انتخابی آیتم های خوبی می دهند زیرا بازیباز می تواند سراغ آن ها نرود ولی وقتی کسی این کار را می کند باید پاداشش را هم بگیرد دیگر.)

نخستین و مهم ترین مشکل شما در این مبارزه میزان سرعت و واکنش های سریع این باس است که البته اگر شما نیز واکنش های سریع داشته باشید می توانید وی را شکست دهید

بعد از کشتن وی درب بزرگی که می بینید را باز کنید و مشاهده می کنید که یک میانبر به Old Yharnam باز می شود. فانوس Graveyard of the Darkbeast Lantern را روشن کنید و اگر می خواهید به هانترز دریم بروید. حالا نوبت ادامه مسیر بازی بعد از کشتن The One Reborn است که به مناطق Lecture Building و Nightmare Frontier می رسد. ادامه منطقه Lecture Building به Nightmare Frontier خواهد رسید که بخشی انتخابی است ولی پر از آیتم های بی نظیر.

در بخش بعدی این راهنما پیشروی در Lecture Building و Nightmare Frontier را برای شما شرح خواهیم داد. 

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *