امروز ۲۴ فوریه زادروز استیو جابز است. اگرچه وی به دلیل ابتلا به بیماری سرطان، زندگی کوتاهی داشت اما تأثیرگذاری او بر دنیای علم و تکنولوژی غیر قابل انکار است. در این مطلب قصد داریم به مناسبت سالروز ولادت استیو جابز، مروری داشته باشیم بر برخی درس‌هایی که او به جامعه بشری هدیه داد.

۱. همیشه هیجان‌انگیز باش

از نخستین کامپیوتر مک گرفته تا خلق فروشگاه آیتونز و موارد دیگر، جابز همیشه می‌دانست که مخاطب به چه چیزی نیاز دارد. او همه چیز را طبق برنامه‌ریزی دقیق و صحیح پیش می‌برد و همین امر سبب موفقیت‌های زیاد برای او و اپل بود. او همواره محصولات اپل را در بهترین زمان ارایه می‌کرد و مردم همیشه درمورد اینکه محصول بعدی شرکت اپل چه چیزی خواهد بود هیجان‌زده بودند.

۲. جنگ فردا را امروز انجام بده

افراد خلاق همیشه با برنامه ریزی و پیش‌بینی پیش می‌روند. آنها هرگز وقت زیادی روی مسایلی که بسیاری از افراد در حال رفع آن هستند نمی‌گذارند. آن‌ها همیشه رو به جلو حرکت کرده و می‌خواهند راه‌های جدیدی را امتحان کنند.

۳. همه چیز را ساده نگه دار

محصولات اپل همواره به گونه‌ای طراحی می‌شدند که کمترین نیاز به دفترچه راهنما داشتند و به آسانی بعد از باز کردن جعبه توسط کاربر قابل استفاده بودند. سادگی همیشه کاربران را به سوی شما جذب خواهد کرد و استفاده از سرویس شما برای مشتری به یک عادت تبدیل خواهد شد.

۴. سختی‌ها و مشکلات برای همه وجود دارد

اعتبار و موفقیت جابز، نتیجه لحظات دشوار و طاقت‌فرسای زندگی‌اش بود. چه آن زمانی که پدر و مادر تنی وی به دلیل مشکلات خانوادگی توان نگهداری از او را نداشتند و او را به خانواده دیگری سپردند و چه وقتی که پروژه Lisa به شکست انجامید و کمر اپل را خم کرد.

درحالی که او همیشه نیاز مصرف‌کنندگان را به خوبی درک می‌کرد و سعی داشت تا بهترین محصولات را ارایه کند اما به هر ترتیب ذهن‌های عالی هم گاهی دچار اشتباه می‌شوند؛ مانند زمانی که استیو جابز اعتقاد داشت که کاربران هیچ علاقه‌ای به استفاده از گوشی‌های هوشمند با ابعاد بزرگ نخواهند داشت!

 

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *