برنامه اکسل مایکروسافت برنامه ای بسیار کاربردی است که می توان با استفاده از ابزارهای مختلف آن و جداولی متشکل از ردیف ‌ها و ستون ‌ها، داده‌ ها و اطلاعات را سازماندهی نموده و با استفاده از همین داده‌ ها، به انجام محاسبات مختلف پرداخت.

در این مقاله قصد داریم چند میان بر پرکاربرد اکسل را معرفی کنیم که می تواند برای آن دسته از کاربرانی که با این برنامه کار زیادی انجام می دهند و زمان و سرعت برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مفید واقع شود.

1- گزینه بسیار کاربردی F4 برای تکرار دستور قبلی

با این کلید آخرین فرمانی که در اکسل اجرا کرده‌ اید مجدد اجرا می شود. شما می توانید هرکاری را که برای یک سلول انجام می دهید با فشردن دکمه F4 دوباره آن را برای سلول های دیگر تکرار کنید. به عنوان مثال اگر برای سلول قبلی از تغییر رنگ متن، یا دادن فرمت خاصی به فونت‌ ها استفاده کردید با این گزینه می توانید آن را تکرار کنید.

2- دکمه‌های ترکیبی Alt + H, E, A

این دکمه های ترکیبی به منظور ریست کردن سلول، مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال تمام اطلاعات مربوط به یک سلول همانند محتوا، فرمت، لینک یا نظرات را می توانید با فشردن کلیدهای Alt + H, E, A را پاک کنید.

3- دکمه‌های ترکیبی  Alt + H, O, I

با فشردن همزمان این کلیدها می توانید به صورت خودکار اندازه ستون ‌ها و ردیف ها را تغییر دهید و اندازه آن ها را با سلول دلخواهی هماهنگ کنید.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *