واتس‎اپ یک پیام‌رسان مفید است، اما هر کسی که شماره تلفن شما را داشته باشد، می‎تواند برای شما پیام ارسال کند و متاسفانه بعضی از این پیام‎ها آزاردهنده است. فرقی نمی‎کند که شما قصد داشته باشید یک روبات ارسال‌کننده اسپم را متوقف کنید یا از دریافت پیام از طرف دوست سابق خود جلوگیری كنيد، مسدود کردن پیام گزینه‎ای است که واتس‎اپ در اختیار شما قرار داده است.

برای جلوگیری از دریافت پیام از طرف مخاطبینی که علاقه‎ای به ارتباط با آنها ندارید، باید از قابلیت مسدودسازی در واتس‎اپ استفاده کنید.

مسدودسازی چه کاری انجام می‎دهد؟

وقتی شما کسی را در واتس‎اپ مسدود یا به اصطلاح بلاک می‎کنید:

  • پیغام‎هایی که آنها برای شما ارسال می‎کنند را دریافت نخواهید کرد.
  • آنها متوجه می‎شوند که پیام ارسال نشده است، اما دلیل آن را متوجه نخواهند شد.
  • آنها دیگر قادر به مشاهده گزینه Last Seen (یا آخرین زمان بازدید شما) و اطلاعات وضعیت آن‎لاین نخواهند بود.
  • پیغام‎هایی که آنها قبلا برای شما ارسال کرده بودند پاک نخواهد شد.
  • پیغام‎هایی که شما قبلا برای آنها ارسال کرده بودید پاک نخواهد شد.
  • اطلاعات تماس شما در تلفن آنها باقی خواهد ماند.
  • اطلاعات تماس آنها در تلفن شما باقی خواهد ماند.

اگر این‌ها همان امکاناتی است که شما به دنبال آن هستید، ادامه این مطلب را بخوانید.

چگونه دیگران را در واتس‎اپ مسدود کنیم؟

برای مسدود کردن دیگران در نسخه iOS اپلیکیشن واتس‎اپ، به صفحه مربوط به گفتگو با آنها رفته و روی نام آنها در بالای صفحه تقه بزنید.

صفحه را به پایین بکشید و روی Block this Contact تقه بزنید. حالا دوباره روی Block تقه بزنید تا مسدودسازی این شخص تایید شود.

شما همچنین با رفتن به آدرس Settings > Account > Privacy > Blocked می‎توانید این کار را انجام دهید.

در اینجا شما فهرستی از تمام تماس‎های مسدود شده خود را مشاهده خواهید کرد. روی گزينه Add New تقه بزنید و مشخصات تماسی را که قصد مسدودسازی آن را دارید، جستجو کنید. آنها را انتخاب کنید تا به فهرست مسدودشدگان اضافه شوند.

برای مسدود کردن دیگران در نسخه آندرويد اپلیکیشن واتس‎اپ، به صفحه مربوط به گفتگو با آنها رفته و روی سه نقطه موجود در گوشه سمت راست بالای صفحه تقه بزنید. روی Block تقه بزنید و آن را تایید کنید. حالا این شخص مسدود شده است.

روش جایگزین این است که شما به Settings > Account > Privacy > Blocked Contacts رفته و با تقه زدن روی گزينه اضافه کردن، تماس مورد نظر خود را پیدا کرده و او را مسدود کنید.

چگونه دیگران را در واتس‎اپ از وضعیت مسدود خارج کنیم؟

برای خارج كردن دیگران از فهرست مسدودی‎ها در واتس‎اپ چند روش وجود دارد. اگر شما سعی کنید به یک شخص مسدود شده یک پیام ارسال کنید، پیغامی‎ دریافت خواهید کرد که ابتدا آنها را از فهرست مسدودشدگان خارج کنید. برای این کار روی Unblock تقه بزنید.

شما همچنین می‎توانید با معکوس کردن مراحل مسدودسازی آنها را دوباره به لیست انتخاب سفید خود بازگردانيد. ابتدا به صفحه مربوط به گفتگو با آنها برويد. در iOS روی نام آنها تقه بزنید و در پایین صفحه گزینه Unblock this Contact را انتخاب کنید. در آندرويد روی سه نقطه تقه بزنید و Unblock را انتخاب کنید.

و در نهایت، شما می‎توانید با مراجعه به صفحه Blocked Contacts این کار را انجام دهید. در iOS روی گزينه Edit و سپس دایره قرمز تقه بزنید و Unblock را انتخاب کنید.

در آندرويد، روی نام شخصی که می‎خواهید آن را از وضعیت مسدود خارج کنید، تقه بزنید و نگه دارید، سپس از منوی باز شده Unblock را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *