آموزش مخفی کردن عکس در آیفون

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که عکس شخصی در آلبوم (Album) یا بخش دوربین (Camera Roll) آیفونتان ذخیره کرده و تمایل نداشته باشید که این عکس به صورت عادی در لیست سایر عکس‌هایتان به تصویر کشیده شود. در این شرایط باید به فکر پنهان یا مخفی کردن آن عکس از گالری تصاویر آیفونتان باشید. اما این کار چگونه قاب انجام است؟

اپلیکیشن‌های خاصی وجود دارند که امکان مخفی کردن عکس‌ها در هر دو سیستم عامل اندروید و iOS را فراهم می‌کنند، اما جالب است بدانید که اپل از iOS 8 تا به امروز قابلیت مخفی کردن عکس‌ها را به صورت پیش‌فرض در سیستم عامل خود ارائه کرده است! یعنی شما بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی می‌توانید نسبت به مخفی کردن عکس‌ها در آیفون اقدام کنید. با سایت شبکه همراه باشید.

آموزش مخفی کردن عکس‌ها در آیفون

اما چطور می‌توانیم بدون نیاز به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی، عکس‌های مورد نظرمان را از آلبوم یا Camera Roll آیفون مخفی نماییم؟ خوشبختانه انجام این کار به سادگی امکانپذیر خواهد بود. بدین منظور مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • برنامه Photos را در آیفونتان اجرا کنید.
  • وارد بخش Albums یا Camera Roll شوید که عکس‌های آیفون به طور پیش‌فرض در آن ضمیمه می‌شوند.
  • عکسی که تمایل دارید مخفی شود را انتخاب کنید.
  • انگشت خود را روی بخشی از عکس قرار داده و کمی نگه دارید تا دو گزینه Copy و Hide نمایان شوند.
  • گزینه Hide را لمس کنید.
  • در پنجره کشویی که نمایان می‌شود هم گزینه Hide Photo را انتخاب نمایید.

به همین سادگی عکس مورد نظر از آلبوم (Album) و تصاویر دوربین (Camera Roll) آیفون مخفی می‌شود. کاربران با مراجعه به دو بخش نام برده شده و اعمال هیچ یک از فیلترهای آن قادر به مشاهده عکس‌های مخفی شده نخواهند بود. اما عکس‌های مخفی شده به کجا رفته‌اند و چگونه قادر به خارج کردن آن‌ها از حالت مخفی خواهیم بود؟

عکس‌های مخفی شده آیفون به کجا می‌روند؟

متاسفانه عکس‌هایی که با استفاده از قابلیت پیش‌فرض iOS مخفی می‌شوند خیلی هم محرمانه نیستند. به محض اینکه عکسی را در iOS با استفاده از ویژگی مذکور مخفی کنید، پوشه‌ای در بخش آلبوم (Album) با عنوان Hidden نمایان می‌شود. با مراجعه به این بخش می‌توانید به تمام عکس‌هایی که در iOS مخفی کرده‌اید دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه سیستم عامل iOS به گونه‌ای طراحی شده که بر روی پوشه Hidden یا همان عکس‌های مخفی شده شما هیچ عکس نمونه‌ای را به تصویر نمی‌کشد و بدین ترتیب از حریم شخصی کاربر محافظ به عمل می‌آورد.

چگونه عکس‌های مخفی شده در iOS را از این حالت خارج کنیم؟

برای خارج کردن عکس‌های مخفی شده در iOS کار سختی پیش رویتان قرار ندارد. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه Photos را اجرا کنید.
  • به بخش Albums مراجعه کنید.
  • پوشه با عنوان Hidden را از لیست انتخاب کنید تا لیست عکس‌های مخفی شده آیفون نمایش داده شوند.
  • عکسی که تمایل دارید از حالت مخفی خارج شود را انتخاب کنید.
  • انگشت خود را روی بخشی از عکس قرار داده و کمی نگه دارید.
  • گزینه Unhide را انتخاب کنید.

به همین سادگی عکس مورد نظر بار دیگر به بخش Albums و Camera Roll منتقل می‌شود.

جمع‌بندی

بنابراین با قابلیت مخفی کردن عکس‌ها در آیفون آشنا شدید. این قابلیت به طور پیش‌فرض در سیستم عامل iOS 8 و نسخه‌های بالاتر آن ارائه شده و برای بکارگیری آن نیازی به نصب هیچ اپلیکیشن جانبی نخواهید داشت. زمانی که با استفاده از این ویژگی یک عکس را مخفی می‌کنید، آن عکس از پوشه‌های Camera Roll، Moments، Collections و غیره مخفی می‌شود، اما به راحتی با انتخاب پوشه Hidden قابل دسترس خواهد بود. بنابراین اگر کاربری با این قابلیت سیستم عامل iOS آشنا باشد و از لیست پوشه‌های بخش Albums گزینه Hidden را انتخاب کند، خیلی راحت می‌تواند به عکس‌های مخفی شده و شخصی شما دسترسی یابد.

تانی کال

شبکه

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *