اضافه شدن حالت Ultimate Performance به ویندوز 10

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که دوست دارند از حداکثر توان ایستگاه کاری (Workstation) خود استفاده کنند، در این صورت از خبری که امروز مایکروسافت اعلام کرده مطمئناً خوشحال خواهید شد. این شرکت گفته که قصد دارد یک حالت ویژه برای ایستگاه‌های کاری را به ویندوز 10 پرو اضافه کند که به استفاده کنندگان اجازه می‌دهد بازده دستگاه خود را به شکل محسوسی افزایش دهند. این حال جدید با نام Ultimate Performance معرفی شده و به عنوان بخشی از نسخه پیش نمایش بیلد 17101 ویندوز 10 در اختیار اینسایدرها قرار خواهد گرفت.

این طور که گفته شده هدف مایکروسافت از طراحی این حالت جدید، ارائه عملکرد ماکزیمم مطلق برای کاربران ویندوز 10 بوده است. این حالت جدید از ویژگی‌های مدیریت انرژی خاصی بهره می برد تا به این وسیله از عملکرد حداکثری سیستم عامل و دستگاه اطمینان حاصل شود.

البته از آنجا که این حالت جدید برای برطرف کردن کوچکترین تأخیرها و وقفه‌های احتمالی در عملکرد دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 طراحی شده، مطمئناً مصرف انرژی آن نسبت به حالت پیش فرض و متعادل سیستم عامل، بیشتر خواهد بود. هر چند کسانی که به فکر استفاده حداکثری از قدرت دستگاه خود هستند، طبیعتاً توجه چندانی به مصرف انرژی نخواهند داشت و می‌توانند این مورد را فدای کسب بازدهی بیشتر نمایند.

به همین علت و به خاطر مصرف بالاتر انرژی، مایکروسافت حالت فوق را برای دستگاه‌هایی که با باتری کار می‌کنند فعال نکرده و استفاده از آن را تنها محدود به ایستگاه‌های کاری نموده است. بنابراین انتظار نداشته باشید که همه نسخه‌های ویندوز 10 در آینده نزدیک به چنین قابلیتی مجهز شوند.

تانی کال

برگرفته از ubergizmo

دیجی رو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *