افت ارزش ارزهای دیجیتال

به‌ نظر می‌رسد که امروز بازار ارزهای رمزپایه‌ با افت شدیدی در ارزش هر واحد مواجه شده است. برای نخستین بار از تاریخ ۴ دسامبر سال ۲۰۱۷ (۱۳ آذر ۱۳۹۶)، ارزش هر واحد بیت‌کوین با کاهش ۱۵ درصدی به زیر ۱۲ هزار دلار رسید. در این بین، ارزش اتریوم با کاهش شدید ۲۰ درصدی، اکنون کمی بالاتر از ۱۰۰۰ دلار است و ریپل نیز اکنون با کاهش ۳۳ درصدی ارزش، با قیمت ۱.۲۳ دلار به ازای هر واحد معامله می‌شود.

کاهش ارزش ارزهای رمزپایه‌، بسیار تأثیرگذار بوده است. با توجه به گزارش وب‌سایت نام‌دار Coinmarketcap.com، ارز Tether تنها نمونه بین ۱۰۰ ارز رمزپایه‌ی برتر محسوب می‌شود که طی ۲۴ ساعت گذشته در ناحیه‌ی قرمز نبوده است. بیت کوین تقریبا پس از گذشت یک ماه از رکوردشکنی با دستیابی به ارزش نزدیک به ۲۰ هزار دلار، اکنون، افت بسیار فاحشی را تجربه می‌کند.

با وجود کاهش قابل توجه ارزش بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و سایر ارزهای رمزپایه، عملکرد به‌مراتب بدتری از خود به نمایش گذاشته‌اند. در حال حاضر ۱۰ ارز رمزپایه‌ی برتر با توجه به ارزش بازارشان، بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، بیت‌کوین کش، کاردانو، لایت‌کوین، ان‌ای‌ام، نئو، آیوتا و استلار هستند. طبق معمول، مشخص نیست چه عاملی باعث ایجاد چنین تغییرات گسترده‌ای در ارزش ارزهای رمزپایه شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین در حال آماده‌سازی شرایط برای مسدود کردن دسترسی کاربران بومی اینترنت به تبادلات بین‌المللی بیت‌کوین است. این کشور سال گذشته تبادلات چینی و ICO-ها را نیز ممنوع کرد. هفته‌ی گذشته مشخص شد که حکومت مرکزی چین در حال کار روی راهکاری برای جلوگیری از فعالیت ماینرهای چینی بیت‌کوین است؛ ماینرهایی که پیش‌بینی می‌شود بخش عمده‌ای از فرآیند ماینینگ را بر عهده دارند. بسیاری از ماینرهای نام‌دار برای مواجهه با این مسئله، در حال گسترش برون‌مرزی فعالیت‌‌های خود هستند؛ با این حال انتشار چنین خبری، شوک بزرگی به بازار وارد کرد.

همچنین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر برنامه‌ی کره‌ی جنوبی جهت سامان‌ دادن و قانون‌مدار کردن بازار ارزهای رمزپایه انجام شده است؛ با این حال دولت کره‌ی جنوبی تأیید کرده است که برنامه‌ای برای ممنوع کردن بیت‌کوین یا تجارت ارز رمزپایه ندارد. البته تئوری‌های دیگری نظیر انتشار ویدیویی مبنی بر ایجاد بیت‌کوین توسط موجودات بیگانه نیز مطرح شده است!

این نخستین باری نیست که ارزش ارز رمزپایه‌ دچار افت می‌شود. بازار ارزهای دیجیتال، ماه گذشته، پیش از تعطیلات کریسمس نیز افت فاحشی را تجربه کرد؛ اما از آن زمان تاکنون، بخش قابل توجهی از این نوسانات جبران شده است. ممکن است این اتفاق پس از افت فاحش امروز نیز رخ دهد. در حقیقت برخی از تحلیل‌گران، همزمان با اقدام سرمایه‌گذاران وال‌استریت برای جمع‌آوری پاداش‌هایشان، افزایش قابل توجهی برای قیمت ارزهای رمزپایه در هفته‌ی جاری پیش‌بینی کرده‌ بودند.

تانی کال

برگرفته از TECHCRUNCH

زومیت

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • Inc

    پسر نابغه ابداع‌کننده ارز دیجیتال اتریوم

    پسر نابغه ابداع‌کننده ارز دیجیتال اتریوم هزاران کارآفرین بیست‌وچند ساله در سراسر جهان وجود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *