خانه ورزش اخبار ورزش باقری: این را که بازیکنان به منشا پاس نمی‌دهند، قبول ندارم

باقری: این را که بازیکنان به منشا پاس نمی‌دهند، قبول ندارم

0

به نقل از تسنیم، پرسپولیس در هفته دوم لیگ برتر هم همان تیم باکیفیت فصل گذشته نشان داد و شاید بی‌دردسرتر از دفعات گذشته موفق شد تراکتورسازی را در زمین خودش شکست دهد. کریم باقری دلیل شرایط ایده‌آل پرسپولیس را حفظ تیم فصل گذشته و جذب بازیکنان تأثیرگذار می‌داند و اعتقاد دارد این تیم می‌تواند از پس الاهلی هم برآید.

* پرسپولیس یک برد تقریباً راحت را در تبریز به دست آورد، این بازی را چطور دیدید؟
بازی‌های پرسپولیس و تراکتورسازی همیشه جذاب و دیدنی است. از زمانی که تراکتورسازی به لیگ برتر آمده به خاطر تماشاگران پرشورش همیشه بازی‌های این‌چنینی در تبریز زیبا و جذاب از آب در می‌آید و این بازی اخیر هم به همین شکل بود. فکر می‌کنم دو تیم بازی باکیفیت و تهاجمی ارائه دادند و در نهایت تیم ما با استفاده بهتر از موقعیت‌ها توانست سه امتیاز را کسب کند.

* تراکتورسازی نسبت به فصل قبل ضعیف‌تر شده است یا اینکه شما نظری غیر از این دارید؟
به‌هر حال فصل گذشته یکسری اتفاقات در تراکتورسازی رخ داد که به این تیم ضربه زد، اما با تغییراتی که در این تیم صورت گرفته است من به آینده تراکتورسازی خوش‌بین هستم. اگرچه گل‌محمدی نتوانست تیمش را تقویت کند، اما بازیکنان جوانی در تیمش هستند که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. تراکتورسازی مقابل پرسپولیس بازی خیلی خوبی ارائه داد و بارها ما را تحت‌فشار قرار داد. من اعتقاد دارم باید به یحیی و تیمش فرصت داده شود.

* آیا هواداران پرشور تراکتورسازی این فرصت را به یحیی گل‌محمدی خواهند داد؟
تیم‌های بزرگ و پرطرفدار همیشه باید طوری نتیجه بگیرند که جوابگوی هواداران خود باشند. همین الان تیم‌هایی مثل تراکتورسازی، سپاهان و استقلال نتوانسته‌اند فصل را خوب شروع کنند و همین مسئله ناراحتی هواداران آنها را در پی داشته، اما توصیه من به تماشاگران این تیم‌ها این است که الان قضاوت کردن در مورد تیم‌ها خیلی زود است و حداقل باید چهار پنج بازی بگذرد تا تیم‌ها بتوانند خود را پیدا کنند، مخصوصاً تیمی مثل تراکتورسازی که کادرش تغییر کرده است و بازیکنان جوان و کم‌تجربه زیادی به این تیم اضافه شده‌اند.

* به نظر می‌آید غیر از پرسپولیس تیمی را نمی‌توان مدعی اصلی قهرمانی دانست، این‌طور نیست؟
همان‌طور که گفتم الان زود است بخواهیم تیم‌ها را ارزیابی کنیم. البته باید خوشحال باشیم تیمی مثل پارس جنوبی در اولین حضورش در لیگ برتر توانسته تا این حد خوب نتیجه بگیرد و من به مهدی تارتار و کادرش بابت این شروع خوب تبریک می‌گویم. مطمئناً هر چقدر تیم‌های خوب لیگ برتری بیشتر شوند لیگ هم جذاب‌تر خواهد شد.

* اما مشخص است با شرایطی که پرسپولیس دارد این تیم را می‌توان مدعی اول قهرمانی دانست …
به‌هر حال تیم ما کمترین تغییرات را نسبت به فصل داشته است و دو سه بازیکن خوب هم به جمع‌مان اضافه شدند. هدف تیم در این فصل غیر از قهرمانی دوباره در لیگ موفقیت در لیگ قهرمانان آسیاست و باید هم شرایط بهتری داشته باشیم. البته با توجه به قهرمانی‌مان در فصل قبل این فصل به مراتب کارمان سخت‌تر است از این جهت که انتظارات هواداران بالاتر رفته است و تیم‌های حریف نیز با انگیزه متفاوتی مقابل‌مان قرار می‌گیرند. مسلماً عنوانی غیر از قهرمانی هواداران پرسپولیس را راضی نخواهد کرد و باید تلاش کنیم چه در رقابت‌های داخلی و چه بین‌المللی انتظارات آنها را برآورده سازیم.

* حضور پرسپولیس در تبریز با اتفاقات حاشیه‌ای تلخی همراه بود. انتظار این استقبال را از همشهریان‌تان داشتید؟
من همراه تیم به تبریز نرفتم و یک شب زودتر راهی این شهر شدم، اما شنیدم که چه اتفاقاتی در فرودگاه رخ داده است. متأسفانه یکسری افراد که من آنها را منتسب به تیم تراکتورسازی نمی‌دانم حرکات زشتی را در فرودگاه مرتکب شدند. البته انتظار می‌رفت نیروی انتظامی زودتر با آنها برخورد کند. این افراد که حساب‌شان از طرفداران پرشور تراکتورسازی جداست با فحاشی در فرودگاه اهداف دیگری را دنبال می‌کردند. در فرودگاه فقط اعضای تیم ما نبودند و افراد عادی زیادی حضور داشتند و برای همین نیروی انتظامی باید زودتر از این‌ها با این آدم‌ها برخورد می‌کرد و اجازه نمی‌داد آنها آن حرف‌های زشت را بر زبان بیاورند.

* اما جو ورزشگاه یادگار امام (ره) هم دست کمی از فرودگاه این شهر نداشت!
جو استادیوم بهتر بود، البته نه اینکه اصلاً فحاشی صورت نگیرد. به‌هر حال جو استادیوم‌ها در اکثر شهرستان‌ها مشابه است و سال‌هاست که این شرایط در فوتبال ایران وجود دارد. من هیچ وقت کار تماشاگران در شهرستان‌ها را تأیید نمی‌کنم و فقط امیدوارم این اوضاع بهتر شود.

* نظر شما در مورد زوج منشا و طارمی چیست؟
هر دو بازیکن در شرایط ایده‌آل نیستند. طارمی در تمرینات آماده‌سازی نبود و نیاز به تمرینات بیشتری دارد تا به شرایط ایده‌آل برسد. منشا هم اگرچه در اوکراین با ما بود، اما بعد از آن دو هفته‌ای درگیر مشکل عفونتی‌اش بود و این مسئله او را از شرایط ایده‌آل دور کرد. با این حال منشا خودش را به موقع به بازی‌های لیگ رساند و در تبریز هم توانست یک گل زیبا به ثمر برساند. هر دو بازیکن در کنار علی علیپور می‌توانند این فصل خط حمله بسیار خوبی را برای پرسپولیس تشکیل داده و برای هر تیمی دردسرساز شوند.

* در بازی با تراکتورسازی در چند صحنه شاهد بودیم که برخی بازیکنان به منشا پاس نمی‌دهند، شما متوجه این موضوع نشدید؟
یکسری از بیرون به تیم نگاه می‌کنند و ممکن است نظرات‌شان بر خلاف نظر ما باشد که در هر صورت قابل احترام است. به عقیده من همه بازیکنان پرسپولیس به موفقیت تیم فکر می‌کنند و این مسائلی را که عنوان کردید، قبول ندارم.

* پرسپولیس با نفراتی که در اختیار دارد می‌تواند از پس الاهلی که فقط ۴۶ میلیارد هزینه جذب بازیکن خارجی کرده است، بربیاید؟
تیمی مثل الاهلی برای عبور از این مرحله دست به هر کاری می‌زند، از جذب بازیکن خارجی گرفته تا لابی کردن با AFC از این جهت که در کنفدراسیون آسیا خیلی قدرت دارد. ما اگر می‌خواهیم از این مرحله به سلامت عبور کنیم باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرم و در بهترین شرایط به مصاف الاهلی برویم. ما در دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال نشان دادیم که از آنها بهتریم و مطمئناً الهلال تیمی بهتر از الاهلی است. باید بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و بازیکنانی که الاهلی جذب می‌کند تمام تمرکزمان را در زمین بازی بگذاریم و ان‌شاءالله که این تیم را هم شکست خواهیم داد.

تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *