خانه ورزش اخبار ورزش تمام خواندنی های فینال لیگ اروپا؛ منچستریونایتد و مورینیو رکورددار شدند

تمام خواندنی های فینال لیگ اروپا؛ منچستریونایتد و مورینیو رکورددار شدند

0

منچستریونایتد در فینال لیگ اروپا با ارائه یک بازی حساب شده توانست آژاکس هلند را شکست دهد و قهرمانی در لیگ اروپا را جشن بگیرد تا ویترین افتخاراتش را در عرصه اروپایی تکمیل کند. یونایتد با این برد، سهمیه لیگ قهرمانان را هم به دست آورد.

نگاهی داریم به آمار و رکوردهایی که بعد از قهرمانی منچستریونایتد به ثبت رسید.

منچستریونایتد تبدیل به پنجمین تیم در قاره سبز شد که هر سه جام معتبر اروپایی را کسب می کند. (جام یوفا / لیگ اروپا، جام باشگاه ها / لیگ قهرمانان و جام برندگان اروپا). پیش از این چلسی، یوونتوس، بایرن مونیخ و آژاکس به این مهم رسیده بودند.

ژوزه مورینیو اولین مربی است که توانسته دو جام معتبر اروپایی ( جام یوفا / لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپا) را بیش از یک بار فتح کند. این چهارمین جام اروپایی ژوزه مورینیو محسوب می شود. او با پورتو به قهرمانی در جام یوفا و لیگ قهرمانان رسید و با اینتر هم یک بار لیگ قهرمانان را فتح کرد.

منچستریونایتد با این برد، به تنهایی پرافتخارترین تیم انگلیس است. آن ها ۴۵ جام معتبر را کسب کرده اند، در حالی که لیورپول ۴۴ جام را فتح کرده است. در این رده بندی، آرسنال با ۲۹ جام و چلسی با ۲۳ جام در رده های بعدی هستند. با احتساب تمام جام های کسب شده در تاریخ باشگاه، یونایتد با ۶۶ جام پرافتخارترین تیم انگلیسی است. بعد از آن ها، لیورپول ۶۰ جام را کسب کرده است.

مورینیو همچنان رکورد ۱۰۰% پیروزی را در بازی های فینال تورنمنت های اروپایی دارد. ۴ فینال و ۴ قهرمانی.

وین رونی برای چهارمین بار در یک فینال مهم اروپایی برای یونایتد به میدان رفت تا با رکورد رایان گیگز برابری کند. سه فینال در لیگ قهرمانان در سال های ۲۰۰۸، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱.

سرمربی پرتغالی در تمام هفت دیداری که تیمش مقابل آژاکس به میدان رفته است، پیروز شده است.

تیم های ژوزه مورینیو در بازی های فینال، تنها ۱۱ گل دریافت کرده اند (در ۱۴ مسابقه)، این هشتمین کلین شیت تیم های آقای خاص در بازی های فینال بود.

زلاتان ابراهیموویچ به سی و سومین جام دوران حرفه ایش دست یافت.

پنج گل از شش گل اخیر مخیتاریان برای یونایتد در لیگ اروپا به ثمر رسید و این ستاره ارمنی با زدن ۶ گل در لیگ اروپا، بهترین گلزن این فصل شیاطین سرخ در این تورنمنت بود.

مورینیو ۵۴ ساله از سال ۲۰۰۳، در ۱۴ بازی فینال حاضر بوده که در ۱۲ مسابقه آن پیروز شده. او تاکنون ۲۵ جام را در دوران مربیگری اش کسب کرده است.

پل پوگبا بعد از آن که ۱۹ بازی در امر گلزنی ناموفق بود، در دو بازی پیاپی برای شیاطین سرخ موفق به گلزنی شد. ضمن این که این برای اولین بار از آپریل ۲۰۱۶ بود که پوگبا در دو بازی پیاپی در عرصه باشگاهی گل می زند.

منچستریونایتد در فصلی که گذشت، هرگز در بازی ای که ابتدا گل اول را به ثمر رساند، شکست نخورد. ۳۷ پیروزی و ۸ تساوی.

آمار مورینیو در بازی های فینال ۸۵،۷ درصد پیروزی است. مورینیو باز هم در مسابقه فینال در ۹۰ دقیقه شکست نخورد. او تا به حال در هیچ فینالی در طول ۹۰ دقیقه بازنده نشده است.

پی نوشت: در آمار اشاره شده برای بازی های فینال با حضور مورینیو، جام های خیریه و سوپرجام ها لحاظ نشده است.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *