طی دهه گذشته کمپانی پژو با معرفی خودروهای مفهومی مختلفی همچون پروکسیما (Peugeot Proxima) و مووی (Peugeot Moovie) به شهرت زیادی رسیده است. اخیرا نیز جدیدترین محصول این شرکت یعنی خودروی مفهومی پژو Instinct در نمایشگاه MWC 2017 پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته تا باز هم شاهد جاه‌طلبی‌ فرانسوی‌ها باشیم.

هرچند، یک تفاوت عمده میان خودروی مفهومی پژو Instinct با محصولات قبلی این شرکت وجود دارد؛ همانند گذشته خبری از اتومبیلی با قابلیت‌های بسیار نیست و به گفته ماتیاس هوسان (Matthias Hossann)، یکی از مسئولین طراحی این خودرو، همین موضوع ویژگی اصلی آن است.

در آینده تمام خودروها به صورت هوشمند تولید می‌شوند و احتمالا کسی حق رانندگی نخواهد داشت. البته این تغییر به زمان زیادی نیاز دارد و ما نیز با تولید اتومبیل جدید خود، تلاش کردیم تا بخشی از این تغییر را انجام دهیم. درواقع این پلی به سوی آینده است و به همین دلیل بود که ما خودرویی با شکل یک یوفو را طراحی نکردیم.

بدون شک طراحی بسیار خوب محصول جدید شرکت پژو مورد توجه بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت. اگرچه پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک شاهد تکامل و توسعه خودروهای هوشمند باشیم، اما تصور استفاده از خودرویی که با تمامی وسایل هوشمند دیگر در ارتباط بوده و به آینده تعلق دارد هنوز هم برای برخی از مصرف‌کنندگان سخت است.

خودروی مفهومی پژو Instinct

یکی از موارد جذاب در رابطه با خودروی مفهومی پژو Instinct ، بهره‌گیری آن از پلتفرم اینترنت اشیا “Artik” شرکت سامسونگ است. بسیاری از کاربران برای ثبت فعالیت‌های ورزشی خود از ساعت های هوشمند استفاده می‌کنند. حال خودروی جدید پژو به لطف وجود Artik و بعد از یک فعالیت ورزشی قادر به دریافت خودکار اطلاعات و قرار دادن آن روی حالت هوشمند خواهد بود تا بتوانید در طول مسیر به اندازه کافی استراحت کنید. هرچند، در این مورد 4 حالت برای حرکت خودرو در نظر گرفته شده که بسته به شرایط مختلف، یکی را می‌توان انتخاب کرد.

به لطف استفاده از نسل جدید سیستم “i-Cockpit” که اولین بار در سال 2010 معرفی شده بود، طراحی خودروی مفهومی پژو Instinct حالا جذاب‌تر از گذشته نیز شده است. فرمان و پدال‌ها قابل جمع شدن بوده و در کنسول مرکزی، یک نمایشگر بزرگ همراه با سیستم “i-Device” تعبیه شده که به وسیله آن، امکان تنظیم سیستم‌های داخلی و حالت حرکت رانندگی وجود دارد. استفاده از یک لایه نازک از بتن برای کف خودرو در کنار طراحی صندلی‌ها براساس مدل‌سازی مش سه‌بعدی، از دیگر ویژگی‌های دوست‌داشتنی بخش داخلی هستند.

خودروی مفهومی پژو Instinct

مهندسان پژو تمام تلاش خود را داشته‌اند تا این خودروی جدید را با الهام‌گیری از اتاقک خودروهای قدیمی طراحی کنند. رینگ‌های پنج پره در کنار چراغ‌های بخش پشتی و جلویی خودروی مفهومی پژو Instinct ، بیانگر نیروی بالای آن (با قدرت 300 اسب بخار) بوده و بدون شک هر کسی را مجذوب خود می‌کند. به‌علاوه یک داکت مخصوص هوا نیز به صورت هوشمندانه‌ای در بدنه خودرو تعبیه شده تا ویژگی‌های آیرودینامیکی آن به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند.

خودروی مفهومی پژو Instinct در نمایشگاه خودروی ژنو که ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد به نمایش در می‌آید. همچنین زمان تولید این خودرو، سال 2025 اعلام شده است.

گجت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *