با راهنمای قدم به قدم مراحل ششم تا هشتم بازی Nioh همراه باشید:

مرحله ششم The Ocean Roars Again

در همین ابتدا بگویم اگر می‌خواهید باس فایت پایانی را راحت بکشید، باید سه مشعل موجود در محیط بازی را روشن کنید. در مقابل‌تان دو راه وجود دارد. یکی از آن‌ها به یک کشتی ختم می‌شود. آن را رفته و آیتم‌ها را برداشته و راه دیگر را ادامه دهید. حواس‌تان را جمع کنید که داخل آب نیوفتید زیرا خواهید مرد و این منتطقه سرشار از راه‌های باریک و نقاطی است که خطر مرگ شما را تهدید می‌کند. با پش‌روی، در سمت چپ خود یک اتاق را مشاهده می‌کنید که یک سامورایی بر روی زمین نشسته است. بداخل رفته و هر سه سامورایی را کشته و آیتم‌ها را بردارید و خارج شوید. حال روبروی ورودی اتاق را نگاه کنید و اولین مشعل بازی را مشاهده کرده و آن را روشن کنید. با گشت و گذار در محیط و برداشتن آیتم‌ها و کشتن دشمنان، یک Shrine را مشاهده می‌کنید ولی راهی برای رسیدن به آن مشاهده نمی‌کنید. از طرفی در سمت راست شما یک قایق را می‌بینید که شما را به پشت بام محیطی که در آن هستید، هدایت می‌کند. بر روی پشت بام رفته و مسیر را ادامه بدهید. حال یک راه به سمت راست و یک راه دیگر در سمت چپ مشاهده می‌کنید. اول راه سمت چپ را رفته و محیط را پاکسازی کرده و سپس راه سمت راست را ادامه بدهید تا به دومین Shrine بازی برسید.

Nioh

محیط‌های Nioh اگرچه کوچک‌اند ولی سرشار از آیتم‌های مختلف و ارزشمند هستند

در این محیط بازی راه‌های متعددی وجود دارد که اول و آخر شما را به یک درب بزرگ، جایی که شعله مشعل اول خودنمایی می‌کند، می‌رسانند که درب باس فایت بازی است ولی هدف ما این است که ابتدا سه مشعل مورد نظر را روشن کنیم. حال راه خود را ادامه بدهید. با پیش روی به یک کشتی خرابه می‌رسید که باید از آن عبور کنید و در این راه مراقب Yokaiها باشید. سپس با عبور از کشتی، مراقب باشید که به داخل آب نیوفتید و از طرفی آیتم‌های موجود را برداشته و راه خود را ادامه بدهید تا به سومین Shrine بازی برسید. حال تمامی Shrineها پیدا شدند و مانده است دو مشعل که بسراغ‌شان می‌رویم. مسیری که به سومین Shrine ختم شد را کمی به عقب برگردید. تکه چوبی را می‌بینید که شما را به داخل یک کشتی هدایت می‌کند. با احتیاط کامل به داخل کشتی رفته و سپس بر روی پشت بام بروید. مراقب Yokaiهای آن جا باشید زیرا در ضربه زدن غافل‌ گیرتان خواهند کرد. وقتی برروی پشت بام قرار می‌گیرید، یک راه روبروی شماست که به یک آیتم ختم می‌شود و راه اصلی سمت چپ شما قرار دارد. جایی که بر روی کشتی خرابی قرار می‌گیرید که از داخل آن به سومین Shrine بازی رسیدید. حال پس از برداشتن آیتم روی سقف، به پایین پریده و مسیر سمت چپ را ادامه دهید تا به دومین مشعل برسید. پس از روشن کردن مشعل و گشتن در محیط و بدست آوردن تمامی آیتم‌ها، بسراغ سومین Shrine بازی بروید. محیط پشت Shrine  را چک کرده و  از نردبان‌ها بالا بروید. راه خود را ادامه دهید تا به نردبان مقابل رسیده و پایین آیید. در انتها Yokai مقابل خود را کشته و سومین مشعل را روشن کنید. حال با خیال راحت می‌توانید بسراغ باس فایت بازی بروید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Umi-bozu
  • نحوه کشتن: اگر مشعل‌های بازی را روشن نکنید با بدو ورود به محیط و مشاهده باس بازی، سه عدد از شیاطین ژله‌ای شکل نیز به شما حمله می‌کنند. ولی با روشن کردن مشعل‌ها این سه دشمن در آتش خواهند سوخت! حال شما هستید و یک باس فایت که باید مدام Fire Talisman و Fire Amulet استفاده کرده تا بتوانید سریع وی را بکشید. ابتدا اجازه بدهید وی به کناره‌ها بیاید و بعد که از آب بیرون آمد به جلو رفته و ضربه بزنید. همچنین در بین ضربان باس فایت Umi-bozu وی تمامی انرژی خود را جمع کرده و بواسطه دهان خود یک انرژی زرد رنگ به بیرون می‌فرستد که اصلا در مقابل آن قرار نگیرید زیرا خواهید مرد. همچنین می‌توانید از سه مشعل روشن در محیط نیز استفاده کنید ولی در استیج دوم باس فایت، وی به وسط محیط پریده و به مبارزه کردن می‌پردازد. همانند اول مبارزه، سه دشمن دیگر نیز با وی بسراغتان می‌آیند و اگر آتش‌ها را استفاده کرده باشید، برای شما دردسرساز می‌شوند. بگذارید وارد استیج دوم مبارزه شوید و سپس از آتش‌ها استفاده کرده و در این باس فایت پیروز شوید.

مرحله هفتم Spider Nest Castle

این مرحله پر از تارهای عنکبوتی است که با راه رفتن بر روی آن‌ها، سرعت شما کمی آهسته‌تر از قبل خواهد شد. راه مقابل خود را ادامه دهید و از تارهای عنکبوتی که مشاهده می‌کنید، بالا بروید. قبل از ادامه دادن راه آیتم‌های دور و اطراف خود را برداشته و راه را ادامه دهید. حال به یک درب بزرگ می‌رسید که طلسم شده است و با نزدیک شدن به آن، یک عنکبوت بزرگ نسبت به سایر عنکبوت‌ها به شما حمله می‌کند. ضربات را جا خالی داده و به پشت سر وی رفته و به قسمت عقب بدن عنکبوت ضربه بزنید تا سریعا کشته شود. پس از ادامه دادن راه روبروی خود به دومین Shrine  بازی خواهید رسید. حال راه را ادامه داده و از سر بالایی مقابل خود بالا بروید. مراقب باشید به محض عبور کردن از درب یک Yokai سنگی را به سمت شما هل می‌دهد و سریعا از مسیر خارج شوید وگرنه آسیب جدی به شما وارد خواهد شد. پس از کشتن دشمنان و برداشتن تمامی آیتم‌ها، دو راه پیش روی شما است. برای ادامه دادن راه اصلی که راه سمت چپ شما است، می‌بایست ابتدا از راه سمت راست رفته و پس از گشت و گذار در محیط کلید درب راه اصلی بازی را پیدا کنید (به عنوان آیتم بر روی جسد یکی از جنازه‌ها قرار داده شده است). از پشت بام پایین پرده و درب سمت راست را در همین ابتدا باز کنید تا راه شما به دومین Shrine بازی باز شود.

Nioh

سپس برگردید و حیاط و خانه‌ای را که در آنجا قرار دارد کامل بگردید و آیتم‌ها و کلید مورد نظر را بردارید. پس از کشتن تمامی دشمنان و برداشتن آیتم‌ها، به دومین مسیری که در آن محیط قرار دارد رفته و دشمنان را بکشید و آیتم‌هایی را که در آن‌جا قرار دارند بدست بیاورید. این مسیر نیز یک درب بسته دارد که از سمت راه اصلی، باز خواهد شد. شاید این بخش، محیط اصلی بازی نباشد ولی از آیتم‌ها و کادوما برخوردار است که می‌توانند کمک حال شما باشند. حال به محیطی که از سمت آن به پشت بام‌ پریدید، بازگشته و راه سمت چپ را ادامه دهید تا به درب بسته گفته شده رسیده و آن را باز کنید. حال به سومین Shrine بازی خواهید رسید. مسیر را ادامه دهید تا به یک ساختمان برسید. بالای این ساختمان باس فایت بازی قرار دارد. ابتدا راه سمت چپ را رفته و عنکبوت مورد نظر را کشته و تمامی آیتم‌ها را بردارید. سپس وارد ساختمان شوید. درب جلوی شما بسته است که در واقع پشت آن چهارمین Shrine بازی قرار دارد. به بالاترین قسمت ساختمان و پشت درب باس فایت بازی بروید. حال برگردید و از پله‌ها پایین بروید. به جای ادامه دادن مسیر سمت راست و بازگشت به سمت پایین، راه روبروی خود را ادامه داده و از تارهای عنکبوت پایین بروید تا به چهارمین Shrine بازی رسیده و درب را باز کنید. حال می‌توانید با خیال راحت به سراغ باس فایت بازی بروید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Juro-Gomo
  • نحوه کشتن: باس فایت Spider Nest Castle یکی از آسان‌ترین باس فایت‌های بازی Nioh است. فقط دو نکته دارد که باید در انجام آن دقت کنید. اول اینکه استایل مبارزه‌ای را روی حالت Low Stance بگذارید و این باس فایت در واقع عنکبوتی است که نقطه ضعف آن سر و عقب بدن وی است. ابتدا از پشت به باس فایت ضربه بزنید تا در حالت تدافعی قرار گرفته و سپس به جلو آمده و به سر Juro-Gomo ضربه بزنید. در این هنگام که این کارها را انجام می‌دهید باید مراقب تار عنکبوت‌هایی که پرتاپ می‌کند باشید زیرا حرکات شما را آهسته کرده و امکان دارد در دامش گیر کنید.

مرحله هشتم The Falling Snow

در ابتدای این مرحله اگر به Mini Map دقت کنید، یک کریستال را مشاهده می‌کنید که بواسطه یک خط به محلی دیگر از نقشه متصل شده است. نابودی تمامی این کریستال‌ها در طول بازی مهم است زیرا به باس فایت بازی ختم می‌شوند. در ابتدا راه روبروی خود را ادامه داده و پس از کشتن چهار دشمن روبروی خود و برداشتن تمامی آیتم‌ها از خانه خراب شده آخر مسیر بالا رفته و از نردبان پایین بروید. راه خود را ادامه دهید تا به Yokai بزرگی که ظاهر می‌شود، برسید. وی را کشته و مسیر را کمی به جلو ادامه دهید تا یک راه فرعی باریک را در سمت راست خود مشاهده کنید. آن را ادامه دهید تا به دومین Shrine  بازی برسید. پس از لول آپ کردن یا کارهای دیگر، راه خود را ادامه دهید و اولین کریستال بازی را از بین ببرید. یادتان باشد در کنار هر کریستال یک Yokai قرار دارد که می‌تواند شما را اذیت کند، پس مراقب باشید. یادتان باشد این قسمت دارای آیتم‌ها و راه‌های بسیاری است پس آن‌ها را از دست ندهید. پس از عبور کردن از کریستال اول، مسیر شما دو قسمت می‌شود. قسمت سمت راست شما را به یک صندوق بزرگ می‌رساند و قسمت سمت چپ، راه اصلی شما است که در نهایت می‌توانید کریستال اول بازی را نابود کنید.

مرحله هشتم یکی از بهترین طراحی‌های این بازی را به خود اختصاص داده است

در این قسمت شما با راه‌های متعددی روبرو هستید. به عبارتی محیط بازی از دو قسمت محیط‌های سمت راست و محیط‌های سمت چپ تشکیل شده است ولی در نهایت تمامی آن‌ها شما را به باس فایت بازی می‌رساند. اگر محیط‌های سمت راست را ادامه دهید، به سومین Shrine بازی نیز دست پیدا می‌کنید و اگر محیط‌های سمت چپ را ادامه دهید، آیتم‌ها و صندوق‌های بیشتری در انتظارتان هستند و سپس به باس فایت بازی می‌رسید. به عبارتی اگر می‌خواهید محیط بازی را کاملا جست و جو کنید، می‌بایست هر دو بخش را خوب گشته و تمامی‌آیتم‌ها را بدست بیاورید. همچنین دو کریستال در این دو قسمت قرار دارد.

Nioh

  • اسم باس فایت: Yuki-onna
  • نحوه کشتن: باس فایت Yuki-onna یکی از چالشی‌ترین باس‌های بازی است ولی وی از یک سری الگوی خاص استفاده می‌کند که اگر بتوانید آن‌ها را حفظ کنید، کشتن Yuki-onna بسیار ساده می‌شود. تنها نکته اصلی این باس فایت این است که استایل خود را حتما بر روی Low Stance بگذارید و از اواسط مبارزه به بعد وی ناگهان به سمت شما هجوم می‌آورد و بر روی شما یک Execution اجرا می‌کند. به همین دلیل Low Stance بودن شما، شدیدا می‌تواند کمک حال‌تان باشد. همچنین سعی کنید فاصله خود را تقریبا دور نگه دارید که در این مواقع سریعا بتوانید واکنش نشان دهید. در کل نحوه ضربه زدن به این شکل است که چند ضربه وارد کرده و سپس دور می‌شوید. این رویه را ادامه دهید تا وی کشته شود. همچنین می‌توانید از Fire Amulet نیز برای آسیب رساندن بیشتر استفاده کنید.

Zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *