روش‌های خانگی موثر مراقبت از پوست

درمان‌های زیبایی خانگی و دست ساز، به شما این فرصت را می‌دهند تا برای مراقبت از پوست خود از مواد کاملا طبیعی استفاده کنید. اما واقعیت این است که هر دستورالعملی مورد تایید کارشناسان مربوطه نیست. در این مطلب، چند درمان خانگی موثر و مورد تایید کارشناسان برای مراقبت از پوست به شما ارائه خواهد شد.

خطرات ناشی از محصولات خانگی

باید به یاد داشته باشید که برخی از دستور العمل های مراقبت از پوست خانگی که در اینترنت یافت می‌شود، ممکن است به پوست شما آسیب برساند. و یا امکان دارد که شما به یکی از مواد تشکیل دهنده موجود در آنها حساسیت داشته باشید. به عنوان مثال، لیمو ترشی که در اغلب دستور العمل‌های روشن کننده پوست وجود دارد، می‌تواند پوست شما را فوق العاده به نور خورشید حساس کند.
حتی اگر یک محصول خانگی باعث بروز آسیب نشود، احتمالا آن گونه که شما امیدوار بودید، اثر مثبتی بر پوستتان نخواهد گذاشت. بنابراین، بهتر است قبل از اینکه هر چیزی را بر روی صورت خود اعمال کنید، ابتدا مقداری از ماده مورد نظر را با استفاده از یک دستمال یا کش پهن، به مدت چند روز بر روی بازوی خود قرار دهید. اگر با هیچ واکنش بدی مواجه نشدید، آن گاه می‌توانید ماده خانگی را بر روی پوست صورت خود اعمال نمایید.

استفاده از معجون جوی دو سر (ترکیب ماست، عسل، و جوی دو سر پرک شده) به عنوان پاک کننده صورت

اگر رتینوئیدهای خشن ناشی از محصولات ضدپیری پوست شما را حساس کرده‌اند، پاک کننده معمول خود را با پاک کننده شوربای جوی دو سر و عسل جایگزین نمایید. جوی دوسر و عسل، دارای خواص ضد التهابی بوده، و عسل از مزیت ضد عفونی کنندگی نیز برخوردار می‌باشد. در عین حال، اسید لاکتیک موجود در ماست مانند یک کرم لایه بردار خفیف عمل می‌کند.
بهتر است با اضافه کردن مقداری روغن طبیعی به این ترکیب، رطوبت لازم را به آن بیافزایید. یک قاشق غذاخوری جوی دو سر و دانه آفتابگردان را داخل مخلوط کن قرار دهید. این ترکیب را با دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل گرم مخلوط نمایید. آن را به آرامی بر روی صورت، گردن، یا قفسه سینه خود مالش داده، و در نهایت، ماسک را پس از سه دقیقه با آب گرم بشویید.

استفاده از شکر برای دستیابی به یک پوست درخشان

برای استفاده از این لایه بردار موثر، یک قسمت از روغن زیتون یا نارگیل را با دو قسمت شکر مخلوط کنید. سپس، می-توانید چند قطره از یک روغن خوش بو را در صورت علاقه به این ترکیب اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید برای افزایش آبرسانی و خاصیت آرام بخشی، از عسل نیز استفاده نمایید.

استفاده از چای سبز برای پوست قرمز و پوسته پوسته شده

چای سبز، به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده، و گلاب، از خاصیت ضد التهابی برخوردار است. هنگامی که پوست شما به دلایلی همچون اگزما یا پسوریازیس، قرمز یا پوسته پوسته می‌شود، یک التهاب بر روی پوستتان به وجود می‌آید. برای حل این مشکل، دو کیسه چای سبز را به مدت ۱۵ دقیقه درون نصف فنجان آب جوش بخیسانید. سپس، کیسه‌های چای را بیرون آورده و محلول را در نصف فنجان گلاب مخلوط کنید. این ترکیب را برای اعمال بر پوست خود، داخل یک بطری اسپری ریخته، و باقی مانده را در یک شیشه مهر و موم شده در یخچال قرار دهید.

استفاده از شیر برای پوست تحریک شده

کمپرس شیر، یک درمان قدیمی برای پوست تحریک شده به شمار می‌رود. اما این روش، هنوز هم تاثیرگذاری خود را حفظ کرده است. برای این کار، یک گاز یا لیف حمام را با شیر خیسانده، و سپس آن را چلانده و برای آرام کردن منطقه تحریک شده، حوله را بر روی محل مورد نظر قرار دهید.

استفاده از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده

روغن نارگیل، یک ماده تسکین دهنده و ضد التهاب بوده، و می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده خانگی موثر به کار رود. این ماده در شیشه خود به صورت جامد است، اما با قرار گرفتن بر روی پوست و در برابر درجه حرارت بدن، ذوب شده و توسط پوست جذب خواهد شد.

استفاده از سفیده تخم مرغ برای برخورداری از منافذ تمیز

سفیده تخم مرغ و ماست، می‌توانند در پاک کردن منافذ پوست شما موثر باشند. همچنین، آووکادو نیز رطوبت لازم را به پوست بخشیده و با التهاب مبارزه می‌کند. برای این کار، سفیده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری ماست را با نیمی از یک آووکادو ترکیب کنید. این مخلوط را به مدت ده دقیقه بر روی پوست قرار داده، و سپس آن را از روی صورت بشویید.

استفاده از ماست برای پوست‌های خشک

اسید لاکتیک موجود در شیر و ماست می‌تواند به عنوان یک لایه بردار و مرطوب کننده ملایم به کار رود. برای این کار، ۲ قاشق غذاخوری شیر خشک، ۴/۱ فنجان ماست، و نیم قاشق چای خوری عسل را با هم مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت، گردن، و یا قفسه سینه خود قرار داده، و سپس آن را توسط آب ولرم و در دمای اتاق شستشو دهید.

استفاده از سرکه برای درمان لایه‌های شاخی قرمز

همان طور که سرکه می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده در گوشه و کنار خانه به کار رود، در عین حال قادر است میکروب‌های موجود در لایه‌های شاخی شما را نیز بکشد. بهتر است برای کمک به درمان لایه‌های شاخی ملتهب و ناخن-های مستعد ابتلا به عفونت‌های باکتریایی، نوک انگشتان خود را در ترکیبی از سرکه سفید و آب بخیسانید. دو بار در روز، انگشتان قرمز خود را در محلولی متشکل از یک قسمت سرکه و دو قسمت آب بخیسانید.

استفاده از چای کیسه‌ای برای خارش چشم

وقتی یک لیوان عصاره چای بابونه برای خود تهیه کردید، کیسه‌های تفاله آن را دور نیاندازید. چای بابونه‌ای که به عنوان یک کمپرس سرد مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند در از بین بردن خارش چشم موثر باشد. همچنین، تانن موجود در چای قادر است پوست تحریک شده شما را در مناطق دیگری از بدنتان تسکین دهد. کافی است تنها کیسه‌های سرد چای را به مدت حدودا ده دقیقه در محل مورد نظر نگاه دارید.

تانی کال

رومیس‌پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *