باتری هایی که امروزه در محصولات استفاده می شوند، یک مشکل عمده دارند و آن هم سفت و سخت بودن و شکل ثابت آنهاست که باعث می شود، تولید کنندگان در ساخت محصولات با محدودیت هایی مواجه شوند.

در طی سال های اخیر تولید کنندگان در صدد حل این موضوع بودنه اند که در همین راستا نیز موفق به ساخت یک باتری انعطاف پذیر شده اند که می تواند با آب شور دریاها نیز شارژ‌ شود.

بر اساس گزارشی که توسط Chem منتشر شده، محققان یک باتری طراحی کرده اند که قابلیت انعطاف پذیری داشته و با آب شور شارژ می شود. بنابراین با ساخت چنین باتری، انواع جدیدی از گجت های پوشیدنی و دیوایس ها که سازگاری با باتری های سنتی نداشتند، در راه است.

این باتری انعطاف پذیر توانایی دارد تا تعداد 50 بار خم شده و همچنان سالم باقی بماند. جالب است که بدانید در ساخت این باتری به جای استفاده از مواد شیمیایی سمی از مایعات نسبتا بی ‌ضرر نظیر آب شور استفاده شده است. بنابراین می تواند از آب شور انرژی را دریافت کند.

محققان تاکنون موفق به ایجاد دو نسخه از این باتری شده اند یک نمونه از آن به کمربند شبیه است و نمونه دیگری هم همانند یک نانو لوله کربنی ساخته شده است.

حال با ساخت این باتری باید منتظر دیوایس های جدید باشیم که از این نوع باتری بهره مند خواهند شد.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *