شرکت شیائومی سرانجام به صورت رسمی از اولین سیستم روی چیپ (SoC) اختصاصی برند خود رونمایی کرد. این تراشه “Pinecone Surge S1” یا “پاینکون سرج اس 1” نام دارد و یک تراشه میان رده است که در گوشی هوشمند شیائومی می 5 سی (Xiaomi Mi 5c) از آن استفاده می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر جزئیات اولین تراشه اختصاصی شیائومی و گوشی شیائومی می 5 سی داشته باشیم.

پس از مدت‌ها شایعه و خبرهای غیررسمی، شرکت شیائومی امروز از اولین سیستم روی چیپ اختصاصی برند خود با نام Pinecone Surge S1 رونمایی کرد. این تراشه یک تراشه میان رده است و بنا به ادعای شرکت شیائومی در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 625 کوالکام عملکرد بهتری دارد! شیائومی اشاره داشته که از این تراشه در محصولات میان رده خود استفاده می‌کند و گوشی شیائومی می 5 سی اولین اسمارتفون مجهز به این تراشه است.

از مشخصات فنی گوشی هوشمند شیائومی می 5 سی شروع می‌کنیم. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 5.15 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی یا 1920 در 1080 پیکسل مجهز است. رم آن ظرفیت 4 گیگابایتی دارد و حافظه داخلی دستگاه به طور پیش‌فرض 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی، باتری 2860 میلی آمپر ساعتی و وزن 132 گرمی هم از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند به شمار می‌روند. همانطور که اشاره کردیم، شیائومی می 5 سی اولین اسمارتفون مجهز به تراشه اختصاصی شیائومی یعنی Pinecone Surge S1 است. حال بیایید مروری بر جزئیات این تراشه داشته باشیم.

تراشه Pinecone Surge S1 شیائومی به پردازنده‌ای 64 بیتی و هشت هسته‌ای مجهز است که چهار هسته آن از نوع Cortex A53 با فرکانس کاری 1.4 گیگاهرتز در نظر گرفته شده‌اند و چهار هسته پردازشگر دیگر آن هم از نوع مشابه Cortex A53 با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز هستند. این تراشه از میکرومعماری big.LITTLE بهره می‌برد و طی فرآیند 28 نانومتری +HPC تولید شده است. پردازنده گرافیکی که در این سیستم روی چیپ به‌کاررفته، پردازنده Mali T860 MP4 است. تراشه Pinecone Surge S1 از اتصال LTE Cat 4 و به رم دو کانال LPDDR3 پشتیبانی به عمل می‌آورد. این تراشه همچنین از آخرین استاندارد ولکان (Vulkan) بهره‌مند است.

تراشه Pinecone Surge S1 شیائومی از فناوری 32-bit DSP و VoLTE هم پشتیبانی می‌کند و الگوریتم خاصی تحت عنوان “Dual Noise Reduction Algorithm” در آن به‌کاررفته که منجر به کاهش نویز‌های تصاویر دیجیتالی می‌شود. این تراشه از تکنولوژی خاصی هم بهره می‌برد که تا 50 درصد حساسیت آن به نور و آنالیز روشنایی را افزایش خواهد داد. بنابراین شیائومی در طراحی تراشه Pinecone Surge S1 توجه ویژه‌ای به مسئله کیفیت آنالیز عکس‌های دیجیتالی داشته است. شیائومی لایه و بسترهای امنیتی اختصاصی خود را برای تراشه Pinecone Surge S1 شیائومی در نظر گرفته و آپدیت‌های آن را به طور OTA قابل دریافت کرده است. این تراشه همچنین از وضوح صفحه نمایش 2560 در 1600 پیکسل پشتیبانی به عمل می‌آورد که قطعا برای گوشی‌های میان رده بسیار بالا است.

اندرویدبیت

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *