افراد لاغر، چند چیز مشترک دارند و پذیرفتن ۵ مورد از بهترین عادات افراد لاغر به شما کمک می کند که به یک وزن سالم دست یابید یا آن را حفظ کنید. دانستن آنکه کدام استراتژی ها موثر هستند، به شما کمک خواهد کرد به اهداف وزن بدن دست یابید وبهترین احساس و ظاهر را داشته باشید!

۱- به مقدار کافی بخوابید

افراد لاغر به مقدار کافی اما نه بیش از حد می خوابند. یک بررسی که در سال ۲۰۱۳ در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شد، دریافت که ۷ تا ۸ ساعت خواب در هر شب، ریسک افزایش وزن شما را در مقایسه با ۶ ساعت خواب یا کمتر در هر شب کاهش می دهد. با توجه به یک بررسی که در سال ۲۰۱۰ در دیدگاه بهداشت محیط منتشرشد، خواب بیش از حد کم باعث تحریک هورمون های تنظیم کننده اشتها می شود بنابراین افرادی که به مقدار کافی می خوابند، اغلب کمتر احساس گرسنگی می کنند.

۲- از نوشیدنی های شیرین و شیرین کننده های مصنوعی اجتناب کنید، آب بنوشید

افراد لاغر اغلب از نوشیدنی های شیرین پرکالری مانند نوشابه و شیرین کننده های مصنوعی موجود در محصولات غذایی رژیمی اجتناب می کنند و به جای آن، مقدار زیادی آب می نوشند. یک بررسی که در سال ۲۰۱۳ در Trends in Endocrinology and Metabolism منتشر شد، دریافت که ظاهرا جایگزین های شکر هر چند بدون کالری خطر افزایش وزن بیش از حد را بالا می برند. شیرین کننده های مصنوعی در نوشیدنی های رژیمی، برخی مکمل های پروتئین و دسرهای کم کالری وجود دارند و می توانند شما را وادار کنند که هوس چیزهای شیرین کنید و اعتیاد به شکر پیدا کنید. افراد لاغر تمایل دارند که به جای نوشیدنی های شیرین و رژیمی، آب بنوشند.

۳- پروتئین و سبزیجات مصرف کنید

تمرکز بر روی مواد غذایی پروتئینی و سبزیجات، کاری است که بسیاری از افراد لاغر انجام می دهند. با توجه به بررسی سال ۲۰۰۸ در مجله تغذیه بالینی آمریکا، پروتئین باعث افزایش حس سیری می شود. علاوه بر این، یک مطالعه که در سال ۲۰۰۷ در مجله تغذیه منتشر شد، دریافت پروتئین بسیار کم از رژیم غذایی، گرسنگی و مصرف غذا را افزایش می دهد. از آنجا که سبزیجات به طور عمده حاوی آب و فیبر هستند، آنها نیز به شما کمک می کنند که با مصرف کالری کمتر، احساس سیری کنید. یک سالاد سبزیجات با سبزیجات برگ دار و مرغ کبابی، سالمون با مارچوبه، سبزیجات کبابی و توفو یا چیلی با گوجه فرنگی، لوبیا و گوشت بوقلمون بدون چربی را امتحان کنید.

۴- هنگامی غذا بخورید که احساس گرسنگی می کنید

افراد لاغر به ندرت از وعده های غذایی صرفنظر می کنند و فقط هنگامی که گرسنه هستند، غذا می خورند. با توجه به یک مطالعه که در سال ۲۰۱۱ در مجله Journal of Occupational and Environmental Medicine. منتشر شد، غذا خوردن احساسی یا خوردن به علت استرس، احساس تنهایی یا بی حوصلگی می تواند به پرخوری، افزایش وزن و چاقی منجر شود. انتشارات سلامت هاروارد خاطر نشان می کند که استرس طولانی مدت، کورتیزول ترشح می کند که یک هورمون تحریک کننده اشتهاست. اگر متوجه شدید که به جای غذا خوردن در هنگامی که واقعا گرسنه هستید، به دلایل احساسی غذا می خورید، ممکن است مشاوره با یک فرد حرفه ای یا صحبت کردن با یک دوست یا فرد مورد علاقه که به او اعتماد دارید، به نفع تان باشد.

۵- به طور مرتب ورزش کنید

اکثر افراد لاغر، حداقل آنهایی که تفکیک عضلانی دارند، به طور مرتب ورزش می کنند. ورزش به جلوگیری از افزایش وزن ناخواسته کمک می کند و توده عضلانی را افزایش می دهد که باعث بالا رفتن متابولیسم می گردد. محققان که مطالعه سال ۲۰۱۱ در مجله Journal of Occupational and Environmental Medicine را انجام دادند، خاطر نشان می کنند. ورزش کردن، در صورتی که پرخوری کنید، شما را لاغر نخواهد داشت اما فعال بودن از نظر فیزیکی به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند، حتی وقتی کالری، بیش از مقداری که باید، مصرف می کنید.

مجله تناسب اندام

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *