تمامی تقویم ها ابزاری برای دسترسی داشتن به گذشته، حال و آینده محسوب شده که نمونه های کاغذی نصب شده روی دیوار آنها را در قدیم مرسوم بوده و امروزه تقویم های جالب، رنگارنگ و پر از اطلاعات روی تلفن های هوشمند رواج یافته، ترکیب این دو نوع تقویم را شاید بتوان تقویم های آینده دانست!

برداشت ذکر شده در بالا، ابتدایی ترین برداشتی است که می توان از مدل مفهومی جدید یک کمپین ژاپنی Android Experiments داشت.

مدل مفهومی تقویم e-ink با قابلیت سینک شدن با Google Calendar

مدل مفهومی تقویم e-ink با قابلیت سینک شدن با Google Calendar

یک ایده نسبتا ساده که در نهایت با ارائه تقویمی به صورت کاملا معمول و مرسوم دیواری همراه بوده که به جای استفاده از برگه های خسته کننده و معمولی، با بکارگیری از مفهومی خلاقانه تقویم دیواری جدیدی را معرفی کرده است. این مفهوم خلاقانه برگه ها را به نمایشگر e-ink (نمایشگرهایی با جوهرهای الکترونیکی) تبدیل کرده، نمایشگری با روزولوشن پایین که به شدت از مصرف انرژی و باتری می کاهد. مصرف پایین انرژی این تقویم، از این جهت که احتمالا قرار است ماه ها بر روی دیوار باقی بماند، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و بدین ترتیب نوع طراحی این تقویم موجب شده تا بتوان آن را نامیرا خواند.

بقیه چیزها در این تقویم خیلی ساده بوده و می توان با سینک کردن تقویم e-ink – که از نظر ظاهری کاملا شبیه به تقویم کاغذی است- با اکانت Google Calendar، روزهای داخل تقویم را به صورتی جادویی با ویژگی های آن از جمله رنگ ها و رویدادهای هر روز، هماهنگ کرد. رویدادها به صورت اتوماتیک رفرش شده و ماه ها نیز به صورت اتوماتیک تغییر می کنند و بنابراین دیگر نیازی به حرکت دادن برگه ای به صورت دستی نخواهد بود. این تقویم هنوز در مرحله کانسپت بوده و مشخص نیست که آیا تبدیل به محصولی واقعی خواهد شد یا خیر، اما مسلما با تولید انبوه آن، طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد.

vitrino

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *