APWorks به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت ایرباس ادعا می کند که اولین شاسی موتور سیکلت را از پودر آلومینیوم ساخته است . نمونه اولیه آن با نام Light Rider معرفی شده است که یک قاب بیرونی دارد و به وسیله یک موتور الکتریکی ۶ کیلوواتی با ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور حرکت می نماید. این نمونه دارای قدرت خوبی است و وزن آن۳۸ کیلوگرم می باشد.

اولین موتورسیکلت با چاپ سه بعدیبه گفته ی مدیر عامل این شرکت امکان استفاده از فناوری های تولیدی رایج در این این موتور سیکلت وجود نداشت .

با توجه به آنچه بدست آمده آلیاژی که در این مدل استفاده شده اند از تیتانیوم محکم تر می باشد. در نهایت قاب این شاسی حدود ۱۳ پوند وزن دارد . شرکت سازنده عقیده دارد که تمامی مواد آلومینیوم – سیلیکونی که اکنون در چاپگر های سه بعدی استفاده می شوند دارای مقاومت زیادتری می باشند ؛ آلیاژهای نسل دومی از ترکیب  آلومینیوم-منیزیم-اسکاندیوم تولید می شوند.

با توجه به وب سایت این شرکت روش های بکار رفته در این موتور سیکلت می تواند مقاومت و سختی زیادی را به آن ببخشد و همچنین استفاده بهینه و مطلوب موارد به کار رفته در موتور سیکلت سبب تضمین آن می شوند.

قیمت این موتور سیکلت در آمریکا ۵۶ هزار دلار می باشد . البته با توجه به اینکه این موتور سیکلت به تعداد محدودی تولید شده است قطعا صاحبان آن اشخاصی منحصر به فرد خواهند بود .

در نگاه اول شاید این موتور به دوچرخه تعبیر شود اما باید توجه کرد پدالی در آن وجود ندارد و برای حضور در جاده نیاز به بیمه موتور سیکلت و گواهینامه خواهد بود.

زوم تک

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *