خانه ورزش اخبار ورزش پیروانی: برخی مغرضانه دنبال تسویه حساب شخصی‌اند/ جعفری و غلامی حق شاگردی را به‌جا آوردند

پیروانی: برخی مغرضانه دنبال تسویه حساب شخصی‌اند/ جعفری و غلامی حق شاگردی را به‌جا آوردند

0

به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرحسین پیروانی پس از بازگشت تیم جوانان ایران از جام جهانی جوانان گفت: از همه منتقدانی که هدف‌شان اصلاح است و در این مدت یار و همراه تیم جوانان بودند تشکر می‌کنم.کارشناسانی نظیر بیژن ذوالفقارنسب که تک تک جملاتش برای من مربی جوان گران بها و تأثیرگذار است. قطعاً در جلسه حضوری با ایشان از تجاربش به نحو احسن استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: در این میان متأسفانه دوستانی هستند که مغرضانه دنبال تسویه حساب‌های شخصی هستند. من یک راهکار مشخص بیان می‌کنم و آن این است که هر تیم را با تیم سال‌های قبل‌تر مقایسه کرد. در مصاحبه قبلی‌ام گفته بودم فوتبال ما در حال پیشرفت است و این را آمار به ما ثابت می‌کند. وقتی نوجوانان و جوانان ما در جام جهانی حاضر می‌شوند، فوتسال و فوتبال ساحلی ما جزو چهار تیم برتر جهان قرار می‌گیرند، فوتسال بانوان ما پیشرفت می‌کند و تیم بزرگسالان هم که مدعی اصلی صعود است، باید نشانه‌های این پیشرفت را متوجه شویم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان خاطرنشان کرد: اگر واقعی و با عدالت به فوتبال نگاه کنیم، این نتایج نشان دهنده پیشرفت فوتبال ایران است. الان زمانی است که باید به دنبال ثبات باشیم و این سطح موفقیت را تمام و کمال حفظ کنیم. طبیعی است برخی این پیشرفت را برنمی‌تابند و کورکورانه به دنبال انتقادات تخریبی و طرح دوباره خودشان هستند. افرادی که سال‌ها هیچ گلی به سر فوتبال نزدند، حالا خود را همه کاره می‌دانند و گویی منجی فوتبال هستند. همین تیم جوانان ۱۶ سال پیش در جام جهانی حضور داشت و می‌توان همه چیز را قیاس کرد. وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد و از دوستان می‌خواهم با وجدان‌شان قضاوت کنند. تیم جوانان سه بازی بدون گل زده و ۹ گل خورده داشت و این تیم سه بازی، یک برد و ۴ گل زده و گلزنی به همه تیم‌های گروه را از خود به ثبت رساند. روی زمین صحبت می‌کنیم و تحلیل فضایی نیاز نیست ارائه بدهیم. همه چیز به صورت آماری قابل بررسی است.

پیروانی ادامه داد: قاعده این است کمیته فنی پس از هر تورنمنتی تشکیل شود و مسائل ریز و درشت تیم مورد ارزیابی قرار بگیرد. قطعاً ما هم در این تورنمنت اشتباهاتی داشته‌ایم و منکر این نمی‌شویم و حتماً باید در جهت اصلاح و رفع نقاط ضعف بربیاییم، اما به نظرم باید با اشراف کامل‌تری نسبت به موضوعات اظهارنظر کرد. متأسفانه برخی اظهارنظرها در این روزها نشانی جز بحث‌های شخصی ندارد.

سرمربی تیم جوانان درباره اظهارات منتشر شده از سوی بعضی از بازیکنان تیم جوانان پیرامون اردوی تدارکاتی تیم در آلمان اظهار داشت: من ضمن تشکر از همراهی اهالی رسانه با تیم جوانان در این مدت، ابتدا گلایه‌ای از برخی همکاران عزیز و زحمتکش رسانه‌ها داشته باشم. واقعیت این است بازیکن در این سن در شرایط احساسی هستند و به دور از منطق ممکن است برخی حرف‌ها را بیان کنند و طرح برخی پرسش‌ها از آنها واقعاً نمی‌تواند کمکی به فوتبال ما بکند. با این وجود به صراحت می‌گویم من این صحبت‌ها را تأیید نمی‌کنم  و به طور حتم با بازیکنانی که این موضوعات را مطرح کردند برخورد می‌کنم. ما دو بازی در آلمان داشتیم که یکی بدون گل تمام شد و بازی دوم را هم تا دقایق پایانی یک بر صفر شکست خورده بودیم و به سختی گل زدیم. پس هر دو تیم، تیم‌های خوبی بودند و اینکه بخواهیم کیفیت آنها را زیر سؤال ببریم کار جالبی نیست. علاوه بر این، در آلمان در کمپی حاضر بودیم که کمپ ورزشی هست. در شهر نبوده و در خارج از شهر بوده است و اکثر کمپ‌های معتبر در خارج از شهر و در محیط آرام و دنج برپا می‌شوند. من به عنوان سرمربی باید این کمپ را تأیید می‌کردم که این کمپ مورد تأیید بوده و بقیه حرف‌ها حاشیه است.

پیروانی خاطرنشان کرد: وقتی بازیکنی که به سن بلوغ بازی نرسیده است، مسائل مالی را مطرح می‌کند، موضوع  باید ریشه‌یابی شود و به صورت جدی جلوی آن ایستاد. من به عنوان سرمربی هرگز این حرف‌ها را تأیید نمی‌کنم و از بازیکنانم می‌خواهم اگر می‌خواهند بزرگ شوند به مسائل مهم‌تری فکر کنند. هیچ بازیکنی در تیم من حق ندارد درباره مسائل مالی حرف بزند. واقعیتش این است که امروز از برخی حرف‌ها دلم شکست. روزهایی که ما بازیکن بودیم، آقا غلام پیروانی یک ساعت کار فنی می‌کرد و دو ساعت از اخلاق برای‌مان می‌گفت. امیدوارم نسل جدید فوتبال پیشرفت فنی و اخلاقی را در کنار هم طی کند.

وی ادامه داد: من در کره‌جنوبی در گروهی در فضای مجازی که کل بازیکنان در آن حضور داشتند، برای آنها نامه می‌نوشتم و حرف‌هایم را که می‌خواستم برای آینده‌شان بماند می‌زدم. در آخرین نامه‌ای که برای بازیکنان در کره‌جنوبی نوشتم، از آنها خواستم حرمت بزرگ‌تر را حفظ کنند و طوری رفتار نکنند که در این سن خدای ناکرده باعث تکدر خاطر شوند. اینجا از عارف غلامی و رضا جعفری تشکر می‌کنم که خیلی خوب حرف‌های مربی‌شان را گوش کردند و این قدر پایبند صحبت‌ها و قول و قرارهای‌مان بودند و حق شاگردی را به جا آوردند!

سرمربی تیم جوانان ایران خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در این ماه‌ها فدراسیون فوتبال حمایتش را از ما انجام داده است. طبیعی است در مقایسه با کشورهای اروپایی کم داریم و این یک حقیقت است اما بدون شک فدراسیون در حد بضاعتش زحمت کشید. من دیروز مصاحبه رئیس فدراسیون فوتبال را خواندم و  این را باید بگویم که آقای تاج همیشه به من و تیم جوانان محبت و نگاه حمایتی داشت. طبیعی است که قطار در حال حرکت را سنگ می‌زنند. با این وجود در جلسه‌ای که اعضای کمیته فنی حضور دارند نسبت به عملکرد تیم جوانان به جمع‌بندی رسیده می‌شود.

پیروانی خاطرنشان کرد: همانطور که در این دو، سه روز دیده‌ایم گلایه افکار عمومی از من مربی این است که چرا به تیم پرتغال دو بر یک باخته‌ای؟ آیا پرتغال را نمی‌شناسیم؟ این نشان می‌دهد تیم جوانان ایران چقدر نمایش خوبی داشته که اینچنین سطح انتظارات را بالا برده است. خوشحالم سطح تیم من به جایی رسیده است که اینچنین نظراتی درباره‌اش طرح می‌شود. با همه این‌ها به نظرم تنها مشکل ما بحث بدنی بود که به دلیل دیر اضافه شدن جمع زیادی از نفرات اصلی‌مان به اردو اتفاق افتاد. به هر حال وظیفه خود می‌دانم از رئیس فدراسیون فوتبال، کمیته جوانان، کمیته فنی و رئیس سازمان تیم‌های ملی که تمهیدات لازم را برای تیم جوانان در نظر گرفتند و انجام دادند تشکر کنم. ما باید همگی بیشتر و بیشتر کار کنیم تا هر دوره بتوانیم بهتر و بهتر شویم.

سایت رسمی فدراسیون فوتبال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *