چگونه کوادکوپتر بسازیم ؟ : یکی از انواع پهپادها کوادکوپتر، کوادروتور یا ربات پرنده می باشد که اخیرا به عنوان یکی از وسایل پر طرفدار و تفریحی تبدیل شده است . در تولید این پهباد ها تکنولوژی دارای پیشرفت های زیادی بوده است بدین گونه که نمی توان بگوییم کاربردهای این ربات های پروازی یا پرنده را تنها وسیله ای برای تفریح و سرگرمی محدود کرده است .

چگونه کوادکوپتر بسازیم ؟

فیلمبرداری نمودن از زاویه های که برای انسان ها دست نیافتنی است یا اینکه زیر نظر داشتن یک منطقه خاص و همچنین جمع آوری نمودن اطلاعات بصورت مخفیانه را می توانیم از دیگر موارد استفاده این کوادکوپتر بدانیم . در صورتی که شما هم جز افرادی هستید که به کوادکوپترها علاقه دارید باید بدانید که ربات پرنده یا کوادکوپتر را به راحتی و حتی با یک قیمت پایین می توانید در خانه بسازید . ما در ادامه به شما کمک کرده ایم تا بتوانید این کوادکوپتر ها را بسازید با هزینه کم و همچنین در منزل ! با ما همراه باشید .

چگونه کوادکوپتر ( پهباد ) ساده و بسازیم ؟آموزش کامل ساخت کوادکوپتر (پهپاد ) ساده و ارزان در خانه

برای شروع باید بدانید که قسمت های زیادی از مراحل ساخت کوادکوپتر (QuadCopter) یا پهباد در خانه مانند ساخت چراغ قوه در منزل و تولید باتری با استفاده از سکه از جمله کارهای خلاقانه می باشد . برای شروع باید بدانید که کیفیت پهبادی که قرار است بسازید را معین نمایید . فریم یا چارچوب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است . پس از طی نمودن مرحله های مقدماتی نوبت به خرید قطعات و تولید کوادکوپتر رسیده است .
اگر میخواهید این قطعات را بخرید باید به فروشگاه های قطعات الکترونیکی اینترنتی معتبر و یا مغازهای فروش قطعات و کیت ربات ها مراجعه نمایید و سپس این قطعات را تهیه کنید .
گام اول: خرید فرستنده
اولین گام باید بدانید که برای برقراری ارتباط شما با پهباد نیاز به خرید فرستنده است. بر اساس برند و تعداد شبکه های رادیویی انواع و اقسام پهباد موجود می باشد که شما می توانید نمونه را که مد نظرتان است با مشاوره از فروشندگان از فروشگاه های معتبر یا با جستجویی در اینترنت خریداری نمایید . زمانی که میخواهید کوادکوپتر بسازید به حداقل ۴ کانال رادیویی نیاز خواهید داشت ولی توصیه می شود برای احتیاط از فرستنده با پشتیبانی ۶ کانال و فرکانس ۲٫۴ GHz استفاده کنید .
گام دوم: خرید کنترل ربات پرنده برای هدایت پرواز
قلب تپنده پهباد (drone) کنترل می باشد . در هنگام خرید کنترل باید به تفاوت محصولات مختلف توجه نمایید . دقت داشته باشید که برخی از کنترل ها بسیار پیچیده می باشند و ولی برخی از آنها نیز وجود دارند که دارای قابلیت های محدودی هستند . به عنوان مثال زمانی که میخواهید یک پهباد با ماموریت موقعیت یابی بسازید تنها کافی است که دو دکمه بازگشت یا حالت چرخش و پرسه زدن داشته باشد . به همین دلیل انتخاب این قطعه دقیقا به شما بستگی دارد که چه نیازی داشته اید .

چگونه کوادکوپتر ( پهباد ) ساده و بسازیم ؟گام سوم: خرید موتور و ESC ( سیستم کنترل الکترونیک پایداری)
رابط میان موتور و کنترل پهباد ESC می باشد . کنترل پرواز در واقع کاملا همان داده هایی که را جمع آوری می کند که موتور به آن نیاز دارد .
گام چهارم: خرید باتری
در این قسمت شما نیاز دارید تا یک باتری بخرید ، باتری برای این است که انرژی لازم تمام بخش های کوادوکوپتر را تامین کند . رایج ترین نوع باتری ها را می توانیم باتری های لیتیوم بدانیم که برای ساخت پهباد مورد استفاده قرار گرفته می شود . بر پایه تعداد سلول( ولتاژ) و حد خود (میلی آمپر) باتری های لیتیومی طبقه بندی می گردند . هر چه قدر میزان میلی آمپر بالاتر باشد در گسترش انرژی برای حرکت کوادکوپتر قدرت باتری افزایش داشته است .

چگونه کوادکوپتر ( پهباد ) ساده و بسازیم ؟گام آخر: پیکره بندی پهباد
گام آخر و حساس کار را می توانیم پیکره بندی یا بدنه کوادکوپتر بدانیم . انتخاب بهترین حالت برای بازو جهت پرواز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد ؛ زیرا به تقویت سرعت و حرکت به سمت جلو کوادکوپتر کمک می نماید . در برخی از پیکر بندی ها ه شکل X و تعداد دیگر نیز به شکل H می باشند . برای کوادکوپتر هایی با کاربرد عکاسی از ارتقاع یا عملیات های حساس پیکره بندی H ایده آل تر می باشد .در قسمتی که میخواهید پهباد را بدست بگیرید بهتر است خلوت باشد تا نگهداری و لمس برای شما ساده تر شود .

زمانی که این قطعات را خریداری کردید میتوانید با سر هم کردن آنها یک پهپاد بسازید .
برای اینکار ویدئوهای زیادی در اینترنت موجود می باشد که میتوانید برای ساخت راحت و یادگیری بهتر از آنها استفاده نمایید .

زوم تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *