گوگل درایو (Google Drive) جایگزینی دیگر برای بک آپ اطلاعات شما

بک آپ اطلاعات، یکی از مهم ترین جنبه های کامپیوتری می باشد که به منظور حفاظت و نگهداری اطلاعات از آن استفاده می کنند. متاسفانه به دلیل عدم امنیت هارد دیسک ها و کارت های حافظه، ذخیره اطلاعات به صورت دیجیتال بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

یکی از راه حل های ساده برای بک آپ گرفتن، که بسیاری از کاربران سریعا به سراغ آن می روند، گوگل درایو ( Google Drive )  می باشد. تصور اینکه خاطرات گذشته و یا اطلاعات مهم، به یک باره از دست بروند، برای هیچ کاربری خوشایند نیست.
این ابزار یکی از پر کاربرد ترین و پر مصرف ترین نرم افزار ها برای کاربران شخصی و حرفه ای ها محسوب می شود، که اخیرا با برنامه های مربوطه نظیر Spreadsheets، Google Docs و Photos همخوانی داشته و می توان از طریق آنها نیز دیتا های مورد نظر را کنترل کرد.

استفاده از گوگل درایو مفید و کاربردی بوده و رابط کاربری در آن بسیار ساده در نظر گرفته شده است. از این رو با بک آپ گرفتن اطلاعات، می توان تمامی فایل های ذخیره شده را به طور آنلاین و بدون نیاز به حمل هارد دیسک، مشاهده کرد.

البته این رابط کاربری قابلیت نگهداری عکس هایی با حجم کمتر از 16 مگاپیکسل را داراست و در صورت بالا بودن حجم عکس بهتر است راه های دیگری را برای ذخیره ی آن انتخاب کنید.

اخیرا ابزار جدیدی در گوگل به نام Backup and Sync ارائه شده است که می توان به صورت رایگان از آن بهره برد.
با انتخاب فولدری که در دسکتاپ شما قرار دارد به شما این امکان را می دهد تا هر تغییری که بر روی پوشه ی مورد نظر ایجاد شود در صورتی که نرم افزار در حال اجراست، به طور اتوماتیک در گوگل درایو ذخیره شود.

در ابتدا ابزار backup and sync را دانلود کرده و با اکانت مورد نظر که قصد بک آپ را از طریق آن دارید، ورود کنید.

گوگل درایو ( Google Drive ) ابزاری مناسب برای بک آپ اطلاعات

گوگل درایو ( Google Drive ) ابزاری مناسب برای بک آپ اطلاعات

در صفحه ی بعد، این اپلیکیشن، خواستار انتخاب  فولدری است که کاربر تمایل دارد از آن به طور متداوم بک آپ تهیه کند. با کلیک بر روی گزینه یOther Folder  می توان فولدر های دیگری را به این لیست پوشه های بک آپ گیری اضافه کرد. و در آخر گزینه ی Next را انتخاب کرد.

گوگل درایو ( Google Drive ) ابزاری مناسب برای بک آپ اطلاعات

گوگل درایو ( Google Drive ) ابزاری مناسب برای بک آپ اطلاعات

در پنجره ی بعدی، می توان گزینه ی Sync everything in my Drive  را انتخاب کرد که در این صورت، کلیه ی تغییرات در پوشه ی مورد نظر را به طور اتوماتیک، در پوشه ی گوگل درایو ذخیره خواهد شد.

گوگل درایو ( Google Drive ) ابزاری مناسب برای بک آپ اطلاعات

گوگل درایو ( Google Drive ) ابزاری مناسب برای بک آپ اطلاعات

و در آخر با کلیک بر روی  گزینه ی Start همگام سازی این نرم افزار با سیستم شما آغاز می شود و می توان بدون هیچ دغدغه ای با اجرا کردن این برنامه، اطلاعات مورد نظر را بدون نیاز به Hard Drive ذخیره کرد.

در حال حاضر دانلود و نصب این برنامه به طور رایگان در اختیار کاربران قرار دارد اما شاید بزرگترین مشکلی که در استفاده از این برنامه با آن روبه رو هستیم، فضای رایگان و محدود 15 گیگا بایتی در حساب کاربری می باشد.
از این رو در صورتی که خواستار بک آپ کلیه محتویات داخل Hard Drive هستید، می بایست فضای بیشتر را خریداری کنید.

البته این فضا چندان هم مقرون به صرفه نیست چرا که به ازای هر 100 گیگ حافظه، در هر ماه نیاز به پرداخت 2 دلار می باشد. بنابراین برای یک فضای 1 ترا بایتی این میزان به 10 دلار در هر ماه می رسد که کمی بیش از حد انتظار است.
گفتنی است، با وجود قیمت بسیار بالایی که کمپانی گوگل، برای حافظه های بیشتر در نظر گرفته است بهتر است به بک آپ گیری برخی اطلاعات مهم و ضروری در این اکانت اکتفا کرد.

شما می توانید این برنامه را در اینجا دانلود کنید.

ویترینو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *