آلودگی‌‌های زیست محیطی و کاهش ذخایر سوخت‌های فسیلی سبب شده تا همه شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل به فکر تولید محصولات خود با انرژی‌های جدید و پاک باشند. در گذشته اتوبوس‌های الکتریکی متعددی با انرژی الکتریکی معرفی شده بودند اما حالا یک محصول دور برد آزمایش شده است. این اتوبوس هفته گذشته در ایالات متحده آمریکا، آزمایش شد و با یکبار شارژ می‌تواند 966 کیلومتر مسافت را طی کند.

proterra-trials-4

شرکت آمریکایی Proterra در ایالت نوادا به‌طور خاص اتوبوس دوربرد خود را با سیستم ویژه در خیابان‌های شهر RENOO مورد آزمایش قرار داد و به نتایج بدون نقصی دست یافت. به جز شرکت مذکور، شرکت اتوبوسرانی سوئیس در حال آزمایش اتوبوس‌های برقی مخصوص خود در خیابان Sion است. همچنین از موارد مشابه می‌توان به EZ10 در کالیفرنیا و Navia در سنگاپور اشاره کرد.

proterra-trials-3

در طراحی و ساخت این اتوبوس دوربرد، علاوه بر دانشگاه شهر رنو، شرکت‌های معتبر دیگری نیز، همکاری داشته‌اند که باعث به ثمر رسیدن نتیجه آنها شده است. دکتر کوستاس الکسیس، استادیار دانشکده فنی مهندسی دانشگاه نوادا، در این ارتباط می‌گوید، ما در ایالات متحده، علاقه زیادی به رشد حمل و نقل الکتریکی داریم. سیستم‌های حمل و نقل کنونی در آمریکا اگر چه جز برترین‌ها در دنیا هستند، اما مشکلات خاص خود را دارند که دانشمندان این کشور هر روز به فکر ابداع یک وسیله جدید برای بهبود شرایط، هستند. دکتر الکسیس در رابطه با اجرای این پروژه می‌گوید، من واقعا نمی‌توانم بگویم این پروژه چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد، اما تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم تا به یک ارزیابی دقیق از شرایط محلی، نقشه برداری و شرایط خطوط ویژه تردد این وسایل تا تابستان سال جاری دست‌پیدا کنیم.

چرخان

  • Proterra electric bus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *