خانه تکنولوژی اخبار آغاز المپیاد جهانی کامپیوتر از 6 مرداد در ایران

آغاز المپیاد جهانی کامپیوتر از 6 مرداد در ایران

0

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ از میزبانی جمهوری اسلامی ایران در این المپیاد جهانی خبر داد وگفت:‌ این دوره از رقابت‌ها از ۶ مرداد ماه آغاز می‌شود و تا ۱۳ مرداد ادامه خواهد داشت.

دکتر حمیدرضا عظمتی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر افزود: از سال ۲۰۱۲ موضوع برگزاری این رقابت‌ها در ایران مطرح شد که با توجه به درخشش تیم‌های ایرانی در عرصه‌های مختلف جهانی با برگزاری این مسابقات در ایران  سال ۲۱۰۳ در ایران موافقت شد.

وی با بیان اینکه با موافقت کمیته بین‌المللی المپیاد کامپیوتر با برگزاری این رقابت‌ها در ایران اجرای این مسابقات اجرای این مسابقات در دستور کار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت اضافه کرد: در سال ۹۵ اجرای این مسابقات پیگیری شد و بودجه برگزاری آن از طریق وزارت آموزش و پرورش اختصاص یافت و با مصوبات مجلس شورای اسلامی، مقدمات اجرای آن فراهم شد.

عظمتی وزارت آموزش پرورش را متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر عنوان کرد و یاد آور شد: متعاقب آن در معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش ۱۰ کارگروه تشکیل شد که این کارگروه‌ها در چارچوب ماموریت‌های محول شده به آنها فعالیت‌هایی را در سطح گسترده اجرایی کردند.

سخنگوی المپیاد جهانی کامپیوتر ۲۰۱۷ زمان برگزاری این دوره از مسابقات را از روز جمعه ۶ مرداد تا روز ۱۳ مردادماه عنوان و اضافه کرد: این دوره  از مسابقات پر تعدادترین دوره از دوره‌های مسابقات کامپیوتر است چرا که در آن ۸۵ کشور در قالب تیم‌های چهار نفره حضور دارند.

وی با بیان اینکه دراین رقابت کشور فلسطین برای اولین بار حاضر خواهد شد خاطرنشان کرد: برگزیدگان ایرانی این دوره از مسابقات می‌توانند از تسهیلاتی چون ورود بدون آزمون به دانشگاه‌ها در رشته‌های مربوط بهره‌مند شوند.

به گفته عظمتی در این المپیاد، ۸۴ تیم از ۸۵ کشور حضور دارند و تعداد تیم‌های ایرانی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها دو تیم می‌شود. بر اساس آمارهای اعلام شده تعداد شرکت‌کنندگان ۳۰۰ تا ۳۲۰ نفر است.

 سخنگوی المپیاد جهانی ۲۰۱۷ کامپیوتر با بیان اینکه ایران برای سومین بار میزبان برگزاری المپیادهای جهانی است یادآور شد: پیش از این ایران میزبانی المپیادهای “نجوم” و “فیزیک” را عهده دار بوده است.

وی همچنین در پایان از میزبانی ایران برای برگزاری المپیاد زیست شناسی خبرداد و گفت: المپیاد ۲۰۱۸ زیست شناسی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *