به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، شرکت SuperData برآوردها و ارزیابی‌های خود از میزان فروش هدست‌های واقعیت مجازی PS VR، Oculus rift و HTC Vive را در فصل مالی ابتدایی 2017 (از 1 ژانویه تا 31 مارس) اعلام کرد.

طبق این برآوردها، سونی توانست در فصل ابتدایی 2017 حدود 375,000 واحد از هدست واقعیت مجازی خود یعنی PS VR به فروش برساند. سونی در ابتدای اسفندماه سال 95 اعلام کرد که که به طور کلی حدود 915,000 واحد از PS VR به فروش رفته است. این بدان معناست که احتمالا تا انتهای ماه مارس فروش PS VR از یک میلیون واحد هم رد شده. SuperData پیش‌بینی کرده است که تا انتهای سال 2017 حدود 2.6 میلیون واحد از PS VR به فروش برود. طبق گفته‌های این کمپانی:

سونی به لحاظ تبلیغاتی هدست خود را به عنوان یک تکنولوژی VR معرفی کرده، نه صرفا یک وسیله برای بازی‌. آن‌ها برای نرم‌افزارهایی تجاری با یکسری کمپانی‌ها همکاری داشته‌اند؛ البته انتخاب اول آن‌ها هم این نبوده است. قصد آن‌ها این است که همانند کنسول PlayStation، هدست PS VR را هم به یک نوع اکوسیستم سرگرمی در خانه تبدیل کنند. نه فقط یک تجربه گیمینگ.

در همین حال، هدست Oculus Rift علیرغم کاهش قیمت هم نتوانست فروشی بیشتر از HTC Vive داشته باشید. طبق گزارشات در فصل ابتدایی 2017 فروش Oculus rift حدود 64,000 واحد و فروش HTC Vive حدود 95,000 واحد بوده است. در مورد این دو هدست SuperData پیش‌بینی کرده که تا انتهای سال HTC Vive حدود 553,000 و Oculus Rift حدود 346,000 واحد به فروش برود.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *