استودیوی سازنده بازی DiRT 4 اعلام کرده است که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری ایکس باکس اسکورپیو، آن‌ها به راحتی می‌توانند بازی خود را با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه روی آن اجرا کنند، اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای پشتیبانی از کنسول میان نسلی شرکت مایکروسافت ندارند.

همانطور که در جریان هستید، کنسول میان نسلی شرکت مایکروسافت که با اسم رمز ایکس باکس اسکورپیو شناخته می‌شود، قرار است اواخر سال جاری میلادی به بازار عرضه شود. با توجه به مشخصات سخت افزاری و قدرتی که این کنسول دارد، به نظر می‌رسد که اکثر بازیسازان و توسعه دهندگان بتوانند به راحتی تنظیمات دلخواه خود را بر روی بازیشان اعمال کرده و بر رو این کنسول اجرا کنند.

بازی Dirt 4

در مصاحبه اخیر آقای «پاول کولمن» (Paul Coleman)، طراح ارشد بازی DiRT 4، از او سوال شد که آیا آن‌ها در آینده از کنسول ایکس اسکورپیو پشتیبانی کرده و همانند رایانه‌های شخصی رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم برثانیه‌ را بر روی این کنسول فعال خواهند کرد یا خیر؟ کولمن در جواب گفت:

به نظر من امتحان این کار ضرری ندارد. بسیاری از بازیکنان DiRT 4 از هم‌اکنون خود را آماده کرده‌اند تا این عنوان را بر روی سیستم‌های شخصیشان با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا کنند، بنابر این، ما با این مورد غریبه نیستیم؛ اما مطمئنا گروه فنی استودیو از اینکه بدون مشورت با آن‌ها وعده‌ای به رسانه‌ها بدهم، خوشحال نخواهند شد چرا که در حال حاضر برنامه‌ای برای پشتیبانی از ایکس باکس اسکورپیو نداریم و فکر می‌کنم که صحبت کردن در مورد این کنسول کمی زود باشد.

آقای کولمن در ادامه صحبت‌هایش به این موضوع اشاره کرد که نسخه‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 بازی DiRT 4 نیز با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد، اما برای پایداری این مقدار مجبور هستند تا رزولوشن داینامیک و متغیری را بر روی این نسخه‌ها اعمال کنند. او گفت:

60 فریم بر ثانیه برای ما بسیار مهم است. هدف این بوده تا بازی DiRT 4 بر روی کنسول‌های پایه نسل هشتم در رزولوشن 1080p و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا شود، اما مجبور هستیم تا برای پایداری و ثبات نرخ فریم، در برخی از صحنه‌های شلوغ، رزولوشن را به شکل داینامیک پایین بیاوریم.

لازم به ذکر بوده که بازی DiRT 4 هفته آینده برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی‌سی منتشر خواهد شد و همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، هنوز پشتیبانی از ایکس باکس اسکورپیو قطعی نشده است.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *