هرچند همه می‌دانیم که داستان شخصیت «نیتن دریک» (Nathan Drake) در بازی Uncharted 4 به پایان رسید، اما به نظر می‌رسد که استودیوی «ناتی‌داگ» (Naughty Dog ) هنوز کارش را با این مجموعه به اتمام نرسانده است. بازی Uncharted: The Lost Legacy در جریان مراسم PSX سال گذشته میلادی معرفی شد و استودیوی سازنده اعلام کرد که این بار «کلویی فرزر» (Chloe Frazer)، شخصیت محبوبی که آخرین بار در قستم سوم مجموعه شاهدش بودیم، در مرکز توجهات بوده و بازیکنان کنترل او را که با «نیدین راس» (Nadine Ross)، شخصیت بزن بهادر قسمت چهارم، همکار شده است، به عنوان شخصیت اصلی به دست خواهند گرفت.

داستان بازی Uncharted: The Lost Legacy شش ماه پس از وقایع قسمت چهارم اتفاق می‌افتد و در آن کلویی و نیدین برای پیدا کردن یک گنج باستانی به هندوستان سفر می‌کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که بازیکنان شاهد تغییرات بسیار زیادی نسبت به 4 قسمت اصلی مجموعه خواهند بود، اما همچنان المان‌های آشنا و موفق سری Uncharted در این بازی حضور خواهند داشت.

در ادامه به 6 موردی می‌پردازیم که بازی Uncharted: The Lost Legacy می‌تواند به کمک آن‌ها المان‌های این مجموعه را ارتقا ببخشد:

  1. یک زوج سارق جدید

بازی Uncharted: The Lost Legacy

برای اولین بار در تاریخ مجموعه بازی Uncharted، نیتن دریک نقش شخصیت اصلی را ایفا نخواهد کرد و استودیوی سازنده تصمیم گرفته است تا چهره‌های محبوب و نام آشنای دیگری (کلویی فرزر و نیدین راس) را برای این منظور انتخاب کند.

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، بازیکنان کنترل شخصیت کلویی را به عنوان شخصیت اصلی در بازی به دست خواهند گرفت و او برای رسیدن به هدف خود مجبور است تا به اختلافات خود با نیدین پایان دهد. کلویی موفق شده در تجارت پیدا کردن گنجینه‌ها پیشرفت کند و برای پیدا کردن گنجینه‌های باستانی مجبور می‌شود تا به وطن خود (هندوستان) برود و «عاج گانش» (Tusk of Ganesh) را پیدا کند.

کلویی می‌داند که برای پیدا کردن گنجینه مورد نظر نیاز به کمک دارد و تصمیم می‌گیرد تا از مهارت‌های جنگی نیدین راس که به خوبی خودش را در قسمت چهارم مجموعه به بازیکنان معرفی کرد، استفاده کند. درگیری‌های بین این دو فرد و اینکه چگونه موفق می‌شوند اختلافات خود را کنار گذاشته و با یکدیگر همکاری کنند، نقش مهمی را در داستان بازی ایفا خواهد کرد و می‌تواند به یکی از نکات جدید و موفق بازی Uncharted: The Lost Legacy و در کل این مجموعه محبوب تبدیل شود.

  1. داستان شخصی

بازی Uncharted: The Lost Legacy

همان‌طور که در جریان هستید، کلویی یک دورگه استرالیایی/هندی بوده و ما قرار است در این اثر از هویت و گذشته او که نشات گرفته از هندوستان هستند، اطلاعاتی را به دست بیاوریم. داستان این بازی با گذشته شخصی کلویی رابطه مستقیمی دارد و به عنوان مثال در یکی از بخش‌های این بازی، کلویی و نیدین به آبشاری می‌رسند که در دو طرف آن مجسمه فیل بزرگی به چشم می‌خورد و نیدین با اشاره به منظره مورد نظر رو به کلویی می‌گوید که از آن چشم انداز عکس بگیرد و برای پدر خودش ارسال کند. کاملا مشخص است که این چنین صحنه‌هایی برای کلویی معنای خاصی دارند. جدای از این، حتی گنجینه‌ای (عاج گانش) که آن‌ها به دنبال پیدا کردنش هستند نیز برای کلویی و فرهنگ او بسیار جایگاه ویژه‌ای دارد و تمامی اشیا باستانی و مجسمه‌های خدایان هندی که در بازی مشاهده می‌کنیم، دارای داستان‌ها و پس زمینه‌هایی هستند که کلویی آن‌ها را به عنوان داستان شبانه شنیده است.

  1. محیط‌های بزرگ‌تر

بازی Uncharted: The Lost Legacy

حتما موافق هستید که مرحله ماداگاسکار در بازی Uncharted 4 دارای بزرگ‌ترین محیطی بود که تاکنون در این مجموعه تجربه کرده بودیم و بازیکنان در آن آزادی عمل زیادی داشتند. استودیوی ناتی‌داگ قصد دارد تا محیط‌ها را در بازی Uncharted: The Lost Legacy بزرگ‌تر از قبل طراحی کند که با توجه به شخصی‌تر و خطی‌تر شدن داستان، جالب به نظر می‌رسد. کلویی و نیدین به رشته کوه‌های غربی هندوستان و یک روستای کوهستانی سفر کرده و به خاطر سخت بودن مسیر از یک جیپ استفاده می‌کنند.

درست همانند مرحله ماداگاسکار، در این بازی نیز شاهد چاله‌های پر از گِل، صخره‌ها، رودخانه‌ها و چشم اندازهای شگفت‌انگیزی خواهیم بود. تفاوتی که بین این دو مراحل وجود دارد این است که رشته کوه‌های غربی هندوستان از لحاظ اندازه بسیار بزرگ‌تر و وسیع‌تر از ماداگاسکار هستند و رسما به بزرگ‌ترین مراحل ساخته شده در این مجموعه تبدیل شده‌اند.

کارگردان بازی Uncharted: The Lost Legacy در این رابطه گفته است که مکان‌های شگفت‌انگیز و جالب زیادی در این رشته کوه‌های روستایی انتظار شما را می‌کشند که به خوبی حس واقعی اکتشاف و سفر کردن را در ذهن بازیکنان تداعی خواهند کرد و برخلاف بازی‌های گذشته، گیم‌پلی ما را مجبور نمی‌کند تا از یک مسیر خاص عبور کنیم و بازیکنان در اکتشاف خود در محیط‌های بازی کاملا آزاد خواهند بود.

  1. شخصیت منفی

بازی Uncharted: The Lost Legacy

ساخته شدن قسمت جدیدی از مجموعه Uncharted به این معنی است که شخصیت منفی جدیدی نیز باید خلق شود. بازیکنان در بازی Uncharted: The Lost Legacy با «اسَو» (Asav) آشنا خواهند شد. او یک شخصیت قدرتمند بوده که رهبری گروهی شورشی را در اختیار دارد و جالب آنکه اسَو قبلا برای دولت کار کرده است. او تاکنون موفق شده گنجینه‌ها، اشیا باستانی و نقاشی‌های قدیمی بسیاری که ارزش زیادی برای مردم آن منطقه داشتند را پیدا کرده و برای مخالفتش با دولت دلایل خود را دارد.

اسَو معتقد است که دولت، او و کارهایی که تاکنون انجام داده را نادیده گرفته و از دست آوردهای آن‌ها برای موفقیت خودش سو استفاده کرده است. به همین دلیل او تصمیم گرفته است تا گروهی شورشی را به وجود بیاورد و جنگی به پا کند تا از آن منفعت ببرد.

استودیوی ناتی‌داگ در رابطه با شخصیت اسَو گفته است که هرچند او دلایل خودش را دارد و فکر می‌کند که کار درست را انجام می‌دهد، اما فراموش نکنیم که بازیکنان همیشه در مجموعه Uncharted با دسته‌ای از سارقین سر و کله زده‌اند و در شرایط سخت همه به فکر خودشان خواهند بود، همین مسئله باعث شده‌ است تا در این مجموعه با شخصیت‌های به شدت خاکستری طرف باشیم؛ علاوه‌بر این، شخصیت‌های این بازی چندان هم با هم غریبه نیستند و همان‌طور که نیدین و سالی همدیگر را می‎‌شناختند، اسَو و نیدین نیز در گذشته با یکدیگر همکاری داشته‌اند.

  1. داستان فشرده

بازی Uncharted: The Lost Legacy

از آن‌جایی که Uncharted: The Lost Legacy یک بازی مستقل به شمار می‌رود، داستان آن فشرده‌تر از قسمت‌های قبلی این مجموعه خواهد بود. گفته شده است که مدت زمان گیم‌پلی آن از بسته الحاقی The Last of Us که Left Behind نام داشت طولانی‌تر و از قسمت چهارم این مجموعه کوتاه‌تر خواهد بود.

با اینکه در بازی Uncharted: The Lost Legacy همچنان شاهد ست پیس‌های بزرگ و صحنه‌های نفسگیری که این مجموعه به آن‌ها معروف است، خواهیم بود، اما نباید فراموش کنیم که این عنوان در اصل یک بسته‌الحاقی بوده که بعد‌ها گسترش پیدا کرده و مسلما قرار است تجربه کوچک‌تری نسبت به قسمت‌های قبلی این مجموعه باشد. کارگردان این بازی اعلام کرده است که Uncharted: The Lost Legacy به تیم سازنده این فرصت را داده تا از زاویه دیگری به دنیای این مجموعه نگاه کنند و هرچند داستان آن در یک جهان و به دست شخصیت‌های آشنایی رقم می‌خورد، اما روابط بین شخصیت‌ها مورد کاملا جدیدی خواهد بود و بازیکنان قبلا چنین چیزی را در این سری تجربه نکرده‌اند.

  1. تغییرات گیم‌پلی

بازی Uncharted: The Lost Legacy

Uncharted: The Lost Legacy تمامی المان‌های مهم قسمت‌های اصلی از طناب گرفته تا حل معما و غیره را دربر خواهد داشت، اما این دلیل نمی‌شود که فکر کنیم در گیم‌پلی بازی تغییراتی ایجاد نشده است. مخفی کاری همواره یکی از مواردی بوده است که در گیم‌پلی قسمت‌های گذشته این مجموعه کم و بیش وجود داشته است، اما ناتی‌داگ در قسمت چهارم این مورد را با اضافه کردن چمن‌های بلند (برای پنهان شدن) و نشانگر آگاهی دشمنان، به سطح بالاتری انتقال داد. Uncharted: The Lost Legacy پا را از این هم فراتر گذاشته و این‌ بار شاهد قابلیت‌های بیشتری در بخش مخفی کاری بازی خواهیم بود. برای اولین بار در تاریخ این سری، بازیکنان می‌توانند از یک هفت تیر مجهز به صدا خفه کن استفاده کرده و دشمنان خود را بدون جلب توحه از فواصل دور به قتل برسانند. در بخش مبارزات تن به تن نیز کلویی مهارت‌های رزمی و چالاکی بیشتری نسبت به نیتن دریک از خود نشان خواهد داد.

در کارهای تیمی کلویی و نیدین همانند نیتن و سم رفتار می‌کنند. نیدین مکان دشمنان را برای کلویی مشخص می‌کند و کلویی نیز با کمک نیدین دشمنانشان را از پا در می‌آورند. لازم به ذکر بوده که برخی از مراحل حتی بدون کوچک‌ترین درگیری قابل عبور هستند. در دمویی که از بازی نمایش داده شده است، مشاهده می‌کنیم که شخصیت اصلی با نادیده گرفتن دشمنان می‌تواند به وسیله جیپ از کنار آن‌ها عبور کرده و از بروز درگیری جلوگیری کند.

ناگفته نماند که مکانیزم باز کردن قفل به عنوان یک مینی گیم در بازی قرار داده شده است. در دموی پخش شده از مراسم PSX 2016 این مکانیزم به بازیکنان معرفی شد. در محیط بازی جعبه‌های بسیاری وجود دارند که تنها با تکمیل کردن همین مینی گیم باز شده و دارای محتویات ارزشمندی نیز خواهند بود که گذشتن از آن‌ها و نادیده گرفتن‌شان کار چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *