در این زمانه تکنولوژی به شدت در حال پیشرفت است و هر روزه خبرهایی از گوشه و کنار جهان می‌شنویم. برای مثال دیگر جنگ‌ها و دعواهای امروزی تنها محدود به داشتن تفنگ و اسلحه و چاقو نمی‌شود و اگر به این صورت کشت و کشتار را در جهان شاهد باشیم، باید بگوییم که در دوران بربرها زندگی می‌کنیم. سازمان اطلاعات و ارتش آمریکا برای کشتن طالبان یا داعش و یا گروه‌های افراطی دیگر احتیاجی به فرستادن نیروهای انسانی‌ خود به این مناطق را ندارد و تنها با فرستادن پهپادها یا جنگنده‌های فوق سری و بدون خلبان می‌تواند از راه دور این افراد را از میان ببرد!

به تازگی فیزیکدان و کیهان شناس بریتانیایی «استیون هاوکینگ» در مصاحبه‌ای با مجله تایمز اعلام کرد بسیاری از مردم‌های امروزی با تهدیدهای تغییرات اقلیم، هوش مصنوعی و انقراض گسترده گونه‌های جانوری و گیاهی روبرو هستند و گرایش اکثریت مردم به سمت خشونت و تجهیز کردن ادوات جنگی‌شان است که بسیاری از این ادوات با فناوریهای پیشرفته ساخته شده‌اند و به راحتی می‌توانند جهان امروزی را نابود کنند.

وی خاطر نشان کرد از زمانی که تمدن انسانی شکل گرفت، خشونت هم در کنار اصل بقا رشد پیدا کرد و این امر طبق قانون تکامل داروین در ژن‌های انسان‌های امروزی شکل گرفته است. با این وجود تکنولوژی می‌تواند باعث پیشرفت علم شود و زندگی انسان‌ها را راحت‌تر سازد ولی از سوی دیگر امکان بالا گرفتن جنگ هسته‌ای یا جنگ بیولوژیکی با رشد تکنولوژی هم تقویت می‌شود و برای همین انسا‌ن‌ها نیاز دارند با علم روز پیشرفت کنند تا بتوانند سریع‌تر تهدیدها را شناسایی و آن‌ها را کنترل کنند. در اکتبر سال 2016 میلادی، این کیهان‌شناس 74 ساله درباره رشد هوش مصنوعی هشدار داد و اعلام کرد که این فناوری می‌تواند بهترین یا بدترین اتفاق برای زندگی مردم جهان باشد، به عقیده وی هوش مصنوعی حتی می‌تواند خطرناک‌تر از تسلیحات هسته‌ای باشد.

دیجی‌رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *