وقتی اپل واچ برای نخستین‌بار عرضه شد تصور بسیاری بر این بود که اپل گام دیگری برای حضور خود در سبک زندگی دیجیتال کاربران برداشته است. این دقیقا همان تصوری بود که در مورد آیپد نیز وجود داشت اما بعد از هجوم تبلت‌های اندرویدی مختلف و سرفیس مایکروسافت، چندان درست از آب در نیامد؛ اما آیا خرید یک اپل واچ واقعا مفید است؟

خرید یک اپل واچ چه مزایایی خواهد داشت؟

با داشتن یک اپل واچ امکان چک کردن تقویم، دریافت نوتیفیکشن‌های مربوط به پیام‌ها و تماس‌ها را خواهید داشت و به کمک اپلیکیشن‌های مخصوص می‌توانید به هنگام ورزش و انجام فعالیت‌های تناسب اندام نیز از آن بهره بگیرید.

خرید یک اپل واچ

اما اپلیکیشن‌های مربوط به کسب و کار چندان متنوع نیستند، بسیاری از کمپانی‌ها پشتیبانی اپلیکیشن‌های خود را از watchOS قطع کرده‌اند. اپلیکیشن‌های سلامتی و تناسب اندام در حال رشد و اپلیکیشن‌های کسب و کار اپل واچ در حال افول هستند.

به نظر می‌رسد بسیاری از کسب و کارها علاقه‌ای برای استفاده از اپل واچ برای انجام کارهای روزمره خود ندارند!

چه اپلیکیشن‌هایی در اپل واچ برای کسب و کارها وجود دارد؟

امکان پاسخ دادن سریع به پیام‌ها و تماس‌ها از طریق اپل واچ و استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون HipChat و Slack برای فرستادن پاسخ‌های از پیش تنظیم شده سریع یا استفاده از قابلیت Scribble برای نوشتن پاسخ سریع؛ همگی کمک زیادی به کسب و کارهای مختلف خواهند کرد.

بعضی اپلیکیشن‌ها همچون Xero امکان انجام کارهایی از جمله تماس با مشتریان و دسترسی به حساب‌های بانکی را فراهم می‌کنند. IBM نیز چند سال پیش همکاری خود را برای توسعه اپلیکیشن‌های مخصوص بیزینس با اپل آغاز کرد.

خرید یک اپل واچ

وقتی آیفون و آیپد معرفی شدند، شیوه تعامل مردم با رایانه‌ها تغییر کرد. اما اپل واچ با صفحه نمایش کوچک خود دارای محدودیت‌هایی است که خیلی‌ها را بیخیالِ استفاده از آن می‌کند.

جایگاه اپل واچ در سال 2020 چگونه خواهد بود؟

به نظر می‌رسد اپل نقشه‌های بزرگی برای اپل واچ در سر دارد. اپل با 205 میلیارد دلاری که در حساب‌های بانکی مختلف خود دارد بسیار صبورانه عمل خواهد کرد. این کمپانی به آرامی در حال سرمایه گذاری در پلتفرم‌های متعدد برای جذب کاربران مختلف است.

وقتی آیفون معرفی شد بسیار محدود بود اما بعد از راه‌اندازی اپ استور و تقاضای گسترده مشتریان به سرعت رشد کرد. کسب و کارهای مختلف برای استفاده از آن هجوم آوردند و تمام رقبا پُشت‌سر گذاشته شدند.

خرید یک اپل واچ

اپل استراتژی مشابهی برای اپل واچ در سر دارد، نخست بازار مشتریان را می‌سازد (همکای با Nike و Hermes) و بعد وارد می‌شود. ساخت بازار مشتریان به معنای افزایش درخواست برای دسترسی به داده‌ها و سیستم‌ها بر روی اپل واچ است.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *