اجازه دهید هوش‌ مصنوعی در توییتر شما را وحشت زده کند
محققان دانشگاه ام‌آی‌تی به مناسبت هالووین، پروژه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند که در آن هوش‌مصنوعی با همکاری انسان، داستان‌های ترسناک می‌نویسد. آن‌ها نام این سامانه هوشمند را «شِلی» ( Shelley ) گذاشته‌اند که برگرفته از نام «ماری شلی» نویسنده رمان فرانکشتاین است.

«قرن‌هاست که مردم دنیا راه‌هایی را برای ترساندن یکدیگر ابداع می‌کنند و بیان داستان‌های ترسناک، از جمله این راه‌هاست. آیا ماشین‌ها می‌توانند یادبگیرند که ما را بترسانند؟» این مقدمه‌ای است که گروه تحقیقاتی دانشگاه ام‌ای‌تی در معرفی هوش‌مصنوعی داستان‌گوی خود، شِلی ( Shelley) آورده‌ است. شِلی از طریق داستان‌های ترسناکی که کاربران اینترنت به اشتراک گذاشته‌اند آموزش دیده و حالا قادر است با کمک انسان، داستان‌هایی تولید کند که اگرچه شاهکار ادبی نیستند اما خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

اجازه دهید هوش‌ مصنوعی در توییتر شما را وحشت زده کندنمونه‌ای از داستان‌هایی که هوش‌مصنوعی شِلی با کمک کاربران نوشته است. جملات پررنگ، نوشته شِلی هستند.

روش کار بدین صورت است که شِلی هر یک ساعت، در حساب توییتر خود داستانی را آغاز می‌کند و کاربران می‌توانند آن را ادامه دهند. هر کاربر مجاز است حداکثر با سه توییت، ادامه‌ای برای داستان پیشنهاد دهد. کاربر باید در پایان توییت از هشتگ yourturn ( نوبت شماست) استفاده کند تا شِلی متوجه شود نوبت اوست و داستان را ادامه دهد. نکته اینکه محتوای تولید شده توسط هوش‌مصنوعی شِلی و ارسال شده در حساب کاربری‌اش مشمول قانون کپی‌رایت است. با توجه به اینکه هوش‌مصنوعی شِلی از جملاتی که دریافت می‌کند می‌آموزد و این تولید محتوا و آموختن از کاربران، تقریباً بی‌وقفه در جریان است، می‌توان انتظار داشت که در آینده، داستان‌های ترسناک‌تر و محکم‌تری از این هوش‌مصنوعی داستانگو شاهد باشیم.

این گروه محققان سال گذشته نیز به مناسبت هالووین پروژه‌ای با نام « ماشین کابوس »راه‌اندازی کرده‌ بودند که با استفاده از دیپ‌مایند گوگل، تصاویری کابوس‌وار تولید می‌کرد.

تانی کال

شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *