گمانه زنی های اخیر حاکی از آن است که احتمالا گوشی LG V30، اولین گوشی پرچمدار معرفی شده توسط ال جی خواهد بود که مجهز به پنل OLED بوده و در واقع بیانگر برنامه های توسعه ای این کمپانی در خصوص استفاده از این نوع پنل ها در گوشی های پرچمدار خود است.

در حالی که نمایشگرهای (AM)OLED حداقل در دنیای اسمارت فون ها مرتبط با کمپانی سامسونگ است، رقیب کره ای این شرکت، ال جی، احتمالا در فکر ایجاد تغییر در این استفاده انحصاری هستند. ماه گذشته، شایعاتی مبنی بر تصمیم ال جی برای به تولید رساندن پنل های OLED منحنی به صورت انبوه منتشر شد، پنل هایی که درنهایت برای گوشی پرچمدار LG V30 مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این شایعه در روزهای گذشته بواسطه انتشار اخبار جدیدی مبنی بر برنامه ریزی های اخیر این کمپانی برای افزایش سرمایه گذاری در پنل های OLED نسل ششم، دوباره قوت گرفت. هم اکنون، به ادعای The Investor، نه تنها در ساخت LG V30 از نمایشگر OLED استفاده خواهد شد و این دستگاه اولین پرچمدار ال جی با چنین پنلی خواهد بود، بلکه گوشی های پرچمدار آینده این کمپانی نیز – از جمله LG G7 – ادامه دهنده این روند بوده و مجهز به پنل های OLED خواهند بود.

به گفته این وب سایت کره ای، با توجه به گزارشی رسیده از یک منبع خبریِ مطلع از برنامه های ال جی، گوشی LG V30 در اواخر سال جاری به بازار معرفی خواهد شد و در آن به جای استفاده از پنل های مرسوم IPS که این کمپانی در گوشی های خود مورد استفاده قرار می دهد، از پنل OLED استفاده خواهد شد.

با وجود اینکه ال جی حضور خود در حیطه تلویزیون های OLED را حفظ کرده است، اما بازار کلی این نوع پنل ها همچنان تحت سلطه سامسونگ با سهم بازار ۹۵ درصدی این برند است. به گفته خبرگان این صنعت، سامسونگ به دلیل داشتن روش های تولید کامل و رشد یافته برای این نوع پنل ها، به عنوان تنها تامین کننده نمایشگرهای اولد برای اپل انتخاب شده بود، در این بین اما LG Display به دلیل نرخ بازده پایین، تا سال ۲۰۱۹ قادر نخواهد بود تا به عنوان تامین کننده نمایشگرهای OLED برای آیفون ها انتخاب شود.

گرچه که به گزارش گوگل، شاید برنامه های آینده ال جی به گونه ای باشد که به استراتژی های کاملا متفاوتی همچون تمرکز تامین OLED های لازم برای اسمارت فون ها تولید خود و شاید گوگل بپردازد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *