خانه تکنولوژی اخبار استارتاپ های واقعیت مجازی که در کوتاه مدت رشد انفجاری داشتند

استارتاپ های واقعیت مجازی که در کوتاه مدت رشد انفجاری داشتند

0

خوب می دانیم که استارتاپ های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مثل دو خواهر هستند که هرگز از یکدیگر جدا نمی شوند. واقعیت مجازی پتانسیل خاصی برای سرمایه گذاری دارد؛ چنانچه مشاهده می کنیم اغلب برندهای مطرح جهان در حال تست محصول VRR خود هستند.

بررسی وضعیت کمپانی های واقعیت مجازی به خوبی بیانگر این است اگرچه هنوز کمپانی های طراحی بازی های واقعیت مجازی انگشت شمار هستند اما در 5 تا 10 سال آینده واقعیت مجازی در کنارواقعیت افزوده جزئی جداناشدنی از صنعت بازی و تولید تجهیزات و سرگرمی های موبایل خواهد شد.

تکنولوژی واقعیت مجازی در حال حاضر بازاری یک میلیارد دلاری دارد و در کنار واقعیت افزوده حتی تا 2.8 میلیارد دلار در سال جاری رشد خواهد کرد.

استارتاپ های واقعیت مجازی

این بازار تنها به تولید محصولات و سخت افزارهای واقعیت مجازی محدود نمی شود؛ بلکه هر یک از استارتاپ های واقعیت مجازی بخشی از این بازار را برای کسب درآمد هدف گرفته اند.

از میان تمام تیم هایی که فعالیت خود را در زمینه تولید محتوا و تجهیزات VR شروع کرده اند برخی مثل بمب صدا کرده اند. آغازی قدرتمندانه که رشد انفجاری آن ها نیز نسبت به سایر رقبا بیشتر قابل توجه بوده است.

در پست امروز هات اپ نیوز با 5 نمونه از این استارتاپ های واقعیت مجازی موفق آشنا خواهید شد.

معرفی و بررسی برترین استارتاپ های واقعیت مجازی

 Best VR Startups Ready for Explosive Growth

سونی Anywhere VR واقعیت مجازی را وارد دنیای پلی استیشن کرده است و پلتفرم واقعیت مجازی گوگل کم کم به زمان عرضه رسمی نزدیک می شود.

اما برخی از کمپانی ها مطرح فراتر عمل کرده اند و با این که مدت زیادی از فعالیت آن ها نمی گذرد موفق شدند دانش خود را با تکنولوژی جدید VR تلفیق و به مرحله ای از رشد بی توقف برسند.

استارتاپ های واقعیت مجازی

کمپانی واقعیت مجازی enerG

enerG کمپانی لس آنجلسی است که فعالیت آن مرتبط با مدیا، سرگرمی های چندرسانه ای و فیتنس و سلامتی می باشد. این کمپانی از تکنولوژی واقعیت مجازی برای توسعه و تنظیم تمرینات به صورت هوشمندانه استفاده کرده است.

اهداف کمپانی enerG

این کمپانی حاصل تلاش تریسی رفتری(Tracey Raftery) و سارا وکیل(Saara Vakil) می باشد که هدف آن ها توسعه تناسب اندام مجازی، برنامه های مدیتیشن در قالب محیط واقعیت مجازی و تبلیغات برندهای ورزشی نظیر ریباک (Reebok) برای کسب درآمد بوده است.

این کمپانی یکی از استارتاپ های واقعیت مجازی با رشد انفجاری در طول تابستان بوده که از کانون فناوری ویدیو های VR در ایالت نوادا آمریکا سرچشمه گرفته است.

استارتاپ های واقعیت مجازی

استارتاپ واقعیت مجازی Hot Bit VR

Hot Bit VR یکی دیگر از کمپانی های موسسه Green Screen است که فعالیت خود را با تکیه بر فناوری AR و VRR آغاز نموده است. این کمپانی مستقر در لس آنجلس و فعال در نیویورک است که شعار did-you-see-that را برای برنامه نویسی محصولات خود انتخاب کرده است.

اهداف کمپانی Hot Bit VR

Hot Bit VR حاصل تلاش دوجانبه ی مارسی بویل(Marcy Boyle) و راشل هوزمن(Rachel Holzman) می باشد. هنر این کمپانی ارائه بازی های جذاب کمدی است که کاربر را در محیطی سرگرم کننده غوطه ور می سازد.

در حقیقت هدف آن ها ایجاد یک مرکز کمدی می باشد که در آن کمدین های مختلف در محیطی کاملا مجازی اما واقعی (واقعیت مجازی) توجه مخاطبان را جلب کنند.

استارتاپ واقعیت مجازی CrowdOptic

در استارتاپ CrowdOptic این بار واقعیت مجازی در قالب یک سرویس اطلاع رسانی ردیابی ظاهر شده است. CrowdOptic از استارتاپ های واقعیت مجازی است که اطلاعات مکان جغرافیایی یا GPS را به صورت real-time یا همزمان جمع آوری کرده و آن را با استریم زنده ویدیویی ترکیب می کند.

نتیجه ی این ایده ی خلاقانه برای استفاده از VR ردیابی سوژه ها توسط پلیس یا آتش نشان ها می باشد.

استارتاپ های واقعیت مجازی

معرفی استارتاپ CrowdOptic

جان فیشر(Jon Fisher) بنیانگذار اصلی استارتاپ CrowdOptic است. این کمپانی 6 سال سابقه فعالیت در حوزه تکنولوژی و حدود 4 سال در حوزه VRR یا واقعیت مجازی دارد.

پیش از این که فیشر این استارتاپ 1.7 میلیون دلاری موفق را راه اندازی کند در شرکت امنیتی مشغول به کار بود.

نحوه عملکرد CrowdOptic

این تکنولوژی به صورت مکمل با اسمارت فون ها یا عینک های هوشمند نظیر عینک سامسونگ Ahead عمل می کند. اطلاعات جغرافیایی فرد توسط عینک یا اسمارت فون ارسال می شود و سپس نوبت به CrowdOpticc می رسد که نشان دهد سوژه مورد نظر شما مشغول به چه کاری است و چه چیزی را دنبال می کند.

استارتاپ های واقعیت مجازی

اهداف کمپانی CrowdOptic

برخی از استارتاپ های واقعیت مجازی همچون CrowdOptic اهداف خاص تر و کاربردی تری نسبت به اپلیکیشن های سرگرمی VR نظیر اپلیکیشن Fearless دارند.

آتش نشانان و گروه های امدادی بیشترین استفاده را این ایده خواهند برد. به عنوان مثال زمانی که جایی آتش می گیرد ویدیو زنده به مرکز فرماندهی آتش نشانی استریم می شود و امکان مدیریت حادثه از طریق مرکز ساده تر خواهد شد.

استارتاپ واقعیت مجازی Theia Interactive

کمپانی Theia Interactiveشرکتی مستقر در سان فرانسیسکو است که به صورت تعاملی توسط 4 نفر تاسیس شده است. این کمپانی به جای این که به تولید برنامه بپردازد و با سایر رقبا نظیر اپلیکیشن عکسبرداری واقعیت مجازی Sprayscape  بپردازد اقدام به برنامه نویسی کرده است.

VR walk-throughs یکی از برنامه های تولیدی این شرکت است.

استارتاپ های واقعیت مجازی

معرفی برنامه VR walk-throughs

با VR walk-throughs هزینه هایی که احیانا برای تجربه VR به ناچار باید بپردازید را فراموش کنید. کمپانی Theia Interactive جلوه های ویژه و ایده های خود برای طراحی و توسعه بازی را با هم ترکیب کرده و مسیر مستقلی را به عنوان یکی از استارتاپ های واقعیت مجازی که رشد انفجاری داشته طی کرده است.

هدف کمپانی Theia Interactive

هدف بنیانگذاران این استارتاپ پوشش ظرفیت های موجود در دنیای واقعیت مجازی است. پلتفرم برنامه های این کمپانی مبتنی بر رایانش ابری است و به نظر می رسد اکوسیستمی که کاربر با سفر در VR تجربه می کند نسبت به سایر رقبا متمایز باشد.

استارتاپ واقعیت مجازی Haptical

Haptical رسانه ای دیجیتال در نوادا سیتی کالیفرنیا است که تمرکز خود را بیشتر روی اخبار، اطلاعات و تجزیه و تحلیل VR قرار داده است.

دنیز ارگرل(Deniz Ergurel) بنیانگذار این استارتاپ است که قبلا به کار روزنامه نگاری مشغول بوده و در حال حاضر به خبرنگاری با واقعیت مجازی در استارتاپ Hapticall اشتغال دارد.

استارتاپ های واقعیت مجازی

هدف کمپانی Haptical

خبررسانی با واقعیت مجازی جذاب تر می شود. تصاویر و ویدیو هایی که با تکنولوژی VR پخش می شوند مسلما برای کاربر جالب توجه تر هستند. هدف این کمپانی انتشار خبر به شکل مدرن بوده است.

استارتاپ های واقعیت مجازی

سخن آخر:

از آن جایی که بازار VR و البته AR رشد انفجاری دارد بنابراین برای کسب وکارهایی که زمینه های لازم را برای مانور در این عرصه دارند ضروریست از فرصت های موجود استفاده کنند تا جای خود را در بازار واقعیت مجازی تثبیت نمایند.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *