خانه تکنولوژی اخبار استارتاپ کاریابی Jopwell و استفاده از تکنولوژی در جهت رفع معضل بیکاری

استارتاپ کاریابی Jopwell و استفاده از تکنولوژی در جهت رفع معضل بیکاری

0

در آمریکا استارتاپی منحصر به فرد و به طور خاص برای رفع معضل بیکاری تحت عنوان استارتاپ کاریابی Jopwell شکل گرفته است.

یکی از مهم ترین نتایجی که راه اندازی یک استارتاپ به دنبال دارد برطرف کردن مشکل بیکاری است. زمانی که یک ایده برای راه اندازی کسب وکار مطرح می شود جذب منابع انسانی مناسب برای کار را نیز به دنبال خود دارد.

اگر یک استارتاپ به موفقیت برسد و روزنه امیدی برای پیشرفت آن وجود داشته باشد صدها فرصت شغلی با واسطه و بی واسطه برای جوانان ایجاد و بسیاری از استعدادهای برتر با شرکت در این فعالیت ها شناخته می شوند.

استارتاپ های موفقی نظیر کمپانیFlatiron Health با جذب چند صد کارمند و استراتژی Growth Mindset برای کشف استعدادها در مایکروسافت به خوبی ظرفیت های ممکن برای هر استارتاپ را نشان می دهند.

پورتر براسول(Porter Braswell) و رایان ویلیامز(Ryan Williams) موسسان وب سایت Jopwellهستند و فعالیت خود را برای ایجاد فرصت های شغلی بلافاصله بعد از کالج آغاز کردند.

این دو کارآفرین یک دیدگاه مشترک داشتند:

جذب جوانان سیاه پوست در شرکت های معتبر آمریکایی جهت رفع مشکل بیکاری که در اثر تبعیض نژادی ایجاد شده و می توان گفت هدف اصلی این استارتاپ کمک به سیاه پوستان آمریکایی بوده است.

برای آشنایی بیشتر با ایده ی شکل گیری این استارتاپ و نتایجی که تاکنون به دنبال داشته است مطلب امروز هات اپ نیوز را دنبال کنید.

حل مشکل بیکاری در آمریکا با استارتاپ کاریابی Jopwell

Solving the unemployment problem in America with Jopwell startup

ایده هایی نظیر استارتاپ کاریابی Jopwell اگرچه با اهداف مالی تشکیل نمی شوند؛ اما سودآوری زیادی به دنبال دارند. در واقع این استعدادیابی مزایای زیادی برای این دو کارآفرین سیاه پوست آمریکایی داشته است.

ایده شکل گیری استارتاپ Jopwell

مهم ترین هدف این دو جوان از راه اندازی استارتاپ تطبیق استعدادهایی است که به صورت داوطلبانه برای کار کردن در وب سایت ثبت نام می کنند.

داوطلب شدن رمز موفقیت در کسب وکار است و استارتاپ Jopwell پس زمینه ی افرادی که استعدادهای مرتبط با فرصت های شغلی دارند را بررسی و به کارفرما معرفی می کنند.

استارتاپ کاریابی Jopwell

تاریخچه ی شکل گیری استارتاپ Jopwell

پورتر براسول و رایان ویلیامز هیچ پیش زمینه ای درباره ی علم برنامه نویسی نداشتند. این ایده نیز شدیدا به آشنایی با کامپیوتر و کدنویسی نیاز داشت. از سال 20144 این دو جوان در یکی از کمپانی های معتبر استخدام شدند و تا زمانی که مهارت های لازم را یاد نگرفتند ایده خود خود را عملی نکردند.

بعد از معرفی ایده ی اصلی بیش از 50 سرمایه گذار از سرتاسر آمریکا برای اجرایی کردن آن اعلام آمادگی کردند تا این که روند تجاری سازی شروع شود.

سرمایه گذاری لازم برای راه اندازی Jopwell

راه اندازی استارتاپ کاریابی Jopwell هزینه های زیادی به دنبال داشت که توسط سرمایه گذاران مختلف تامین شد. شبکه های کاریابی زیادی در این مسیر به این دو کارآفرین موفق کمک کردند. نهایتا Jopwell در ژانویه ی 2015 به صورت رسمی معرفی شد.

استارتاپ کاریابی Jopwell

بازخوردهای استارتاپ Jopwell

همان طور که گفتیم هدف استارتاپ کاریابی Jopwell کمک کردن به سیاه پوستان بود. اما در این بین شرکت ها و کمپانی ها بیشتر سود بردند! در حال حاضر بیش از 50 کمپانی آمریکایی از این وب سایت برای جست وجوی نیروی تخصص خود استفاده می کند.

مایکروسافت، پینترست و حتی فیس بوک نیز از طریق Jopwell نیرو جذب کردند.

اخیرا نیز Goldman Sachs ،Fidelity ،KPMG و New York Times به جمع کثیر این کمپانی ها پیوستد.

نتایجی که استارتاپ Jopwell به دنبال داشت

Jopwell تا کنون ده ها هزار نفر را به خود جذب کرده و بیش از 15 هزار ارتباط میان کارفرما و کارجو برقرار کرده است.

لورا لویز یکی از کسانی که با استفاده از این استارتاپ به کار دلخواه خود دست یافته است. او که بعد از کالج تمرکز خود را روی روابط عمومی و امور خارجه قرار داده بود توانسته است در شرکت ارتباطی VentureLab استخدام شود.

استارتاپ کاریابی Jopwell

چرا Jopwell؟

یکی از سوالاتی که در میان انبوهی از سایت های کاریابی به ذهن کاربران می رسد این است که چرا از استارتاپ کاریابی Jopwell برای جست وجوی فرصت شغلی استفاده کنیم. در پاسخ باید گفت که Jopwell استعداد ها را به سمت هدف اصلی هدایت می کند.

یکی از استراتژی های استارتاپ های موفق نظیر Jopwell نیز همین است؛ افراد را  به نزدیک ترین شکل ممکن به خواسته هایشان می رسانند. در واقع با فیلترهای موجود در وب سایت Jopwell نیروهای انسانی با فرصت های شغلی تطابق زیادی دارند.

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *