خانه تکنولوژی اخبار استارتاپ 9th Impact و کسب درآمد از تولید و توسعه بازی های رایگان

استارتاپ 9th Impact و کسب درآمد از تولید و توسعه بازی های رایگان

0

استارتاپ 9th Impact کمپانی توسعه بازی های ویدیویی مستقر در گالوی ایرلند است که عمده ی شهرت آن به بازی مهیج Biker Micee مربوط می شود. این استارتاپ مدتی است که منحصرا بازی ها را برای موبایل طراحی و عرضه می نماید.

بازی سازی و کسب درآمد از دنیای رنگارنگ بازی های ویدیویی آرزوی هر گیمری است. احتمالا شما هم به عنوان یک گیمر به این فکر کرده اید که بتوانید روزی به جای این که خریدار بازی های مختلف باشید آن ها را تولید کنید. اما حقیقت این است که موفقیت در بازار پر فراز و نشیب بازی سازی با تمام ظرفیت هایی که برای اشتغال افراد دارد چندان ساده نیست.

اگر چنین بود تمام گیمر هایی که تجربه بازی کردن دارند به این کار رو می آوردند و قشر گسترده ای از جوانان توسعه بازی را به عنوان حرفه ی خود انتخاب کرده بودند.

به علاوه هر استارتاپی نظیر استارتاپ مربوط به ورود دو بازیکن حرفه ای به صنعت بازی سازی یا استارتاپ 9th Impactt که در ادامه بدان می پردازیم در این مسیر موفق نبوده اند.

استارتاپ 9th Impact

جالب است بدانید که تمامی اعضای این کمپانی گیمرهایی بودند که ساعات زیادی را صرف بازی کرده اند. استارتاپ 9th Impact هم حاصل تجربه و طرح های خلاقانه این گیمرهای قدیمی است که از طریق عرضه بازی های رایگان کسب درآمد می کند.

اگر شما هم ایده کسب درآمد میلیونی و حتی بیشتر را با بازی سازی و عرضه بازی های رایگان در سر می پرورانید مطلب امروز هات اپ نیوز راهنمای خوبی با بازار این استارتاپ، اعضا و تکنولوژی های به کارگرفته شده در این بازی ها خواهد بود. تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با استارتاپ 9th Impact و سیر موفقیت آن

Revenue from development of free games by 9th Impact

9th Impact اخیرا مورد حمایت سرمایه گذاران زیادی قرار گرفته است. اگرچه برخی از بازی ها با الهام از شخصیت های تلویزیونی وکارتونی یا به صورت تعاملی با سایر فناوری های موجود نظیر قابلیت Esport در بازی ها ساخته می شوند اما تمام مراحل طراحی، برنامه نویسی، عرضه و بازاریابی محصولات استارتاپ 9th Impact در استودیو گالوی ایرلند صورت می گیرد.

معرفی مختصر کمپانی 9th Impact

مارک کوییک(Mark Quick) و فابیو استارا(Fabio Stara) از بنیانگذاران این کمپانی بودند که فارغ اتحصیل رشته های مهندسی مکانیک، کامپیوتر و طراحی هستند.

مدل سازی محاسباتی برای ارائه پایان نامه، اعضای این تیم را به سمت راه اندازی کمپانی 9th Impact سوق داد. سرمایه گذاران اصلی 9th Impact در دوران کودکی بازی های زیادی را طراحی کرده بودند که راه اندازی کمپانی واقعی سرآغاز کسب درآمد از آن بود.

استارتاپ 9th Impact

وضعیت فعلی 9th Impact در بازار

آن چه که در بازار اپلیکیشن ها می گذرد نشان می دهد که ارزش کنونی اپلیکیشن ها 84 میلیارد دلار است و به کارگیری بازی های ویدیویی در موبایل بیشتر و بیشتر می شود.

9th Impact در مارکت های بزرگی نظیر اپ استور و پلی استور برنامه های خود را معرفی می کند. این کار باعث شده برخی از برنامه های این کمپانی ایرلندی در کشورهایی مثل روسیه پرطرفدار شود.

رمز شهرت کمپانی 9th Impact

عوامل مختلفی در شهرت امروزی استارتاپ 9th Impact نقش داشته اند از جمله:

بازاریابی موثر

برخی از اهمیت بازاریابی به عنوان رمز موفقیت اپلیکیشن ها غافل هستند. 9th Impact نه تنها در پلی استور و اپ استور بلکه در مارکت های ناشناخته ای مثل Yandexx که ممکن است تاکنون اسمشان را هم نشنیده باشید عرض اندام کرده است.

بازی های چندزبانه

برنامه نویسی حرفه ای تنها بخشی از موفقیت یک بازی است؛ کما این که برخی از اپلیکیشن های سه میلیون دلاری تولید شده توسط غیربرنامه نویسان موفق تر هم هستند.

چند زبانه بودن یا ترجمه بازی به چندین زبان زنده دنیا به صورت همزمان نقش چشمگیری در موفقیت این کمپانی داشته است. هم اکنون اکثر بازیکنان گیم های تولید شده توسط 9th Impact انگلیسی زبان نیستند!

استارتاپ 9th Impact

چالش های استارتاپ 9th Impact در تولید بازی

برای تولید بازی چالش های زیادی وجود دارد. به خصوص که در حال حاضر نقد های زیادی تحت عنوان معایب نسخه موبایل بازی ها انجام می شود.

این کمپانی هم زمان هزینه های زیادی را صرف انتشار نسخه دمو در ایالات متحده کرد تا بالاخره موفق شد نسخه اصلی بازی Biker Mice from Mars را منتشر کند.

ریسک پذیری برای سرمایه گذاری

سرمایه زیادی صرف انتشار نسخه دمو Biker Mice from Mars شد؛ در حالی که هیچ اطمینانی وجود نداشت این سرمایه با سوددهی آینده کمپانی باز گردد.

جذب نیروهای ماهر و خلاق

در بازی سازی جذب استعدادها اهمیت زیادی دارد. برنامه نویسی، طراح و ایده پرداز دستمزد زیادی طلب می کنند؛ در حالی که نتیجه کار تا زمان انتشار و مشاهده بازخورد کاربران نامعلوم است.

استارتاپ 9th Impact

رقابت تنگاتنگ کمپانی ها

بعد از عرضه یک بازی هیچ تضمینی وجود ندارد که کمپانی دیگر با معرفی نسخه کامل تر بازی، جایگاه شما در بازار را تصرف نکند.

معافیت مالی کمپانی های تولید بازی

معافیت مالیاتی که تا چندی پیش مختص مستند ساز ها و تهیه کنندگان تلویزیونی بود شامل بازی ساز ها هم شده است. در ایرلند این معافیت سبب رشد استارتاپ های زیادی شده که این رقابت را سخت تر کرده است.

به نظر می رسد تا چند سال آینده کمپانی های نوپا نتوانند در این آشفته بازار نفس بکشند!

آشنایی با تکنولوژی به کار رفته در بازی های 9th Impact

هر توسعه دهنده ای تکنولوژی های خاصی را استفاده می کند و شیوه خلاقانه به کارگیری آن فناوری سبب شهرت کمپانی های مختلف شده است.

مثلا برخی از استارتاپ های واقعیت مجازی از VR در جهت تولید نسل جدید بازی ها استفاده کرده اند. استارتاپ 9th Impactt نیز پنج نمونه از بهترین بازی های خود در اپ استور و پلی استور را با تکیه بر تکنولوژی شبیه سازی سه بعدی عرضه کرده است.

برنامه نویسی و میزبانی اطلاعات

استانداردهایی که در مدیریت توسعه بازی ها رعایت می شود کنترل کدهای به کار برده شده را ساده تر می کنند. طراحی و ایده پردازی مدل های سه بعدی این بازی در کمپانی های Maya ،3DS Max و Blender انجام می شود.

برای زبان برنامه نویسی C# از موتور توسعه unity3d استفاده شده و سرور های قدرتمند آمازون میزبانی حفظ و نگهداری اطلاعات بازی را بر عهده دارند.

نحوه کسب درآمد کمپانی 9th Impact

تمام بازی هایی که تاکنون از 9th Impact روانه بازار شده اند رایگان بوده ونسخه کامل آن در دسترس کاربران قرار دارد. این کمپانی با فروش آیتم های تشویقی به کاربران و گیمر ها در طول بازی و همچنین تبلیغات مختلف در طول بازی کسب درآمد می کند

بنابراین می توان نتیجه گرفت که نسخه های رایگان نیز در کنار نسخه های پولی درآمدزایی خود را به دنبال دارند.

مروری بر محصولات کمپانی

NinjaGo Endless Runner از موفق ترین بازی هایی است که اخیرا بعد از 9 بازی منتشر شده است. این بازی نیز بر پایه سری بازی های Biker Mice  تولید شده و راه زیادی برای کسب درآمد در پیش دارد.

به نظر می رسد عمده درآمد این کمپانی مربوط به این دو بازی می باشد. ایالات متحده سهم بزرگی از این درآمدزایی دارد و در حال حاضر سرمایه گذاران زیادی جذب 9th Impact شده اند.

استارتاپ 9th Impact

سخن آخر:

توسعه بازی فرآیندی پیچیده و متکی بر پیگیری هنری شماست. اگر پیگیر حس و هنر خود در این صنعت باشید صادرات بازی می تواند در تامین بودجه های مملکتی سهیم شود. برای موفقیت در صنعت بازی سازی تنها لازم است فرصت طلب باشید.

منبع هات اپ نیوز

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *