حال دیگر هند به واسطه یکی از رهبران قدرتمند صنعت گیم خود یعنی استودیو بازی سازی Gamecubator علاوه بر تولید محصولات داخلی و جذب مخاطبان وطنی؛ با بازی‌های ملی توانسته است توجه هزاران گیمر را از سرتاسر جهان به سمت محصولات خود جلب کند و سهم قابل توجهی از تجارت جهانی را به خود اختصاص دهد.

ظاهر برخی از کشور‌ها گول زننده است؛ اقتصاد و تکنولوژی در آن‌ها پیشرفت کرده است اما معیشت مردم مطابق با انتظارات ما نیست. بر خلاف این کشور‌ها برخی هم چهره جدید عرصه اقتصاد هستند و حتی اسم دهان‌پُرکنی ندارند؛ اما نباید آن‌ها را دست‌کم گرفت.

هند نمونه بارز این کشور‌ها است. کشوری که مدتی است دستخوش انقلاب اقتصادی شده و معجزه‎ای باورنکردنی در صنعت آن رخ داده است. صادرات، تولید ناخالص ملی و اشتغال کشور هند، همه و همه در این سال‌ها رشد داشته‌اند.

خیلی وقت است که هیولای خفته هند با ثروت‌ خدادادی نامحدودش بیدار شده و چرخ اقتصاد جنوب آسیا را به گردش در آورده است. البته هند امروزه نه به منابع خود، بلکه به نیرو جوانی مفتخر است که تحت مشاغلی تاثیرگذار در حال پیشی گرفتن از غول اقتصاد دنیا، چین هستند.

استودیو بازی سازی Gamecubator

استودیو بازی سازی Gamecubator نمونه‎ای از جنبش‌های مسحور کننده هند می‌باشد که در بهبود اقتصاد آن نقش به سزایی داشته است.

طی یک سال اخیر بسیاری از موانع برای دانلود بازی در هند برطرف شده و این کشور به جمع یکی از 5 کشور برتر دنیا پیوست که بالاترین نرخ دانلود بازی‌های موبایلی را دارند. اما پیشرفت هند به همین جا ختم نمی‌شود.

هند فقط به محصولات خارجی بسنده نکرد و تلاش‌های آن در طول این یک سال باعث شد روح تازه‎ای در صنعت بازی سازی محلی دمیده شود.

مصاحبه‌ای که در مطلب امروز هات اپ نیوز می‌خوانید گفتگو دلچسبی با پریانکا بهاردواج، کارآفرین اهل حیدرآباد هند است. از شما دعوت می‌کنیم با ما به نظاره این مصاحبه بنشینید.

گفت و گو با بنیانگذار استودیو بازی سازی Gamecubator

Interview with founder of game studio Gamecubator

اغلب استودیو‌هایی که تا به امروز در هات اپ نیوز معرفی کردیم، خودساخته بودند. از سر گذراندن پیچیدگی‌های ساخت بازی موبایلی، چالش‌های رقابت با سایر کمپانی‌ها و مشکلات سرمایه گذاری، توسعه یک بازی موفق را تبدیل به یک کابوس کرده است.

در این بین کمتر استودیویی مثل استودیو FISHLABS موفق می‌شوند یا نظیر استودیو بازی سازی Gamecubatorr اقتصاد یک مملکت را تکان می‌دهند.

استودیو بازی سازی Gamecubator

مصاحبه با پریانکا بهاردواج که در ادامه می‌خوانید شما را با روند راه‌اندازی و تاثیرگذاری این استودیو بر اقتصاد هند آشنا می‌کند.

استودیو بازی سازی Gamecubator

آخرین محصولی که از استودیو بازی سازی Gamecubator منتشر شد بازی My Food Truck بود؛ بازخورد جهانی و نتایج حاصل را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این برنامه هم در اپ استور و هم در گوگل پلی بارگذاری شد. فکر نکنم شرایطی بهتر از این را می‌توانستیم فراهم کنیم. بازی در حال حاضر به خوبی روند برنامه‌ریزی شده را طی می‌کند و توانست انتظارات ما را از نظر زمانبندی و استقبال کاربران برآورده کند.

در مرحله اول، این بازی توانست 20 دقیقه از زمان روزانه هر کاربر را به خود اختصاص دهد و این ارتباط آنهم در اوایل انتشار، پیروزی بزرگی بود.

تجربه ورود به دنیا بازی‌های سبک Match-3 چطور بود؟ سختی‌ها را چطور توصیف می‌کنید آنهم از جانب کشوری که یک عضو جدید و نوظهور محسوب می‌شد؟

سبک Match-3 (بازی‌های با ماهیت جورچینی و معمایی) جز محبوب‌ترین دسته‌بندی در میان بازی‌های ویدیویی می‌باشد.

King ،Rovio و Zynga غول‌های مطرحی هستند که در این سبک کار می‌کنند. خوشحالیم که به عنوان یک استارتاپ نوظهور می‌توانیم با این سازندگان رقابت کنیم.

ورود ما به عرصه بازی‌های Match-3 موفقیت آمیز و جذاب بود. حال برای انتشار نمونه‌های بهتری در استودیو بازی سازی Gamecubator برنامه‌ریزی‌های زیادی داریم.

رویکرد ما در بازی My Food Truck تمرکز روی دیفرانسیلی ساده و پیدا کردن تعادل بین ویژگی‌های جدید و مکانیک بازی بود.

بدون شک My Food Truck از نمونه‌های موفق بازی‌های match-3 بود. کامیون، غذا، مسافرت، سلفی‌های فراموش ناشدنی و… در کنار هم، تم جذابی را برای کاربر فراهم کرده‌اند.

شاید به نظر ساده برسد؛ اما چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم تا این بازی چیزی شد که امروز می‌بینید. اخیرا این بازی در مجموعه گیم‌های سال جدید که آپدیت شده بودند، توانست در جایگاه نخست گوگل پلی قرار گیرد.

به عنوان یک توسعه دهنده هندی و فعال در صنعت بازی سازی چشم‎انداز سال 2017 را چطور می‌بینید؟ رشد سریعی برای این صنعت به صورت محلی در هند پیش‌بینی می‌کنید؟

صنعت بازی های موبایل هند می‎تواند یکی از ذینفعان عمده دولت‌های مرکزی در پرداخت‌های دیجیتالی باشد. زیرساخت‌های دیجیتالی بهتر و ارتباط آنلاین باکیفیت، علاقه‎مندان را در حوزه بازی سازی جذب می‌کند.

در نتیجه صنعت بازی سازی هند بزرگ و بزرگتر خواهد شد. باور دارم که در اطراف من میلیون‌ها فرد زیر 45 سالی وجود دارند که پتانسیل و توانایی مدیریت بازار بازی سازی را دارند و قادر هستند رهبری صنعت گیم هند را به دست گیرند.

استودیو بازی سازی Gamecubator

حال که در دانلود بازی‌ها و پس از آن از نظر درآمد از کشور‌های برتر جهان هستیم، همه چیز ممکن است.

آیا از اعلام حمایت دولت ایالت تلنگانا رضایت دارید؟ این حمایت در حوزه انیمیشن و بازی سازی کافی است؟ به نظر شما چقدر زمان می‌برد دولت و موسسات داخلی این ابتکار عمل را در پشتیبانی مالی و شراکت به خرج دهند؟

ایالت تلنگانا تلاش‌های زیادی برای پشتیبانی به عنوان قطب و سرمایه آی‌تی کشور از خود نشان داده است. این تلاش‌ها تاکنون نتایج خوبی داشته و با ما در جهت ساخت اکوسیستم جهانی توسعه دهندگان بازی‌های موبایلی، ناشران و سرمایه گذاران در صحنه گسترده جهانی، همراه بوده است.

برای گسترش فعالیت‌های خود تا ماه مارس و بسط این صنعت موفق در هند و در طول سال 2017 تمام تلاش خود را به کار می‌بریم.

ابتدا به نظر می‌رسید بازی My Food Truck به صورت جهانی منتشر می‌شود؛ اما بعد از آن تمرکز ویژه‌ای روی کاربران و بازیکنان هندی گذاشتید. چند درصد بازیکنان شما هندی هستند؟

البته که تلاش‌های ما در تولید بازی‌های match-3 همیشه همراه با رویکردی جهانی بوده است. My Food Truck نه اولین تجربه بلکه سومین محصول موفقیت آمیز استودیو بازی سازی Gamecubator بوده است.

اگرچه صنعت نوظهور هند کشور‌هایی نظیر آمریکا و سرزمین‌های اروپایی را مقصد اصلی خود برای عرضه بازی می‌داند اما در حال حاضر بازیکنان هندی 20 درصد کل بازیکنان ما را تشکیل می‌دهند.

استودیو بازی سازی Gamecubator

هند بازاری متفاوت است و نیازمند نگرشی متمایز نیز می‌باشد. با هدف رسیدن به مرتبه رهبری بازار جهانی در سال 2018 ما تاکنون طعم سرمایه گذاری و فعالیت در سبک‌های مختلفی را چشیده‌ایم. نقطه قوت ما تاکنون بازی‌های سبک match-3 و sport بوده است.

در سال 2017 مشغول حرکت در فاز آزمایشی هستیم و این مژده را به شما می‌دهیم که در آینده‌ای نزدیک شاهد بازی‌های استودیو بازی سازی Gamecubator در سبک اکشن و انواع خاص بالیوودی باشید!

روند صنعت بازی سازی در سال 2017 را چه در جامعه هند و چه در سطح جهانی چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

سازگاری کاربران با موبایل و رونق یافتن آن در هند بالا بوده است و در حال حاضر این هند است که رتبه اول دانلود اپلیکیشن در گوگل پلی و در سطح جهانی دارد.

کاربران گوگل پلی و اپ استور هم روز به روز افزایش می‌یابند. فکر می‌کنم در سال جاری نفوذ بیشتری روی بازار هند داشته باشیم.

گیفت کارت‌های گوگل پلی، قیمت گذاری زیر نرخ بازار و فروش متمرکز در یک فروشگاه اپلیکیشنی، رویکرد ما برای افزایش درآمد در سال جاری هستند.

تغییرات آینده بازی My Food Truck چیست؟

با توجه به بازخورد‌های مثبتی که از کاربران این بازی دریافت کردیم برنامه‌های زیادی برای بروزرسانی محتوای آن داریم.

پس علاقمندان گوش به زنگ این تغییرات هیجان‌انگیز در سال جدید باشند. تصمیم داریم شراکت برند‌های معتبر و افراد مشهور را برای توسعه این بازی جذب کنیم.

در سال 2017 علاوه بر این که نمونه کار‌های بیشتری در سبک match-3 می‌بینید؛ شاهد ژانر متفاوت‌تری که تاکنون در دنیا ندیده‌اید خواهید بود. مثل ژانر موسیقیایی، ژانر‌های شبیه سازی شده با فیلم‌های بالیوودی و…

منبع هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *