هفته گذشته شرکت سوئدی اسکانیا توافق‌نامه‌ای با استان اصفهان و کمپانی سرمایه‌گذاری شهر آتیه امضا کرد و طی این توافق‌نامه متعهد شد ۱۳۵۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل شهری استان اصفهان و چهار شهر دیگر ایران را فراهم کند. اولین دستگاه‌های اتوبوس جدید این کارخانه اواخر سال میلادی جاری وارد کشورمان خواهند شد.

این توافق‌نامه در حضور سفیر سوئد و دیگر دولتمردان در تهران و سوئدی که به ایران سفر کرده‌ بودند، منعقد شد. مسئولان این پروژه برای همکاری و به سرانجام رسیدن آن، شرکت عقاب افشان، استانداری اصفهان و هیئت مدیره شهر آتیه هستند. چندین سال است که نیاز به توسعه دادن و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی در ایران مشهود بود. کارخانه اسکانیا و عقاب افشان با همکاری یکدیگر ۳۵۰ دستگاه اتوبوس را تولید خواهند کرد و با اضافه شدن شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه تعداد دستگاه‌های تولیدی به ۱۰۰۰ خواهد رسید.4102103210

روزهای آلوده در شهرهای بزرگ ایران روزبه‌روز در حال افزایش است که بر روی اقتصاد، سلامتی مردم و کیفیت زندگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. طی این همکاری، کارخانه اسکانیا راه‌کارهایی برای حل معضل آلودگی هوا و تولید خودروهای باکیفیت و آلایندگی کم‌تر را ارائه می‌دهد. این اتوبوس‌های تولیدی برای اصفهان و مشهد مجهز به فناوری موتور با قابلیت مصرف سوخت و آلایندگی کمتر خواهند بود.

کشور ایران یکی از ده مشتری‌های برتر اسکانیا در بازار جهانی است و از سال ۲۰۰۰ میلادی کارخانه اسکانیا با شرکت عقاب افشان همکاری خود را شروع کرده که تا به امروز باعث اشتغال ۱۱۰۰ نفر و تولید ۸۶۰ دستگاه اتوبوس در کشورمان شده است. به علاوه اسکانیا حضور خود را در ایران با تولید کامیون‌ها و همکاری با شرکت ماموت دیزل پررنگ‌تر از قبل خواهد کرد. برای خبرهای بیشتر از حمل و نقل کشور همراه چرخان باشید.

چرخان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *