به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، در طی مصاحبه‌ی دیشب “هیدیو کوجیما” (Hideo kojima) با “جف کیلی” (Geoff Keighley) در جشنواره Tribeca Games ، وی اطلاعاتی جدید از روند توسعه عنوان خود یعنی Death Stranding ارائه داد.

“کوجیما” توضیح داد که اولین بار در حین خلق و پرداخت پروتاگونیست بازی به طور مشخص به “نورمن ریدوس” (Norman Reedus) برای ایفای این نقش فکر می‌کرد. (او اشاره کرد که در حین مصاحبه نزدیک بود حواسش پرت شود و اسم شخصیت اصلی بازی را لو دهد!) . او همچنین اشاره‌ای هم به تیزر نخست بازی داشت و توضیح داد که او می‌خواست مردم برای اولین بار شخصیت “نورمن ریدوس” را بصورت برهنه ببینند. و از آنجا به بعد است که قادر خواهیم بود “نورمن” را همراه با لباس‌ها، تجهیزات و مدل‌ موهای مختلف تصور کنیم.

علاوه بر این “کوجیما” تصریح کرد که دلیل استفاده‌ی او از بازیگران سینمایی این است که صرفِ کار کردن با مصنوعیات و CG چندان جالب نیست؛ او به دنبال چیزهای به مراتب زنده‌تری بود. کار کردن به روش سنتی با تکنولوژی CG و انیمیشن‌ها نتایجی قابل پیش‌بینی در بر داشت که مطابق تصورات کوجیما بود اما به طور کلی این لزوما چیزی نبود که او می‌خواست. درگیر کردن بازیگران واقعی باعث می‌شد آن‌ها کارهای غیرقابل پیش‌بینی انجام دهند که حتی فراتر از تصورات “کوجیما” بود؛ یعنی این کار باعث می‌شود بازی حتی بیشتر از آن چیزی که هدفش است گسترش پیدا کند.

از “کوجیما” در مورد روند توسعه بازی سوال شد که او در پاسخ گفت بازی روی PS4 اجرا می‌شود، نقشه‌ی کلی پروژه و داستان بازی تکمیل شده‌اند و تیم در حال کار کردن بر روی موتور Decima و انجام‌ آزمایش‌هایی بر روی سیستم بازی، شخصیت‌ها و محیط‌ها می‌باشند و تا به الان روند توسعه‌ی بازی به خوبی پیش می‌رود.

“کوجیما” برای دقیق‌تر توضیح دادن روند توسعه بازی و اینکه هم‌اکنون در حال انجام چه کاری هستند از یک استعاره استفاده کرد. او گفت:

تصور کنید که شخصیت “نورمن ریدوس” در حال قدم‌زدنی در شهر نیویورک است (البته مکان بازی در شهر نیویورک نیست و این فقط یک مثال می‌باشد). ما در حال تلاش هستیم که موتور Decima دقیقا بتواند شهر نیویورک را مثل واقعیت نشان دهد و همه‌چیز را طوری مقیاس‌بندی کند که در نهایت احساس خوبی بدهد. تصور کنید که شخصیت “نورمن” وارد یک رستوران ایتالیایی می‌شود و قصد انجام یک ملاقات را در آن رستوران دارد. اینکه او چه غذایی می‌خورد و تمام جزئیات مربوطه تصمیم‌گیری می‌شود. کاری که ما هم‌اکنون داریم انجام می‌دهیم این است که در آن مکان چه نوع میزی قرار دهیم، شخصیت چه دیالوگ‌هایی بگوید، منوی رستوران چه غذاهایی داشته باشد و … این‌ها چیزهایی هستند که ما در حال حاضر داریم انجام می‌دهیم.

“کوجیما” در مورد فرایند ساخت بازی این را گفت که داستان به طور کلی هیچ تغییری نکرده‌است. البته جزئیات آن نیاز به تنظیم کردن و پیشرفت در توسعه دارد. تیم بصورت داخلی در حال انجام این فرایندها هستند. وقتی که “کوجیما” شخصیتی را متصور می‌شود، به “یوجی شینکاوا” (Yoji Shinkawa) (طراح هنری بازی) مراجعه می‌کند تا طرحی مفهومی از شخصیت را خلق کند که در نهایت به مدلرها برای ساختن مدل سه بعدی آن شخصیت می‌رسد.

عنوان Death Stranding در تاریخی نامشخص بصورت انحصاری برای کنسول PS4 عرضه خواهد شد.

علاوه بر این‌ها، “کوجیما” این را هم گفت که باندانای شخصیت “اسنیک” (شخصیت اصلی سری متال‌گیر) را از “رابرت دنیرو” در فیلم Deer Hunter محصول 1978 الهام گیری‌کرده‌است.

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *