خانه بازی اخبار اطلاعات جدیدی از داستان بازی Detroit: Become Human منتشر شد

اطلاعات جدیدی از داستان بازی Detroit: Become Human منتشر شد

0

بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌رسد که بازی Detroit: Become Human از لحاظ داستانی تقریبا 3 برابر نسبت به عناوین گذشته استودیوی سازنده، گسترده‌تر خواهد بود.

همانطور که اطلاع دارید، بازی‌های آقای «دیوید کیج» (David Cage) تماما بر پایه انتخاب‌های بازیکنان ساخته شده‌اند. بازی Detroit: Become Human نیز از این قاعده مستثنی نیست و چه بسا که همین ویژگی در این عنوان گسترده‌تر نیز شده است. نکته جالبی که در رابطه با این بازی وجود دارد، این است که بازیکنان می‌توانند در نقش روبات‌های انسان نما قرار گرفته و از هر نقطه‌ای که می‌خواهند، به عقب برگشته، انتخاب‌های خود را تغییر داده و عواقب تصمیمات مختلف خود را ببینند. اگر از تصمیماتی که در 5 دقیقه اخیر گرفته‌اید، راضی نیستید، می‌توانید به گذشته برگردید و آن‌ها را تغییر دهید.

بازی Detroit: Become Human

در تریلر نمایش داده شده از مراسم E3 2017 مشاهده کردیم که 2 روبات قصد دارند از نبردی که بین دیگر روبات‌ها به وجود آمده است، فرار کنند. به گفته آقای کیج، چنین تصمیماتی (فرار کردن یا نکردن) بسیار سطحی هستند و چیزی که در بازی Detroit: Become Human به آن توجه شده، این است که انتخاب‌های بازیکنان به 2 نقطه خیر و شر خلاصه نمی‌شوند و عواقب گسترده‌تر و پیچیده‌تری را در بر خواهند گرفت. او در ادامه صحبت‌های خود گفت:

شرایط در بازی Detroit: Become Human بسیار پیچیده‌تر از عناوین گذشته خواهد بود. در این بازی بازیکنان به جای فکر کردن به سیاه و سفید، به ارزش انتخاب‌های خود فکر خواهند کرد. به این صورت که این سوال در ذهن بازیکنان شکل می‌گیرد که اگر خودشان در آن شرایط قرار داشتند، چه کاری را انجام می‌دادند؟ کار درست در آن شرایط چگونه خواهد بود. در برخی از موقعیت‌ها، بازیکنان تصمیماتی را خواهند گرفت که شاید چندان هم درست نباشد، اما شرایط همان گونه ایجاب می‌کند و درنتیجه، همیشه نمی‌توان کار درست را انجام داد.

گاهی اوقات بازیکنان برای انجام کار درست، مجبور می‌شوند تا ارزش‌ها را زیر پا بگذارند و وارد مسیر اشتباهی شوند. همانطور که همه می‌دانیم، زندگی واقعی بسیار پیچیده‌تر و بغرنج‌تر از فشار دادن چند دکمه و انتخاب تصمیمات از پیش آماده شده است. عواقب زیادی در دنیای واقعی گریبان گیر ما خواهند شد. رسانه چگونه برداشتی از تصمیمات شما خواهد داشت؟ سیاست مدارها چطور؟ جامعه و خانواده شما چطور؟

بازی Detroit: Become Human

به نظر می‌رسد که به لطف وجود ویژگی بازگشت زمان در بازی Detroit: Become Human، بسیاری از بازیکنان مسیر متفاوتی نسبت به بازیکنان دیگر را تجربه خواهند کرد و با شرایط متفاوتی مواجه خواهند شد. بسیاری از بازیکنانی که عناوین قبلی آقای کیج (Beyond Two Souls  و Heavy Rain ) را بازی کرده‌اند، از این مورد شکایت داشته‌اند که پس از یک بار انجام دادن آن عناوین، محرک قوی برای تکرار و دوباره بازی کردن آن‌ها وجود ندارد چرا که تمام رازهای داستانی بازی در همان تجربه اول آشکار خواهند شد. آقای کیج این بار قصد دارد تا انتخاب‌های بازی Detroit: Become Human را به گونه‌ای طراحی کند که عواقب سنگینی را داشته باشند تا این بازی برای اکثر بازیکنان (با انتخاب‌های مختلف)، جدید و تازه جلوه کند.

البته آقای کیج همچنان به علاقه مندان و طرفداران خود توصیه می‌کند که به عقب برنگردند و تجربه اول خود را بدون تغییر تصمیمات خود به پایان برسانند. او در این باره گفت:

من دوست دارم تا به بازیکنان بگویم که حداقل یک بار این بازی را بدون دست کاری انتخاب‌های خود به اتمام برسانند. تنها در این صورت خواهد بود که بازیکنان می‌توانند نسخه منحصر به فرد و مخصوص خود را از داستان بازی، شاهد باشند؛ اما ویژگی بازگشت زمان در بازی گنجانده شده است و بازیکنان هر موقع که نیاز داشتند، می‌توانند به عقب برگردند و شاخه‌های مختلف داستانی را تماشا کنند.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *