به زودی گوشی‌های زیادی توسط الفون عرضه خواهند شد، و الفون زد 1 (Elephone Z1) نیز یکی از این دستگاه‌هاست. این گوشی نه تنها طراحی زیبایی دارد، بلکه مشخصات فنی آن نیز بسیار عالی است. اجزای داخلی Z1 باعث می‌شوند تا این گوشی حتی زیر سنگین‌ترین بارهای پردازشی نیز عملکرد خوبی داشته باشد. این گوشی دارای پردازنده Helio P20 است که با استفاده از تکنولوژی 16 نانومتری ساخته شده است. اما تکنولوژی 16 نانومتری چیست و چه مزایایی دارد؟

به مرور زمان اکثر وسایل و قطعات در حال کوچک شدن هستند، و پردازنده‌های گرفیکی (GPU) یکی از همین وسایل هستند. به لحاظ ریاضی هر نانومتر برابر 0.000000001 متر است. البته شاید خیلی از خوانندگان ما تصور درستی از 1 نانومتر نداشته باشند. برای مثال ناخن دست را در نظر بگیرید، هر ناخن معمولاً 0.1 میلیمتر ضخامت دارد، حالا درصورتی که همین ناخن را به 100.000 لایه مساوی تقسیم کنید، ضخامت هر کدام از این لایه‌ها 1 نانومتر خواهد بود.
ELEPHONE_Z1از آنجایی که ترانزیستورهای زیادی در چیپ یک گوشی هوشمند وجود دارند، انداره این ترانزیستورها بسیار مهم است. در صورتی که از تکنولوژی 16نانومتری استفاده شود، ترانزیستورهای بیشتری نسبت به ترانزیستورهای 22 نانومتری در هر چیپ می‌توان جا داد. هرچه تعداد ترانزیستورها بیشتر باشد عملکرد دستگاه بهتر خواهد بود. البته مصرف انرژی چیپ های 16 میلیمتری نیز کمتر است.

در صورتی که کاری بین چندین نفر تقسیم شود، وظیفه و سنگینی کار هر فرد کمتر خواهد شد، در چیپ‌های 16 نانومتری هم همین اتفاق افتاده است. همچنین استفاده از تکنولوژی 16 نانومتری باعث می‌شود تا از باتری‌های بزرگتری در دستگاه استفاده شود و یا گوشی‌ها با ضخامت کمتری ساخته شوند. گوشی الفون زد 1 به زودی به بازار عرضه خواهد شد اما هنوز تاریخ آغاز فروش و قیمت دقیق آن مشخص نیست.

منبع دیجی رو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *