بازی رایگان هفته:  Blameless

“به قلم احسان عباسی نسب”

مردمان عادی در طول هفته و روزهای تعطیل خودشان چه‌کار می‌کنند؟ خب عده‌ای احتمالا به تماشا فیلم و سریال مشغول می‌شوند، عده‌ای دیگر به دیدن دوستان و آشنایان می‌روند و عده‌ای دیگر هم ممکن است مانند بقیه روزها، فقط بخورند و بخوابند … اما همیشه باید تفاوتی بین انسان‌‌های عادی و گیمر‌ها باشد، مگرنه؟ ما در پردیس‌گیم هر هفته، به شما یک بازی رایگان شایسته توجه معرفی می‌کنیم تا آن را به فهرست عناوین دیگری که در اوقات فراغت می‌توانید تجربه کنید، بیافزایید و اکنون در یک جمعه دیگر می‌خواهیم یک بازی رایگان جدید را به شما همراهان پردیسی معرفی کنیم.

نمی‌دانم اطلاع دارید یا نه اما باید اعلام کنم که عنوان فراموش‌نشدنی Alan Wake در هفته جاری 7 ساله می‌شود و خب چه ‌راهی بهتر از جشن‌گرفتن این سالروز با بررسی یک بازی ترسناک به عنوان بازی رایگان هفته! Blameless پیشنهاد روی میز این هفته ما برای شماست…

ماجرای تولید

Blameless توسط یکی از دانشجویان خرخون دانشگاه شفیلد به نام “Vaclav Hudec” ساخته شده است. در این راه، چندتن از دوستان وی هم به کمکش آمده‌اند که صدالبته تعداد آن‌ها روی هم‌دیگر به انگشتان دو دست هم نمی‌رسد، اما این‌ها چیزی از ارزش خودِ اثر کم نمی‌کند. این بازی زیبا که در حال حاضر جزو بهترین بازی‌های ترسناکِ رایگان در شبکه استیم به شمار می‌رود، اواخر مهرماه سال گذشته منتشر شد و خیلی زود هم در دل هواداران این ژانر نفس‌گیر جا خوش کرد. Blameless هم‌اینک رضایت ۸۵ درصدی بازیکنان را به همراه داشته است!

راستی یک خبر خوب و یک خبر بد هم برایتان دارم؛ خبر خوب این‌که Hudec اخیرا از بازی جدید خودش به نام Time, Space and Matter پرده‌برداری کرد که یک بازی معمایی و هیجان‌انگیز با حال‌و‌هوای سری Portal خواهد بود و به زودی در استیم منتشر می‌شود و اما خبر بد این‌که متاسفانه بازی مذکور بر خلاف Blameless، دیگر رایگان نیست.

کیفیت پشتیبانی سازندگان

خوشبختانه Hudec پس از انتشار Blameless به دنبال درس و مشق‌اش نرفت و چندتایی بروزرسانی مشکل‌گشا برای بازی عرضه کرد که تقریبا تمام مشکلات درون بازی را رفع کردند.

چقدر مجانی؟!

نگران نباشید! Blameless حتی از آن‌چه فکرش را می‌کنید نیز رایگان‌تر است….

چرا توصیه‌اش می‌کنیم؟!

یک معمار جوان (شما) به درخواست مردی مرموز به خانه‌ای متروکه سر میزند اما ناگهان مورد هجوم وی قرار گرفته و در آن‌جا گرفتار می‌شود. حالا در طول بازی، باید از هرچه که می‌تواند به‌ شما برای فرار از آن خانه کمک می‌کند استفاده کنید، پیش از این‌که کسی که شما را به دام انداخته، برگردد و کارتان را یک سره کند.

شاید تمام سختی Blameless به همان اول بازی برمی‌گردد، جایی که شخصیت تحت کنترل‌تان در اتاقی تنگ و تاریک به هوش می‌آید و پس از آن، شما باید همه چیز را امتحان کنید تا بالاخره راه حلی را برای خروج از آن اتاق پیدا کنید. وقتی که توانستید از آن‌جا خارج شوید، ادامه بازی به حل چندتا معمای کوچک و تلاش برای یافتن آیتم‌های به‌درد‌بخور به منظور فرار مبدل می‌گردد. فراموش نکنید که در کنار عملی کردن این هدف، باید بفهمید اصلا چه کسی و به چه دلیلی شما را در این جهنم به دام انداخته است.

برگ برنده Blameless بی‌هیچ شکی اتمسفر رعب‌آور آن است. تاریکی خفه‌کننده بازی مدام این احساس را در ذهن شما می‌پرورد که هرلحظه این امکان وجود دارد که از گوشه‌کنار‌های ساختمان‌های اطراف یک هیولای یه‌ سر و دوگوش به سمتتان بپرد و شما را به آن دنیا بفرستد. در این بین نباید از ایفای نقش قدرتمند نورپردازی و موسیقی در هرچه ترسناک‌تر جلوه کردن این عنوان نیز بگذریم. به جرئت می‌گویم Blameless تمام فاکتورهایی که یک بازی ژانر وحشت به آن نیاز دارد را در دل خود جای داده است.

با اندکی جستجو در نقاط مختلف می‌توانید چندتا برگه هم پیدا کنید که به فهم بیشتر داستان کمک شایانی می‌کنند، نکته جالب این موضوع آن‌جاست که تمامی این برگه‌ها توسط صداپیشگان حرفه‌ای خوانده می‌شوند که در نوع خودش، آن هم برای یک بازی کاملا رایگان، قابل توجه است.

به عنوان سخن نهایی، Blameless یک تجربه ترسناک بسیار کوتاه است که در بدترین حالت ممکن کم‌تر از یک ساعت از وقتتان را می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنم آن را در یک اتاق خالی و چراغ خاموش و با هدفون بازی کنید تا آدرنالین خونتان به بالاترین حد ممکن برسد.

خب بازهم به پایان قسمت دیگری از بازی رایگان هفته رسیدیم. امیدواریم از تجربه بازی پیشنهادی این هفته راضی بوده باشید. مانند همیشه منتظر نظرهای گرم شما خواهیم بود. تا جمعه‌ی بعدی خدانگهدار!

پردیس گیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *