بعد از اینکه EA تایید کرد بازی FIFA 18 برای نینتندو سوئیچ نیز منتشر خواهد شد، طرفداران بازی‌های ورزشی در مورد شایستگی‌های این کنسول شک‌ داشتند.

در ابتدا خود EA هم در مورد این بازی اطلاعت خاصی را منتشر نمی‌کرد تا این که E3 2017 از راه رسید. اطلاعاتی که طی E3 در مورد موتور بازی‌سازی FIFA 18 برای نینتندو سوئیچ و حالت‌های مختلف آن منتشر شد شک طرفداران را بیشتر کرد.

چندی پیش افردی از سایت پالیگان به شرکت نینتندو رفته و توانستند بازی FIFA 18 بر روی نینتندو سوئیچ تجربه کنند. آن‌ها پس از یک بازی دوستانه بین رئال مادرید و چلسی، از کیفیت بازی تعجب کرده بودند. البته مشخصا این نسخه از FIFA 18 با نسخه‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی از لحاظ کیفی برابری نمی‌کند ولی نکات مثبت خودش را نیز دارد؛ به عنوان مثال شما قادر خواهید بود در هر مکانی و هر زمانی این بازی را تجربه کنید و محدود به اتاقتان نخواهید بود.

EA ساخت بازی FIFA 18 را از صفر شروع کرده و بنابر صحبت‌هایشان موتور بازی‌سازی این اثر EA Sports Ignite نیست، بلکه از یک موتور سفارشی شده استفاده می‌کنند. این موتور توانایی پشتیبانی از قابلیت‌هایی که در FIFA 17 دیدم را نخواهد داشت، اما توسعه دهندگان توانسته‌اند بعضی از ویژگی‌های گیم‌پلی این نسخه را به نینتندو سوئیچ آورند.
بازی FIFA 18

البته کمبود قدرت این موتور گرافیکی جای نگرانی ندارد؛ چون FIFA 18 در حالت متصل به پایه اصلی به صورت 60 فریم بر ثانیه و با رزولوشن 1080p اجرا خواهد شد و اگر کنسوال را از پایه جدا کنید رزولوشن آن به 720p تغییر پیدا خواهد کرد. پس می‌شود گفت که توسعه دهندگان توانسته‌اند به حداقل استاندارد بازی‌های نینتندو سئیچ برسند. از لحاظ بصری بازی عملکرد بسیار خوبی دارد و کیفیت آن از کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 بیشتر است.

بزرگترین تغییری که FIFA 17 داشت استفاده از موتور بازی‌سازی فراست‌بایت بود که باعث افزایش قابل توجه گرافیک بازی شده و به توسعه دهندگان این اجازه را داد که برای اولین بار در این مجموعه بخش داستانی را به بازی اضافه کند. قرار است دومین قسمت از بخش داستانی نیز در بازی FIFA 18 وجود داشته باشد ولی بدون موتور فراست‌بایت این اتفاق ممکن نیست. به همین خاطر است که بخش داستانی در نسخه نینتندو سوئیچ حضور ندارد. البته نسخه نینتندو سوئیچ بازی FIFA 18 شامل قسمت‌های محبوب کریر مود و التیمت تیم می‌شود.

نسخه نینتندو سوئیچ قابلیت‌های منحصر به فردی نیز دارد که از توانایی‌های این کنسول به خوبی بهره می‌برد. دو کنسول مختلف می‌توانند به هم متصل شوند و تا چهار بازیکن می‌توانند در FIFA 18 به پنج روش مختلف با هم به رقابت بپردازند.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *