اینستاگرام این اپلیکیشن به اشتراک گذاری عکس توانست تاثیرات خوب و گهگاه منفی از جمله بحران ظاهرگریزی را بر زندگی ما داشته باشد!

اینکه تغذیه‌ سالم‌تری داشته باشیم و بیشتر ورزش کنیم از تاثیرات قابل توجه آن بود که گاهی بی‌توجهی به آن‌ها، بر جسم و روح ما آسیب‌های غیرقابل جبرانی وارد می‌کنند. با این وجود نمی‌توان جنبه‌های منفی این شبکه‌ اجتماعی را نادیده گرفت.

برای مثال فعالان دنیای تناسب اندام با عکس‌هایی که با عرض معذرت به لطف ادیت‌های بیش از حد، بسیار صاف و براق به نظر می‌رسند، بسیاری را در باشگاه‌ها تا حد مرگ زجرکش می‌کنند!!!

بحران ظاهرگریزی

بحران ظاهرگریزی

فعالان مد و تناسب اندام که با اشتراک گذاری پیکسل به پیکسل زندگیشان در شبکه‌های اجتماعی، نا‌امیدی را در بین بسیاری رواج می‌دهند، همچنان با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شوند!

مدل‌های اینستاگرام که به لطف اینترنت شناخته شده‌اند؛ با پشتکار فراوان در به اشتراک گذاری خط و خطوط اندام که البته رابطه‌ نزدیکی با کسب و کار آنها دارد، تصور خیلی‌ها را در مورد یک ظاهر مناسب تخریب کرده‌اند!

با دیدن این عکس‌ها دستی به زیر پف چشمان خود و آهی از ته دل می‌کشیم!

دقیق‌تر که بنگریم عکس‌های به شدت فیلتر شده که روزانه سیلی از آنها به سمت شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام روانه می‌شوند، خواب و خوراک را از خیلی‌ها سلب کرده‌اند.

ظاهر کدام یک از ما به هنگام دراز کشیدن روی مبل یا بیرون رفتن برای یک تفریح ساده همانند چیزی است که در این عکس‌ها آمده؟

واقعا از این بی‌خبریم که یک عکاس ساعت‌ها وقت صرف کرده تا رنگ‌ها و زاویه‌ مناسب عکس را پیدا کند تا دل ما و شما را آب نماید!

موهای براق و صاف و چهره‌های بی چین و چروکی که به لطف فیلترها، رنگ و آب گرفته‌اند، اسباب ناامیدی خیلی‌ها را فراهم کرده‌اند!

بحران ظاهرگریزی

خیلی از ما هم با وجود اینکه می‌دانیم عکس‌های فتوشاپ شده که گاه حاصل همکاری گروهی شامل عکاس تایید کننده‌ صحنه‌ها، مدیر هنری، کارشناس مو و زیبایی، کارشناس مد و کارشناس مانیکور برای نمایش اندام‌ها و چهره‌های ساختگی و غیر واقعی است، چه تاثیری بر سلامت روانی ما خواهند داشت، باز هم آنها را باور می‌کنیم و تلاش برای شبیه شدن می‌شود فکر شب و روزمان!

تصاویر منتشر شده از بینی‌هایی به باریکی لوله‌ خودکار که گاهی نحوه‌ نفس کشیدن آنها و تصور اینکه اگر سرما بخورند چه بلایی سرشان خواهد آمد، برایمان سئوال شده است!!

عطش چشم روشن و مو بور شدن با لب‌هایی به اندازه‌ یک لنگه کفش، معیارهای زیبایی را کاملا زیر سئوال برده‌اند.

بحران ظاهرگریزی و معیارهای عجیب و غریب زیبایی

بحران ظاهرگریزی

درک این روزهای بشریت از مفهوم زیبایی، تاسف‌بار است. پیشنهاد می‌کنیم حتما جراحی‌های زیبایی مغز را هم علاوه بر عمل گربه‌ای کردن چشم و زاویه‌دار کردن فک، مد نظر قرار دهید!

همگی تحت تاثیر عکس‌ها و پیام‌هایی قرار گرفته‌ایم که هر ساعت دریافت می‌کنیم. طبق نتایج مطالعه‌ای که اخیرا انجام گرفته است اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های به شدت عکس محور، بیش از رسانه‌های سنتی بر افکار ما و تصور ما از ظاهرمان، تاثیر گذاشته‌اند.

افکار منفی بیش از پیش ما را احاطه کرده‌اند، در گفتگویی با بیش از 150 زن تحصلیکرده از آنها پرسیده شد که در یک دوره‌ پنج روزه ظاهر خود را با چه کسانی مقایسه می‌کنند، با عکس‌های شبکه‌های اجتماعی، مجلات یا شخص خاصی در محیط زندگی‌شان؟!

یافته‌ها نشان داد که مجلات یا تصاویر بیلبوردها سهم کمی در ایجاد این حس مقایسه دارند و شبکه‌های اجتماعی با عکس‌هایی که هر روز منتشر می‌شوند، این بحران را حادتر کرده‌اند.

بحران ظاهرگریزی

رسانه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند فرهنگ سنتی را به تصرف خود درآورده‌اند. لبخند برای دوربین چندان مشکل ساز نیست اما تلاش برای تغییر دادن چهره و اندام پشت این لبخند، به بحرانی تبدیل شده است که روز به روز در حال گسترش است.

تنها با یک بیت می‌توان عمق بحران ظاهرگریزی نشان داد: خلق را تقلیدشان بر باد داد/ ای دو صد لعنت بر این تقلید باد…

منبع HotAppNews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *