هیدئو کوجیما اخیراً در رویداد RTX که در سیدنی استرالیا برگزار شده حضور به عمل آورد، و جزئیات جدیدی از Death Stranding، تازه‌ترین ساخته‌اش منتشر کرده است. وی در خصوص ساختار جهان باز این عنوان و آزادی عملی که بخش اکشن آن به بازیکنان ارائه می‌دهد، صحبت‌های کرده است. همانطور که وی پیشتر به آن اشاره داشت، این بازی و پس‌زمینه‌ی اصلی داستان آن، معطوف به مفهوم «ارتباطات» است. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمفا همراه باشید.

بازی Death Stranding همچنان مراحل ساخت و توسعه‌ی اولیه‌ی خود را طی می‌کند. طبق گفته‌های اخیر کوجیما، این عنوان، جهان باز (Open World)‌ی با المان‌هایی است که تاکنون در دیگر تولیدات مشابه نظیر آن‌ها را ندیده‌ایم. بسیاری از ویژگی‌های این بازی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و چگونگی آن مشخص نیست، با این حال تازه‌ترین ساخته‌ی کوجیمای افسانه‌ای یکی از موردانتظارترین عناوین حال حاضر صنعت بازی‌های ویدئویی است.

همانطور که اشاره شد، مفهوم اصلی این بازی بر مبنای «ارتباطات» نهاده شده و با توجه به دو تریلر اخیر این بازی، شاهد تفاوت‌های بارز آن با روندهای معمول بازی‌های مشابه هستیم و اینطور که پیداست در Death Stranding تنها به شلیک به سوی دشمنان نخواهیم پرداخت. کوجیما در این رابطه بیان کرد:

نخستین اختراع بشر، چوب بود که از آن جهت مبارزه کردن بهره می‌برد. دومین [اختراع] نیز طناب است که مردم را به یکدیگر ارتباط می‌دهد و متصل نگه می‌دارد.

طبق گفته‌های طراحان ژاپنی بازی‌های ویدئویی، کاربرانی که به بازی‌های AAA عادت کرده‌اند، با تجربه‌ی Death Stranding احساس می‌کنند در خانه هستند، اما با ۳ الی ۴ ساعت بازی کردن آن به تفاوت‌های بارزش با دیگر عناوین مشابه پی خواهند برد.

بازیکنان می‌توانن انتظار آزادی عملی فراوان و گیم‌پلی بسیار پویا و غنی از این عنوان داشته باشند. کوجیما چندی پیش در خصوص متفاوت بودن این بازی نیز صحبت‌هایی داشت. همچنین وی اعلام کرد که ایده‌ی این عنوان کاملاً مناسب بازار بازی‌های ویدئویی خواهد بود. در ادامه مطلع شدیم که Death Stranding عنوانی «ترسناک» نیست و در آن شاهد موارد طنز آمیزی نیز هستیم که در سطح مناسبی قرار دارد و به اتمسفر خاص آن لطمه‌ای نمی‌زند.

بازی Death Stranding برای عرضه بر روی کنسول پلی‌استیشن ۴ در دست ساخت و توسعه قرار دارد. مراحل ساخت این بازی مدت کوتاهی است که آغاز شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود؛ اگرچه تاریخ انتشار آن تاکنون مشخص نشده است. همچنین احتمالاً شاهد عرضه‌ی آن برای رایانه‌های شخصی نیز باشیم چراکه کوجیما در زمان رونمایی از آن در خصوص این احتمال صحبت‌های کرده بود.

گیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *