اگر احتمالا درآمد میلیون دلاری بازی‌هایی مثل کندی کراش و کلش آف کلنز شما را متعجب کرده‌اند بد نیست با بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور برای این بازی‌ها آشنا شوید.

در تحقیق اخیری که iPhone’s Digital Marketplace: Characterizing the Big Spenders نام داشت محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی با تجزیه و تحلیل 776 تراکنش مالی آیفون از مارس 2014 تا ژوئن 2015 که 4.6 میلیارد دلار ارزش داشت؛ دریافتند که جغرافیا و جنسیت، نقش بزرگی در خرید از اپ استور و آیتونز بازی می‌کنند.

اگر خاطرتان باشد حدود 10 روز پیش هم خلاصه‌ای از نتایج این تحقیق را در قالب مطلبی با عنوان تمایل کاربران مرد و زن در اپ استور بیشتر به خرید درون برنامه‌ای کدام بازی‌‌ها است؟ برایتان منتشر کردیم.

اما در مطلب پیش‌رو بصورت مفصل همه چیز را مورد بررسی قرار خواهیم کرد.

بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور

بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور

محققان دریافتند که خرید درون اپلیکیشنی 61 درصد درآمد 2 میلیارد دلاری از اپ استور را به خود اختصاص داده است!

خریدهای درون اپلیکیشنی به صورت پاداش یا سکه در بازی‌ها تعریف شده‌اند اما اشتراک در یک اپلیکیشن برای بهره‌مندی از خدماتی همچون نتفلیکس یا اپل موزیک را نیز در برمی‌گیرد.

محققان با استفاد از 6 طبقه‌بندی، خریدهای مختلف کاربران از طریق آیفون را دسته‎بندی کردند که شامل اپلیکیشن‌ها، موسیقی، فیلم، نمایش تلویزیونی، کتاب و خرید درون اپلیکیشنی می‌باشد.

همانطور که می‌دانید خرید یک اپلیکیشن به معنای پرداخت پول برای دانلود یک اپلیکیشن است و با خرید درون اپلیکیشنی تفاوت دارد.

Farshad Kooti یکی از محققان این تحقیق که به عنوان یک دانشمندان data در فیسبوک نیز فعالیت دارد در این مورد گفت:

اختلاف زیاد خرید ما را متعجب کرد. به هیچ وجه انتظار نداشتیم خرید درون اپلیکیشنی اینچنین خرید سایر رسانه‌ها را پُشت‌سر بگذارد.

شگفت‎انگیزتر از همه اینکه 59 درصد خریدهای درون اپلیکیشنی توسط فقط 1 درصد از 26 میلیون نفری که که مورد بررسی قرار گرفته بودند انجام شده بود!

یعنی این گروه کوچک 1.56 میلیارد دلار صرف خریدهای درون اپلیکیشنی کرده‌اند. در مقایسه، رقم باقیمانده افرادی بوده‌اند که خرید درون اپلیکیشنی کمتر از 2 درصد داشته‌اند.

بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور از نظر ملیت

بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور

در میان مردمی که مورد مطالعه قرار گرفتند ملیت یک فاکتور تعیین کننده در میزان پرداخت در اپ استور بود. مردم اسکاندیناوی بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور هستند، 1 درصد افرادی که 60 درصد از پول خود را برای خرید درون اپلیکیشنی صرف کرده‌اند!

کاربران یونان، ترکیه و رومانی نیز در این دسته جای می‌گیرند. مردم آمریکا علاقه‌ای به خریدهای درون اپلیکیشنی ندارند اما در این میان، ایالت‌های داکوتای شمالی بیش از همه پرداخت درون اپلیکیشنی داشته است.

Farshad Kooti علت این تضادها را دسترسی بیشتر مردم آمریکا به کارت‌های اعتباری می‌داند، چون همه یک کارت اعتباری دارند و همه از اپ استور خرید می‌کنند. کاربران کمتری به صورت جدی برای یک بازی پول پرداخت می‌کنند و بیشتر به صورت تفریحی این کار را انجام می‌دهند.

برخلاف آنها مردم کشورهای دیگر که دسترس کمتری به خرید از طریق کارت‌های اعتباری دارند؛ اگر شروع  به انجام این بازی‌ها کنند و اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کنند، با جدیت بیشتری به بازی ادامه خواهند داد و پول بیشتری صرف آن خواهند کرد.

بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور از نظر جنسیت

بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور

جنسیت نیز نقش بزرگی در خرید درون اپلیکیشنی و اینکه از کدام اپلیکیشن خرید شود بازی می‌کند. بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور از نظر جنسیت مردان با 55 درصد و زنان با 45 درصد خریدها بوده‌اند.

از پنج بازی محبوب مردان بیشترین پرداخت را برای کلش آف کلنز، گیم آف وار و بوم بیچ داشتند. در مقایسه زنان بیشتر پرداخت را برای کندی کراش سگا و بازی Hay Day داشتند.

کل پرداخت رسانه‌ای در این مدت زمانی 31.10 دلار برای زنان و 36.20 دلار برای مردان بود. سن اوج برای پرداخت، میانه 30 سال برای مردان و میانه 40 سال برای زنان بود.

Farshad Kooti اینگونه فرضیه‌سازی می‌کند که افراد مسن‌تر بعد از شروع یک بازی و پرداخت برای آن؛ به خاطر تلاشی که برای انجام آن و رسیدن به هدف انجام داده‌اند؛ حاضر به پرداخت درون اپلیکیشنی بیشتری هستند.

بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور

بازی‌هایی که این افراد برای آنها پول پرداخت می‌کنند نام‌های آشنایی مثل کندی کراش سگا و کلش آف کلنز هستند که سال‌هاست در بین پُردانلودترین و درخشان‌ترین بازی‌ها قرار گرفته‌اند.

این بازی‌ها با گیم‌پلی وسوسه کننده خود آنچنان اعتیادی در بعضی از بازیکنان ایجاد کرده‌اند که دیگر امکان توقف پرداخت برای آنها وجود ندارد و همین موضوع منبع درآمد سازندگان خوش شانس آنها شده است!

هر چند سوپرکمپانی سوپرسل سازنده بازی‌های کلش آف کلنز، Boom Beach و Hay Day، خریدهای درون اپلیکیشنی خود را ارتقا بخشید؛ با این وجود رقم خرید درون اپلیکیشنی کندی کراش سگا 330 درصد بیشتر از کلش آف کلنز بود اما رقم تراکنش های مالی برای کلش آف کلنز بسیار بالاتر بوده و سبب 210 درصد درآمد بیشتر برای این بازی جنگی شد!

توصیه‌های این محققان برای فعالیت در بازار پُرخطر اپلیکیشن‌ها چیست؟

بزرگترین پرداخت کنندگان در اپ استور

بازار اپلیکیشن به شدت پُرخطر است. محققان دریافتند که در حدود 0.1 درصد اپلیکیشن‌ها، 71 درصد دلارهای حاصل از خرید درون اپلیکیشنی را به خانه می‌برند.

توصیه Farshad Kooti به توسعه دهندگان آینده این است که ساخت اپلیکیشن برای اپ استور یک قمار است! مردم اصلا به این موضوع که تعدادی از اپلیکیشن‌ها هیچ درآمدی ندارند توجهی نمی‌کنند.

تلاش برای ورود به مارکت اپ استور بسیار پُرخطر است اما آن اپلیکیشن‌هایی که کارشان را درست انجام دهند، بُرد واقعا بزرگی خواهند داشت.

در کنار خرید درون اپلیکیشنی مردم، 23 درصد پول کاربران یعنی 1 میلیارد دلار صرف خرید تک آهنگ از آیتونز می‌شود، 7 درصد یعنی 320 میلیون دلار صرف خرید اپلیکیشن می‌شود!

اپل در سال 2015 در حدود 20 میلیارد درآمد از اپ استور کسب کرد و این رقم فقط در دسامبر 2016 به 3 میلیارد دلار رسید!

این تحقیق کاربران یاهو‌میل را هدف گرفته بود که به گفته Farshad Kooti علت این انتخاب، دو موضوع بود:

اندازه نمونه 26 میلیون نفری آن برای نشان دادن تفاوت‌های جمعیتی کافی بود و اینکه محققان با این نمونه جمعیتی به مقایسه رفتارهای خاص یک گروه به جای مقایسه اعداد خام پرداختند.

هات اپ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *