بلندگوی هوشمند مجهز به نمایشگر گوگل

ظاهراً گوگل قصد دارد یک بلندگوی هوشمند جدید و مجهز به صفحه نمایش تولید کند تا کاربران بتوانند کارهایی از قبیل تماشای ویدیوهای یوتیوب، مسیریابی از طریق نقشه گوگل، مرور وب و … را نیز با آن انجام دهند. گفته می‌شود که این محصول فعلاً با اسم رمز «کوارتز» (Quartz) شناخته می‌شود و سرنخ‌های مربوط به آن در کدهای آخرین اپلیکیشن گوگل (نسخه v.7.14.15) کشف شده است. در کلبدشکافی کدهای این اپلیکیشن، برخی کلمات کلیدی مانند یوتیوب، ویدیو و مرورگر، مشاهده شده که می‌توانند مربوط به همین محصول جدید باشند.

در حال حاضر آمازون یک بلندگوی مجهز به صفحه نمایش با نام «اکو شو» (Echo Show) را روانه بازار کرده که دارای نمایشگری 7 اینچی است. البته گوگل ماه گذشته میلادی سرویس یوتیوب را از این دستگاه خارج کرد و علت آن را نیز عدم اجازه آمازون به کاربران برای انتخاب نمایش خودکار ویدیوهای این سرویس، اعلام کرده است. علاوه بر این، کاربران اکو شو اجازه به اشتراک گذاری کانال‌های یوتیوب را هم ندارند. ماه گذشته، آمازون یک اکوی دیگر را نیز با نام «اکو اسپات» (Echo Spot) معرفی کرد که این محصول هم مجهز به صفحه نمایش می‌باشد. این مدل جدید دارای نمایشگری 2.5 اینچی است و در تاریخ 19 دسامبر (28 آذر) عرضه خواهد شد.

اکو شو
بلندگوی هوشمند اکو شو

بلندگوی هوشمند گوگل هوم به کاربران اجازه می‌دهد تمام دستگاه‌های هوشمند موجود در خانه را کنترل کنند، از آخرین وضعیت آب و هوا آگاهی یابند، از اخبار و نتایج مسابقات ورزشی مطلع شوند، زنگ بیدارباش و تایمر تنظیم کنند و چندین و چند کار دیگر. مسلماً اضافه کردن صفحه نمایش به این دستگاه می‌تواند کارایی آن بسیار بیش‌تر از این هم بکند. در حال حاضر بلندگوی هوشمند گوگل در سه مدل گوگل هوم، گوگل هوم مکس و گوگل هوم مینی، تولید می‌شود و مدل مجهز به نمایشگر نیز چهارمین مدل از این دستگاه هوشمند خواهد بود.

تانی کال

برگرفته از phonearena

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *