فقط یک جا در جهان است که می‌توانید در آن شاهد آینده‌ی تکنولوژی باشید: CES.

هر سال کمپانی‌های تکنولوژی سراسر جهان در لاس وگاس دور هم جمع می‌شوند تا گوشه‌ای از آینده‌ی تکنولوژیک جهان را به نمایش بگذارند.

CES رویداد باشکوهی است که می‌توانید در آن شاهد تلویزیون‌های با کیفیت بالایی باشید که به طرز غیر قابل باوری ظریف و گران هستند، و همچنین در این رویداد می‌توانید به دنبال دیگر تکنولوژی‌هایی همچون بلندگوهای معلق (چرا که نه؟) و کامپیوترهای شخصی جدید باشید.

بعد از رویدادی همچون CES 2016، انتظار دیدن تکنولوژی‌های سابق را داشتیم، تکنولوژی‌هایی همچون دستیاران هوشمند، اتومبیل‌های خودران، هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، پهبادها و … که بهبود داده شده باشند و بتوانند بهتر و سریع‌تر عمل کنند. و البته که هر آنچه که انتظارش را داشتیم دیدیم.

با گستره‌ی وسیعی از تکنولوژی‌هایی که در این رویداد معرفی شدند، نمی‌توان بدون راهنمایی درست، همه‌ی آن‌ها را مرور کرد. زندگی کوتاه‌تر از آن است که تکنولوژی‌های به درد نخور را مرور کنید.

در ادامه‌ی این مقاله به بررسی برترین تکنولوژی‌های معرفی شده در این رویداد می‌پردازیم. بگذارید شروع کنیم.

 

دستگاه‌های هوشمند

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

لامپ هوشمند Helia Smart Light Bulbs

این لامپ با اسم Helia عرضه شده و ساخت شرکت Soraa است. در این لامپ از چراغ‌های LED استفاده شده و تلاش اصلی آن بازسازی احساس نور طبیعی خورشید است. این لامپ که به جای استفاده از وای‌فای از سنسورهای خودش استفاده می‌کند به هنگام صبح و بیدار شدن شما با نوری آبی و درخشان می‌درخشد و با نزدیک شدن به غروب از میزان شدت نور آبی آن کم می‌شود. نحوه‌ی کار این لامپ بسیار شبیه به حالت Night Shift موجود در iOS است که در نتیجه به شما کمک می‌کند تا چشمانتان کمتر خسته شوند و شب‌ها با قرار نگرفتن در معرض نور شدید، خواب راحت‌تری داشته باشید.

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

AIRE Digestive Tracker

دستگاه AIRE ساخت شرکت FoodMarble گجتی است که اپ مخصوص خود را دارد و با استفاده از آن می‌توانید میزان گاز موجود در خون خود را اندازه‌گیری کنید. بر اساس گفته‌های FoodMarble غذاهای خاصی که با بدن شما سازگاری ندارند باعث تولید گاز اضافی در معده‌تان می‌شوند. با استفاده از این دستگاه و آزمایش‌های تنفسی تعبیه شده همراه آن می‌توانید بفهمید که کدام غذاها با شما سازگار نیستند و با حذف آن‌ها زندگی راحت‌تری را برای خود رقم بزنید.

 

خودروها و پهبادها

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

اتومبیل مفهومی تویوتا

اتومبیل مفهومی جدید تویوتا از تکنولوژی‌هایی از همچون هوش مصنوعی گرفته تا تکنولوژی‌های لمسی برای خلق ارتباطی جدید با راننده استفاده می‌کند. این اتومبیل، خودروی هوشمندی است که نه تنها از شما محافظت می‌کند بلکه نیازهایتان را نیز می‌شناسد و احتمالاً به احساساتتان نیز آگاه است. فضای داخلی این خودرو چیزی مابین یک اتومبیل مسابقه و فضایی خارج شده از فیلمی علمی تخیلی است و دستیار هوشمند آن که در داشبورد سه بعدی این خودرو قرار گرفته است به محض ورود شما به اتومبیل‌تان با سلامی گرم از شما استقبال می‌کند و می‌توانید از طریق صدا، یا لمس با او در تعامل باشید.

 

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017Corning Gorilla Glass برای اتومبیل‌ها

از این به بعد می‌توانید برای سرگرمی سنگی از کف زمین بردارید و به سمت شیشه‌ی اتومبیل‌تان پرتاب کنید چون دیگر نمی‌توان با این کار شیشه‌ی اتومبیل‌ها را شکست، البته اگر از Gorilla Glass for Automotive ساخته شده باشند. این شیشه‌ی مخصوص با استفاده از همان ترکیبی که برای ساخت صفحه‌های ضدضربه‌ی گوشی استفاده می‌شود و البته موادی اضافی‌تر ساخته شده است تا بتواند در برابر گرما و سرمای شدید و تابش شدید نور خورشید مقاوم باشد. از آن‌جایی که این شیشه نازک‌تر و سبک‌تر است خودروهایی که از آن استفاده می‌کنند می‌توانند در مصرف انرژی بهینه‌تر باشند.

 

تکنولوژی‌های کامپیوترهای شخصی

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

Razer Project Valerie

پروژه‌ی Valerie از کمپانی Razer پروژه‌ای بزرگ، سنگین و با سه صفحه نمایش و البته مبهوت کننده است. این پروژه که بر اساس لپ‌تاپ Blade Pro مخصوص بازی این شرکت ساخته شده است، سه نمایشگر 17 اینچی با رزولوشن 4K را به یکدیگر متصل می‌کند تا بتوانید دستگاهی 5.4 کیلوگرمی و قابل حمل داشته باشید و هر جا که بخواهید بتوانید تجربه‌ی بازی کردن یا کارهای حرفه‌ای خود را همراه خود داشته باشید. این پروژه در حال حاضر ایده‌ای کلی است اما این باعث نمی‌شود که ما منتظر آن نمانیم.

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

Razer Project Ariana

پروژکتورها تا به حال اینقدر جالب نبوده‌اند، هرگز. یکی دیگر از ایده‌های مطرح شده توسط کمپانی Razer پروژه‌ای است که می‌تواند نمایشگر کامپیوتر یا تلویزیون شما را برای تجربه‌ای بهتر روی دیوار اتاق‌تان به نمایش بگذارد. این پروژکتور با استفاده از دو سنسور تشخیص عمق اتاق‌تان را اسکن می‌کند و با استفاده از لنز 155 درجه‌ای fisheye خود، زاویه‌ای بازتر از همان تصویری که در حال تماشای آن هستید را روی دیوار اطرف صفحه نمایش اصلی‌تان می‌اندازد. در نتیجه‌ی این امر ترکیبی جالب از تصویر اصلی و تاثیر آن بر فضای اتاق‌تان را خواهید داشت که تمام اتفاقات درون نمایشگر را به فضای اتاق‌تان می‌آورد.

 

تکنولوژی‌های تلویزیون

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

تلویزیون 55 اینچی شفاف ال‌جی

اگر تکنولوژی‌ای در رویداد CES وجود داشت که بیشتر از این تلویزیون ال‌جی آینده‌نگرانه بود احتمالاً آن را ندیده‌ایم. این تلویزیون شفاف با استفاده از تکنولوژی تلویزیون‌های OLED ساخته شده است. استفاده‌ی احتمالی آن می‌تواند استفاده‌ی تجاری در نمایشگرهایی همچون نمایشگرهای فرانما باشد، نمایشگرهایی که می‌توانند در سیستم‌هایی استفاده شوند که کاربر در حین دیدن دنیای واقعی نیاز به دیدن اطلاعاتی اضافی‌تر نیز دارد. در حال حاضر ال‌جی برنامه‌ای برای فروش این تلویزیون‌های شفاف خود ندارد.

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

تلویزیون QLED سامسونگ

با کم کردن تمرکز از روی تلویزیون‌های منحنی و تاشونده، سامسونگ به سمت تلویزیون‌های نقطه‌ای، اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، کوانتومی نقطه‌ای رفته است. خط جدید تلویزیون‌های QLED سامسونگ با رزولوشن 4K با استفاده از مواد نقطه‌ای کوانتومی (سیلیکون‌های نانو) برای ساخت نمایشگرهایی روشن‌تر، تا 2000 نیت، ساخته می‌شوند. این تلویزیون همچنین با قابلیت نمایش «رنگ ایده‌آل»، کنتراست بهتر و زاویه‌ی دید بهتر عرضه شده است. البته که کیفیت تصویر این تلویزیون منحصر به فرد است اما حتی خبرهای خوب دیگری نیز داریم: این تلویزیون سامسونگ راحت‌تر به دیوار متصل می‌شود، بلندگوهای بی‌سیم آن کارتان را آسان‌تر می‌کنند و می‌توانید تلویزیون‌تان را با استفاده از اپ گوشی هوشمند خود کنترل کنید.

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

Mohu AirWave

برای افرادی که از شبکه‌های کابلی خسته شده‌اند هیچ چیز بهتر از شبکه‌های رایگان نیست. اما چرا صحبتی از شبکه‌های بی سیم به میان نمی‌آید؟ چون برای خیلی از کاربران به شدت سخت است که آنتنی خریداری کنند، آن را به تلویزیون خود متصل کنند و هر زمان که می‌خواهند برنامه‌ای ببینند بین حالت‌های مختلف ورودی تلویزیون جابه‌جا شوند. اما با Mohu AirWave دیگر خبری از این کارها نیست. با استفاده از این دستگاه می‌توانید شبکه‌های پخش همگانی بی سیم را مانند هر اپ دیگری همچون Roku، Chromecast یا Apple TV به همراه داشته باشید. نیازی به سیم‌کشی نیز وجود ندارد. این دستگاه را هر جای خانه‌تان که دوست دارید بگذارید، بعد از آن می‌توانید روی شبکه‌ی وای‌فای خود برنامه‌های OTA TV را دریافت کنید.

 

دوربین‌ها

بهترین تکنولوژی‌های معرفی شده در CES 2017

Panasonic GH5

عضو بعدی از خانواده‌ی دوربین‌های 4K بدون آینه اینجاست و نام آن Panasonic GH5 است. این دوربین بدون آینه بر اساس سیستم لنزی Micro Four Thirds کار می‌کند اما این بار با سنسوری از نوع 20.3 مگاپیکسلی و پردازنده‌ای سریع‌تر برای تصویربرداری در رزولوشن 4K و سرعت فریم بالاتر و سرعت فوکوس خودکاری که 6 برابر سریع‌تر از عضو قبلی این خانواده، GH4، است. یکی دیگر از قابلیت‌های قابل ذکر این دوربین قابلیت تثبیت تصویر در 5 محور است که در شرایط تکان خوردن شدیدتر دوربین نیز می‌تواند به خوبی عمل کند. و البته تمام این امکانات در بدنه‌ای به قدرت یک تانک جای گرفته است. بدنه‌ی این دوربین از آلیاژ  منیزیم ساخته شده است و نسبت به گرد و غبار، ضربه و یخ زدن (تا -10 درجه سانتی‌گراد) مقاوم است.

دیجی رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *