کمپانی نوکیا با روی کار آمدن HMD Global و همان پرسنل فنلاندی پیشین خود، تولدی دوباره را تجربه کرده و تعداد ۶ یا ۷ اسمارت فون اندرویدی برند خود را در سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد کرد. سه تا از این گوشی ها (مدل های نوکیا ۳، ۵ و ۶) هم اکنون وارد برخی کشورهای خاص شده و برنامه ریزی های لازم برای عرضه آنها در ماه جاری یا آینده در حال انجام است. مدل های نوکیا ۷، ۸ و ۹ نیز احتمالا در نیمه دوم سال جاری به بازار معرفی خواهند شد.

هریک از این ۶ مدل گوشی، چه در نوع تکنولوژی های بکار رفته و چه در قیمت تمام شده، تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند، اما همگی دارای یک وجه مشترک هستند که اجرایی شدن اندروید نوقا بر روی تمام آنها بوده و نوکیا قول داده است تا آپدیت های امنیتی مربوط را به صورت منظم و ماهانه ارائه کند. در ادامه اطلاعاتی از هریک از این مدل ها آورده شده است.

نوکیا ۳

nokia-3

nokia-3

این مدل گوشی میان-رده با قیمت ۱۵۰ دلار عرضه خواهد شد و دارای مجموعه ویژگی هایی معمولی اما در عین حال کاربردی است. نوکیا ۳ با داشتن فریم فلزی و طراحی تر و تمیز خود، یادآور گوشی های ارزان قیمت تر سونی است. در حالی که رقیب این گوشی با برند آلکاتل – Alcatel A30 – که در رده این گوشی قرار می گیرد، تنها ۹۹ دلار قیمت دارد، این گوشی تنها به دلیل برند نوکیا قیمتی بالاتر داشته که نشان دهنده قدرت برند است.

Nokia 3 Specs
سیستم عامل: Android 7.0 Nougat
CPU: MTK 6737, Quad-core 1.3Ghz
RAM: ۲GB
نمایشگر: ۵٫۰” IPS LCD (1280 x 720, 16:9)
دوربین: ۸MP AF / 8MP AF (front)
باتری: ۲۶۵۰ mAh
حافظه ذخیره سازی: ۱۶GB (expandable)

نوکیا ۵

nokia-5

nokia-5

این مدل با داشتن نمایشگری نسبتا بزرگتر و دوربینی ارتقاء یافته، چیزی فراتر از یک مدل گوش میان-رده است. در نوکیا ۵ از چیپست کوالکوم استفاده شده و قیمت آن حدود ۲۰۰ دلار گزارش شده که تنها ۵۰ دلار از مدل نوکیا ۳ بیشتر است. عملکرد این دستگاه در مقایسه با نوکیا ۳ بهتر بوده و البته نسل های ۴ و ۵ گوشی Moto G با داشتن قیمتی در همین حدود، رقیب جدی و سرسخت نوکیا ۵ محسوب می شوند.

Nokia 5 Specs
سیستم عامل: Android Nougat
CPU: Qualcomm Snapdragon 430
نمایشگر: ۵٫۲” IPS LCD 1280 x 720
دوربین: ۱۳MP PDAF / 8MP AF
باتری: ۳۰۰۰ mAh
حافظه ذخیره سازی: ۱۶GB (expandable)

نوکیا ۶

nokia-6

nokia-6

اسمارت فون نوکیا ۶ تا قبل از عرضه مدل های نوکیا ۷، ۸ و ۹، قدرتمندترین مدل دستگاه نوکیایی است که می توان خریداری کرد. گرچه که هنوز از پردازنده اسنپدراگون ۴۳۰ در آن استفاده شده، اما با بدنه آلومینیومی، نمایشگر ۱۰۸۰p، اسپیکر دوگانه و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی خود، توانسته تا حد زیادی این ضعف را پوشش دهد. قیمت این گوشی احتمالا فراتر از ۲۵۰ دلار نخواهد بود و به نظر می رسد که تنها با قرار دادن اسنپدراگون ۶۲۵ در لیست مشخصات فنی این دستگاه، می توان آن را به شکل مطلوبی ارتقاء داد، در حال حاضر و با اسنپدراگون ۴۳۰ در آن و وجود نوکیا ۷ و ۸، وجود چنین دستگاهی تا حدودی بی معنی به نظر می رسد.

Nokia 6 Specs
سیستم عامل: Android Nougat
CPU: Qualcomm Snapdragon 430
RAM: ۳GB
نمایشگر: ۵٫۵” IPS LCD 1080p
دوربین: ۱۶MP PDAF / 8MP AF (front)
باتری: ۳۰۰۰ mAh
حافظه ذخیره سازی: up to 128GB (expandable)

نوکیا ۷ و ۸

nokia-8-sketch

nokia-8-sketch

این دو مدل گوشی با توجه به بهره بردن از اسنپدراگون ۶۶۰ شرکت کوالکوم، در دسته ای فراتر از گوشی های میان-رده قرار می گیرند. بدنه آنها فلزی بوده و انتظار می رود که نمایشگر نوکیا ۷ با رزولوشن ۱۰۸۰p و نوکیا ۸ با رزولوشن ۱۴۴۰p عرضه شوند. برای دوربین های این دو مدل احتمالا از محصولات برند Carl Zeiss optics استفاده خواهد شد و البته پیش بینی می شود که فاقد ساختار دوربین دوگانه باشند. در حال حاضر اطلاعات کمی از این دو مدل در دست است.

Nokia 7 & 8 Specs
سیستم عامل: Android Nougat
CPU: Qualcomm Snapdragon 660
RAM: Unknown
نمایشگر: Unknown 1080p and 1440p displays
دوربین: Unknown
باتری: Unknown
حافظه ذخیره سازی: Unknown

نوکیا ۹

nokia-9

nokia-9

این مدل که یک مدل پریمیوم خواهد بود، برای رقابت با گلکسی اس ۸، ال جی جی ۶ و هر مدل پرچمدار دیگری که در سال جاری وارد بازار خواهن شد، طراحی شده است. پردازنده بکاربرده شده در این مدل، قدرتمندترین چیپست کوالکوم یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ خواهد بود و انتظار می رود که دوربین اصلی آن از نوع دوگانه با رزولوشن ۲۲ مگاپیکسل باشد و دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی. ضمن اینکه در آن از تکنولوژی OZO audio (فناوری پخش صدای فراگیر ۳۶۰ درجه یا سه بعدی) بهره گرفته خواهد شد و دارای رتبه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 نیز می باشد.

Nokia 9 Specs
سیستم عامل: Android Nougat
CPU: Qualcomm Snapdragon 835
RAM: up to 6GB
نمایشگر: ۵٫۵” ۱۴۴۰p
دوربین: ۲۲ MP PDAF with Zeiss optics / 12MP (front)
باتری: ۳۸۰۰ mAh
حافظه ذخیره سازی: up to 128GB (expandable)

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *