به‌روزرسانی EMUI 8 هواوی P9 و P9 پلاس

در ابتدای سال جاری میلادی، هواوی لیست دستگاه‌هایی که قرار است رابط کاربری EMUI 8 را دریافت کنند، منتشر کرد؛ در این لیست نام دو اسمارت‌فون هواوی P9 و P9 پلاس نیز وجود داشت. حال خبرهایی منتشر شده است که نشان می‌دهد این به‌روزرسانی به‌زودی منتشر خواهد شد.

مدیر بخش محصولات هواوی اخیرا در انجمن رسمی هواوی، انتشار این به‌روزرسانی را تایید کرده است. هم‌چنین اعلام شده که این به‌روزرسانی علاوه بر نسل جدید رابط کاربری هواوی، اندروید ۸ را نیز به ارمغان خواهد آورد و آخرین به‌روزرسانی بزرگ برای این دو اسمارت‌فون خواهد بود.

هواوی P9 و P9 پلاس، اولین گوشی‌هایی هستند که توسعه دوربین آن‌ها با همکاری لایکا انجام گرفته است. این دو اسمارت‌فون تقریبا دو ساله هستند، با این حال انتشار یک به‌روزرسانی جدید می‌تواند جان تازه‌ای به آن‌ها ببخشد!

EMUI 8 میزبان تغییرات گسترده‌ای است که از جمله آن‌ها می‌توان به بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تخصیص منابع، اسپلیت اسکرین هوشمند و Navigation Dock اشاره کرد. البته برخی از قابلیت‌هایی که در هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو مشاهده می‌شود را در این به‌روزرسانی نخواهیم داشت.

هواوی P9 از نمایشگری ۵.۲ اینچی از نوع IPS استفاده می‌کند که وضوح آن فول اچ‌دی است. این در حالی است که هواوی P9 پلاس از نمایشگری ۵.۵ اینچی و از نوع سوپر امولد استفاده می‌کند. هر دو هندست به چیپست کایرین ۹۵۵ مجهز شده‌اند که با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. البته هواوی P9 در یک نسخه با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز عرضه شده است.

هر دو اسمارت‌فون از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 استفاده می‌کنند، با این حال در بخش سلفی دو نوع سنسور متفاوت را شاهد هستیم. هواوی P9 از سنسوری با گشودگی دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند و هواوی P9 پلاس به سنسوری با دیافراگم f/1.9 مجهز شده است. هواوی P9 پلاس از بلندگوهایی استریو استفاده می‌کند و باتری مورد استفاده در آن ۳۴۰۰ میلی‌ آمپر ظرفیت دارد. این در حالی است که باتری مورد استفاده در هواوی P9 تنها ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

تانی کال

برگرفته از GIZMOCHINA

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *