خانه ورزش اخبار ورزش تعویض مربی؛ فرمولی که جواب می‌دهد

تعویض مربی؛ فرمولی که جواب می‌دهد

0

استقلال تهران و گسترش فولاد از جمله تیم‌هایی بودند که در لیگ هفدهم سرمربی خود را عوض کردند؛ تغییری که جواب داد.

این دو تیم که در شروع لیگ در انتهای جدول حضور داشتند در ادامه نتایج خوب خود، دور برگشت را هم با برد شروع کردند و حالا در رده های ششم و هفتم حضور دارند.

استقلال یک هفته میهمان قعر جدول بود و گسترش فولاد شش هفته. این رسیدن از فرش به عرش با تغییر سرمربی حاصل شد.

استقلال؛ شفر به جای منصوریان

علیرضا منصوریان سرمربی استقلال در هفت هفته ابتدایی بود. استقلال در هفت هفته ابتدایی تنها پنج امتیاز کسب کرد و در قعر جدول قرار گرفت. این تیم در آن هفت بازی تنها دو گل زد. در هشت بازی اخیر وینفرد شفر آلمانی هدایت استقلال را برعهده داشته و آبی ها در این بازه زمانی ۱۵ امتیاز کسب کرده است. بیلان کار دو مربی استقلال به این صورت است؛

علیرضا منصوریان: ۷ بازی، ۵ امتیاز، میانگین امتیاز:۰،۷۱ امتیاز

وینفرد شفر: ۸ بازی، ۱۵ امتیاز، میانگین امتیاز: ۱،۸۷امتیاز

تفاوت عملکرد منصوریان و شفر بسیار زیاد است. از نظر امتیازی، شفر هر بازی ۱،۱ امتیاز بیشتر از منصوریان گرفته و این تیم را به بالای جدول آورده است. در جام حذفی هم استقلال مدعی اصلی قهرمانی است.

گسترش فولاد؛ کریمی به جای بوناچیچ

گسترش فولاد تبریز هم مثل استقلال فصل را خیلی بد شروع کرد و در بیشتر مواقع در پایین جدول حضور داشت. لوکا بوناچیچ پس از هشت هفته اخراج شد. گسترش در هفته هشتم پس از شکست مقابل تراکتورسازی با ۷ امتیاز در قعر جدول قرار گرفت. پرواز این تیم با آمدن فیروز کریمی شروع شد و گسترش حالا تیم هفتم جدول است. بیلان کار دو مربی گسترش به این صورت است؛

لوکا بوناچیچ: ۸ بازی، ۷ امتیاز، میانگین امتیاز:۰،۸۷ امتیاز

فیروز کریمی: ۸ بازی، ۱۶ امتیاز، میانگین امتیاز: ۲ امتیاز

کریمی در گسترش فوق العاده نتیجه گرفته هر بازی دو امتیاز، تنها پرسپولیس بهتر از این مربی امتیاز جمع کرده است. گسترش با فولاد در جام حذفی هم تا یک چهارم نهایی پیشروی کرد.

سایر تیم‌ها

نفت تهران در این چهار بازه زمانی مربیان مختلف داشت. ابتدا با حمید درخشان در پنج بازی پنج امتیاز گرفت. سپس با علی کریمی در سه بازی چهار امتیاز کسب کرد. دوباره نوبت حمید درخشان شد با کسب ۴ امتیاز در هفت دیدار. چهارمین سرمربی تیم عجیب نفت تهران هم آتیلا حجازی بود با یک بازی و یک باخت. تغییرات در نفت تهران اثر چندانی نداشته است.

سیاه جامگان هم دو بار مربی عوض کرد و نتیجه نگرفت. اکبر میثاقیان در ۹ بازی اول ۷ امتیاز گرفت. علیرضا مرزبان در چهار بازی یک امتیاز کسب کرد. رضا عنایتی فعلا سه بازی و یک امتیاز.

سپیدرود رشت دیگر تیمی است که مربی اش را عوض کرده است. امید روانخواه در اولین حضورش یک برد کسب کرد تا تغییرات در این تیم فعلا نتیجه بدهد.
برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *